vliegen netje/deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 16:57

Ik ben er geen voorstander van een halster om te houden in de wei, maar er zijn op het moment erg veel vliegen.
Aangezien Honey exceem heeft, wil ik de jeuk voor haar zoveel mogelijk beperken. Ik wil haar dus een vliegennetje en een vliegendeken op doen, maar....
Ze staat samen met 3 andere paarden/pony's, waarvan er 1 nog erg jong is.
Kan dit? Of is dit vragen om problemen en kapotte dekens of in het ergste geval kapotte paarden?



maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 17:06

Stef, ik had vorig jaar, na lang zoeken, eindelijk een vliegendeken in shetlanderformaat gevonden voor Mickey, aangezien zij ook exceem heeft. Maar na 2 dagen in de wei, was-ie al helemaal gescheurd, waarschijnlijk door een combinatie van knabbelende andere pony's, en schuren!
Je kunt het natuurlijk proberen, maar waarschijnlijk houdt de deken het niet lang.
Of je moet zo'n speciale deken kopen voor exceempony's, een BOETT-deken (pyjama) waar ze helemaal in ingepakt worden. Maar die zijn wel errug duur!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 18:14

Ook mijn vliegendeken hield het helaas geen week uit in de wei, terwijl mijn knollie echt niemand in de buurt laat komen, dus kan er ook niet aan geknaagd zijn. Alleen het rollen heeft dat ding al gesloopt.
Bovendien blijven die krengen niet goed zitten, want er zit doorgaans alleen een borstsluiting en een staartriempje aan. Oftewel: 1x rollen en dat ding hangt voor oud vuil aan d'r nek.

Doe mij maar een goede vliegenspray!

Sonja

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 19:42

Rocky heeft normaal geen halster om, maar nu wel met een vliegennetje.

Het gaat meestal wel goed hoor, halster om in de wei

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 20:09

Ik heb sweet itch gekocht TEGEN die klote Boos! vliegen,je kan natuurlijk ook een vliegennetje gebruiken maar ja,als je pony ergens achter blijft steken met dat halster in het weiland,tja...

P.s Sweet itch kost fl 30,- en werkt 8 uur super!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 20:13

je kan em toch ook inspuiten met vliegenspul?
Ik had zon vliegennetje dat je zonder halster aan kon doen (heel makkelijk voor in de wei)
Helaas is [**] een meester in dingen kapot maken, soms denk je: hoe flikt ie het!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 20:35

die vliegennetjes zonder halster zijn er niet in Honey's maat.
Is erg goedkoop Sunny, sweet itch voor fl 30.
Is heeeeeeeeeelllll goedkoop zelfs.
Verderm tja, weet niet. Ben erg zuinig op mijn dekentje, aangezien ze niet voor het oprapen liggen in deze maat

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 21:05

Hmm..wel lastig, om zo'n kleine spulletjes te vinden voor een shetje...maar het staat kei-lief! Lovers

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 22:45

Voor paarden zijn de vliegendekens van rambo een uitkomst. Die gaan in elk geval minder snel stuk dan andere...maar een dunne katoenen deken in een lichte kleur voldoet ook. Doe ik ook vaak in de zomer. Is dat misschien iets stef?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 08:57

die van mij gaat zonder vliegendeken het land in denk dat ie geen uur heel blijft. je zou op zich nog zo'n losse denkensingel erom kunnen doen.
Ik gebruik amper vliegenspul maar voer veel knoflook blijkbaar helpt het want hij schuurt niet meer (al 2 jaar niet)en de vliegen komen amper bij
'm

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 09:26

Ik geef ook weleens knoflook, maar wat/hoeveel/wanneer/hoevaak moet je dat geven? Voor dat vliegenspul issie dooooooooodsbang! Ik zag ook zo'n vliegennetje die helemaal over de ogen gaat, zo'n soort masker. Dat lijkt me ook wel wat. Ik heb een vliegendeken nog nooit geprobeerd, maar die is waarschijnlijk in 5 minuten al naar de Filysteinen. Misschien biedt een dekensingel uitkomst?

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:20

Ontario dat vliegenspul kun je eventueel ook op een spons doen en dan op je paard smeren...dan is ie er denk ik niet meer bang voor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:25

ik spuit robin ook in met vliegenspul en ik geef hem knoflook.. en ik ga binnenkort een vliegennetje voor aan het halster kopen. want hij heeft altijd heel veel vliegen bij z'n ogen zitten.. hij heeft nu ook een heel dik en ontstoken oog door die vliegen Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sica en 101 bezoekers