Americana

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Americana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 11:38

wie o wie wil er ook naar de Americana maar wil ook niet alleen het hele eind rijden???
voor degene die de Americana niet kent, dit is het grootste western evenement in Europa, wordt gehouden in Augsburg, Duitsland.
Ik dacht dat we dan misschien met z'n allen wel een busje konden huren en dan gezellig Vork met een hele groep daarheen gaan Haha!
meer info over de Americana kun je vinden op:
www.afag.de/fair/america02/
groetjes jessica

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 11:55

Zou er ook eens iets van op TV komen??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:01

Sugarmiss schreef:
Zou er ook eens iets van op TV komen??


Op de Nederlandse TV? Ik betwijfel het. De Duitse zenders laten soms wel eens wat zien, vooral de locale zenders. Kijk anders even op ZDF tijdens de Sportschau op Zaterdagavond.

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 12:09

western laten ze op tv bijna nooit zien...net of ze er allergisch voor zijn ofzo. maar in duitsland leeft de western sport veel meer dan hier dus wie weet.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:25

Zijn er ook markten ofzo daar? En wat kost de entree?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:56

Het is wel in Augsburg hoor, dus dat is een beetje moeilijk op en neer te rijden op een dag. Omdat het in dezelde periode ook Bierfeesten zijn, zijn hotelkamers niet meer te krijgen. Er zijn een heleboel stands met allemaal westernspullen, zadels, kleding enz. "Savonds zijn er wedstrijden, maar de kaartjes daarvoor zijn al uitverkocht. Dagkaarten zijn er nog wel te krijgen. Kijk maar op de volgende website:

www.americana-info.com voor algemene info,

en http://www.americanainfo.de/pdf-files/BESTELLNEU.pdf voor prijzen van kaarten.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-08-02 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:58

Ik wil ook erg graag, maar mijn moeder vindt het inderdaad te ver rijden...800 kilometer geloof ik.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:00

Ik ga erheen, maar met de nachttrein. Scheelt twee overnachtingen...

Ideetje, Colin?

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 23:53

Cassidy schreef:
Ik ga erheen, maar met de nachttrein. Scheelt twee overnachtingen...

Ideetje, Colin?


goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht Frusty , wat kost zo'n kaartje eigenlijk???

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 00:06

De Amerikana is geweldig om mee te maken. Ik ben twee keer geweest, en dit jaar was ik ook gegaan, was het niet dat ik dan met m'n zus naar Egypte ga!
Maar het is zó groots en er valt zo veel te zien, (en het is zo ver weg), dat het haast de moeite niet is om er maar één of twee dagen heen te gaan.
Ik ging van donderdag t/m zondag (zondag wel op tijd weg) en nam dan een parsepartout. Dan heb je ook meteen plaatsen voor 's avonds. Als je dat wilt doen moet je echter wel heel vroeg een hotel boeken, want ik denk niet dat dat nu nog makkelijk gaat lukken. Waar ik vorige keer heb gezeten is in het ETAP hotel. Da's een soort motel, niet erg luxe, maar je hebt een bed en een douche+wc op de kamer en da's genoeg als je toch de hele dag weg bent. Dit soort hotels zijn vrij goedkoop en liggen vaak op een industriegebied ofzo. Via de ringweg waren we zo op de Amerikana. Nog sneller als de keer daar voor toen ik in een pensionnetje in de binnenstad zat...
Geef eens een zoekopdrachtje met hotels en Neuwied... dan komt er vast behoorlijk wat omhoog...
Succes, en voor wie gaan, héél veel plezier en neem VEEL geld mee!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:02

Het is zo ontzettend leuk!!!! Wij gaan er met een groepje ruiters van Starnmeer heen. Kwijlen bij al die stands met spullen (1of 2 hallen vol!)
en natuurlijk kijken bij de inrijbak hoe de professionals hun paarden trainen. De reiningnight is echt het hoogtepunt van de week: tribune afgeladen vol en een super sfeer! Enige domper is nu wel dat we Michael Wasser niet kunnen aanmoedigen!
We kijken er iedere keer weer naar uit, en kunnen nu haast niet meer wachten tot het zover is.
Tip: sparen voor alle aankopen en al een half jaar vantevoren je kaarten bestellen en hotel bespreken.
Als Westernruiter moet je een keer naar de Americana geweest zijn!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:38

wat verleidelijk zeg. Wij zitten dan net in Tirol en dat is 2 uurtjes rijden. Ik denk dat ik m'n vriend eens over ga halen voor een dagje Duitsland als we toch in de buurt zitten Haha!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:49

Ik vraag mij af of er wel zoveel topruiters zullen zijn omdat kort ervoor de Wereldruiterspelen zijn maar misschien zie ik dat verkeerd.

=^.,.^=

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:02

Alleen degenen die zich voor de wereldspelen hebben gekwalificeerd mogen daar starten. En wat is er mis met de subtop? Die kunnen net zo goed een mooi stukje reining laten zien. En natuurlijk ga je er ook heen om lekker te shoppen!

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:02

Nou, zoals ik dit lees zou ik er ook wel een keertje heen willen!!!! Maar is het met de auto niet goedkoper als met de trein??

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:17

Cassidy schreef:
En wat is er mis met de subtop? Die kunnen net zo goed een mooi stukje reining laten zien. En natuurlijk ga je er ook heen om lekker te shoppen!


Er is niks mis met de subtop Haha! maar dat shoppen wordt toch echt een probleem (nwe garagedeur èn dan net met vakantie geweest) Scheve mond

=^.,.^=

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 10:11

farichta"]
[quote="Cassidy schreef:
En wat is er mis met de subtop? Die kunnen net zo goed een mooi stukje reining laten zien. En natuurlijk ga je er ook heen om lekker te shoppen!


Er is niks mis met de subtop Haha! maar dat shoppen wordt toch echt een probleem (nwe garagedeur èn dan net met vakantie geweest) Scheve mond

=^.,.^=
[/quote]

dat probleem heb ik nou ook, al die mooie dingen Kwijl en geen geld genoeg hebben Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:35

jesdepes schreef:
dat probleem heb ik nou ook, al die mooie dingen Kwijl en geen geld genoeg hebben Verdrietig


Hebben we daar niet allemaal last van? Knipoog Ik ben nog niet op vakantie geweest, en ik heb niet eens een garage waar ik een deur voor zou kunnen kopen, dus dat scheelt alweer...

Maar reken maar dat ik straks hartstikke blut ben...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:50

ik ben dan op vakantie (god wat erg, ik zit er vlakbij Haha! ) en heb geen garagedeur nodig maar we krijgen dan in die week een hele nieuwe garage Knipoog
Blij dat ik goed gespaard heb voor m'n vakantie.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:41

Natascha schreef:
ik ben dan op vakantie (god wat erg, ik zit er vlakbij Haha! ) en heb geen garagedeur nodig maar we krijgen dan in die week een hele nieuwe garage Knipoog
Blij dat ik goed gespaard heb voor m'n vakantie.


Heb je goed gespaard voor je vakantie of voor de Americana die geheel per ongeluk, but however very convenient, lekker dichtbij is??? }>

=^.,.^=