Ellende in Liempde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Ellende in Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 22:56

Vandaag had ik wedstrijd in Liempde. Lekker dichtbij, dacht ik, en ik kan er 2 proeven rijden.
Imker had de hele week niet gelopen, omdat hij kreupel was, dus vandaag was het weer de eerste keer dat ik hem reed. Dat had ik maar beter niet kunnen doen... Ik heb nog nooit zo'n pokkewedstrijd gereden.

Parkeren was een ramp. Ik kon met mijn jeepie (en dat is al niet zo'n kleintje) ergens tussen gefrommeld worden, heerlijk in de blub. De eerste ellende dus.

Met het optuigen vielen mijn nieuwe witte handschoentjes op de grond, huppa in de modder Bloos . Toen waren ze dus zwart.
Het losrijterrein was een grote baggerzooi en ik hoop maar dat modderbaden ook goed zijn voor paardenvoetjes. Op naar de ringen. Waar zijn die? Wat een raar systeem, 1 en 2 buiten, 3 binnen, 4 buiten, 5 weer binnen en ga zo maar door. Nadat ik dat systeem had proberen te ontcijferen, wat overigens niet lukte, mocht ik, een half uur!!! te laat, mijn proefje binnen starten.
Imker vond het heeel eng, omdat de jury zowat met een tafel op C zat. Je kwam de hoek door bij H en BENG, bijna tegen de jurytafel omhoog. Het lukte dus niet om daar fatsoenlijk de bochten door te komen.
De proef was een ramp. Boos!

Tweede proef dan beter, zou je zeggen? Not dus!
Binnen 1 minuut (en da's niet overdreven) moest ik al weer buiten starten. Geen tijd gekregen om schroeven in te draaien, hup: rijden met die hap.
Ik kom die ring binnen en Imker ging bijna plat op zijn snuf. Glad en hult en bult. Er was niet te rijden.
Toch heb ik het geprobeerd. Ik ben tot het wijken gekomen, en na de zoveelste schuif en struikelpartij heb ik eieren voor mijn geld gekozen. Ik ben flink pissed naar de jury gegaan en gezegd dat ik mijn paard nog langer als vandaag wilde hebben, en dat ik daarom stopte. Wonder boven wonder vond de jury het nog een goed plan ook en zei tegen Imker dat hij een lief vriendinnetje had... Kusje

Eenmaal met het afzadelen, bleef Imker met zijn (nieuwe) leren halster achter de trailer steken en heeft het halster finaal door de midden getrokken. Ellende compleet, want ik had geen reservehalster meegenomen. Er gebeurt immers toch nooit iets. (had overigens wel 2 singels meegenomen, voor het geval dat...)
Snel zelf van 2 halstertouwen een halster geknoopt en met tranen in mijn ogen naar huis gereden. Huilen

En met al deze trubbels vandaag heb ik maar 142 punten gereden. Dit is echt een dieptepunt in mijn prille wedstrijdcarriere.
Que problemas

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:13

jeetje, wel balen zeg! Wel verstandig om te stoppen met je proef, zo heeft het ook geen zin. Ik zou van dat halster nog het meest de pest in hebben trouwens, punten etc vergeet je maar zo snel mogelijk. Gaat de 18e trouwens door?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:15

Balen zeg, maar idd vooral zonder van het halster, dat je de proef was gestopt had ik wrs ook gedaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:39

Wat k*t zeg!

Dat halster elende gedoe ken ik ook!
Ik heb het 1 keer meegemaakt dat er 1`brak op wedstrijdterrein wat ik toen heb moeten maken met sporenriempjes...
Sindsdien heb ik altijd achter mijn reservewiel (die zit in de trailer) een oud halster met een oud touw liggen, ik heb het al 2 keer nodig gehad...

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:42

Dat is idd balen! Ik heb een paar weken terug ook wedstrijd in Liempde gereden, het terrein was daar echt ZO slecht!! Van de ringen snapte ik ook al niets. Parkeren moest in weien, en het regende dus iedereen moest er aan het eind van de dag uitgetrokken worden met een tractor. Ik zou afgelopen weekend weer naar Liempde zijn gegaan, maar omdat ik echt een heel slecht gevoel had na die wedstrijd die ik toen gereden had ben ik dus gewoon niet gegaan, en zo te horen heb ik daar goed aan gedaan Knipoog (anders hadden we trouwens misschien wel kunnen meeten, was er tenminste nog iets leuks geweest Knipoog )
Ook balen dat je mooie nieuwe halster nu naar te knoppen is.. Zo'n wedstrijd kun je maar beter snel vergeten!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:22

Dit meen je niet,
slechte wedstrijd, mooi halster kapot, Im zowat op zijn snuffert... en maar 142 punten (en dat voor Im en Veer)
Balen meid!
Op naar de vlgende betere keer!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:25

Dit meen je niet,
slechte wedstrijd, mooi halster kapot, Im zowat op zijn snuffert... en maar 142 punten (en dat voor Im en Veer)
Balen meid!
Op naar de vlgende betere keer!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:45

ach kan het de volgende keer alleen maar beter gaan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 13:47

Da's waar!!! Want slechter als dit kan gewoon niet!

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

pech voor veerle en immy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:09

hoi veerle,

wat een gedoe he?! z'n bagger wedstrijd. op naar de volgende keer succes alvast. heel erg zonde van je halster. zul je altijd zien dingen gaan altijd stuk op het verkeerde moment. ik spreek helaas uit ervaring. tijdens oefenspringen in arnhem dacht skippie "ik neem een hekje mee naar huis aan mijn hoofdstel, vindt het vrouwtje vast wel leuk".bakstuk dus gebroken tijdens het jumpen. leuke smoes om een nieuw hoofdstel te komen vonden pa en ma.

groetjes karin en skip

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:26

Soms vraag ik me ook wel eens af waar we mee bezig zijn. Eerst de proef uit het hoofd leren (en dan nog verkeerd rijden), uren zwoegen op een schoon paard, kriebels de ochtend vooraf, bij het losrijden blijkt dat jouw zenuwen overslaan op je viervoetertje en dat je die losheid van afgelopen les bij mijlen niet benaderen kan, in de zomer heb je een regenbui in je nek en in de winter vries je van je paard, moet je met dekens slepen en vraag je je af hoe je 'm in hemelsnaam warm houdt tussen je proeven, vervolgens ben je of eeuwig tweede, of tegenvallende punten en als je het echt slecht hebt gedaan heb je nog een week lang een kater... en dat doe je dan allemaal voor je lol! Het moet wel een verslaving zijn, dat wedstrijdrijden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 15:50

Je verwoordt precies goed. Allemaal stress en waarvoor???
Een paar stomme punten op een blaadje en daar hechten we nog waarde aan ook. Wat zijn we toch een stelletje gekken.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 18:56

Mocht jij binnen rijden?? Ik moest 2 keer buiten, in ring 3 en 4. Beide ontzettend slechte ringen en tijdens mijn proef goot het, echt balen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 18:36

Moest!! binnen rijden, iedereen moest 1 proef binnen en 1 proef buiten. Echt een ramp, ik heb me meteen voor de 31e afgemeld. Ik = niet gek, dit overkomt me dus echt geen tweede keer meer.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 20:46

jeetje.... Ben ik even stil van.
Hopelijk is het de volgende keer niet zo. ik vind het belachelijk dat je niet eens tijd had gehad om je schoeven erin te kunne draaien.