Arme wasmachine...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Arme wasmachine...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 15:15

Ik ben net met mijn vriend naar stal gegaan om al mijn spullen op te halen omdat ik inmiddels met Aldira gestopt ben.
Ik had heel optimistisch twee kratten meegenomen maar heb ook al mijn emmers die ik voor Pliva zou achterlaten maar meegenomen om m'n spullen in te doen want het was weer eens overdreven veel.
Toen ik de kast opentrok zei mijn vriend: "nou zo te zien is Madeleine ook nog niet geweest voor d'r spullen" Bloos Bloos Bloos Haha! Wel dus, alles wat er nog lag was van mij.
Hoofdstellen, halsters, zadelonderlegger, shabrakken, poetsdoos, mesthandschoenen (die ik in mijn zus d'r kast heb gelegd met een briefje erbij 'cadeautje, veel schoonmaakplezier nog' }> zwepen, laarzen, schoenen, sokken, singels, dekensingels, reflecterende bandages, fleecedeken, zadelhoes, enz enz enz enz enz.
De hele achterbank van de auto lag vol *LOL* en ik heb niet eens een paard!
Ik ga zo alles maar eens grondig schoonmaken en dan netjes opruimen tot ik het weer nodig heb. Shabrakjes enzo gaan dus in de wasmachine nadat ik mijn vriend heb overtuigd dat er geen haren in de wasmachine achterblijven ( Haha! )
Wat een spullen verzamel je in de loop der tijd zeg!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:21

Ja ik ken het. Toen ik van mn vorige stal weg ging schrok ik ook van al mijn spullen
Nu sta ik op een (nieuwe) pensionstal en ik ben nu nog de enigste pensionklant. Die man heeft zelf 2 paarden en in de zadelkamer heeft ie 2 zadels en 2 hooffstellen en 2 poetsbakken. Kom ik aan mijn spullen, 1 hele hoek staat vol met mijn spul. Er zijn dus geen kasten dus het valt heel erg op!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:40

Hahaha ik schrik ook altijd als ik mijn kast leeghaal. En dan ligt nog niet eens alles in de kast....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:05

Haha! Ik ken het volkomen. Afgelopen week ben ik naar Sjakila geweest waar ik meende nog twee dekens en een poetskist te hebben liggen. Nou, dit bleek toch wel behoorlijk wat meer te zijn. Bloos Ook hier zijn dus grote schoonmaakactie's aan de gang! *LOL* Ik wens je d'r veel succes mee Knipoog

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:16

ik heb niet zo veel lijkt
maar als je die kast aan het opruimen ben dan valt het toch flink tegen
hahaha
maar dat is bij iedreen zo denk ik

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:25

Ik weet er alles van. Iedreen die in mijn kast kijkt zegt: Is dat allemaal voor die klein pony???? *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 17:27

Huilen ben nu al 2 uur aan het schoonmaken en de bende op het balkon wordt alleen maar groter Huilen

Kun je reflecterende bandages in de wasmachine doen?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:29

Yep.. dat kan.. althans die van mij wel.

Ben overigens blij dat ik mijn reflectie spullen nog heb.. die zullen goed van pas komen.. Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:51

Mijn kast puilt uit.... ik ben ook nog eens gek met stickers die ik op de zijkanten plak in mijn kastje... een kerstster, sticker met inhoud van SuperMash.. 2 boxjes van de Blokker...
2 poetskisten, 1 met borstels en 1 met shampoo, hoefolie, after riding, zadelzeep etc.

Ik heb heel weinig thuis, meeste ligt op stal, ik kan ook niet even snel naar huis wat oppikken vanwege de reistijd, dus kan ik maar beter het meeste bij de hand hebben.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 17:52

orri schreef:
Ik heb heel weinig thuis, meeste ligt op stal

Ik heb dus thuis ook nog een vuilniszak vol longeerlijnen, halstertouwen, halsters, nog een hoofdstel, chaps enz Scheve mond
Toch maar eens een paard kopen Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:35

Sjeez, het wordt echt tijd dat jij een paard koopt Marije! Je hebt alle spullen toch al *LOL*
Kom eens bij mij kijken, dan zie 1 zadelkist met mijn spulletjes. Denk nog niet eens een fractie van jouw puinzooi Haha!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:36

hoi

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 20:40

boo_laura schreef:
hoi

ook hoi Haha!

Ja Jantina, weet je wat het is? Voor elk paard koop je weer een leuk shabrakje, reflectoren omdat je in het donker buitenrijdt, een hoofdstel omdat degene die bij het paard zit niet past en ik niet met een te klein hoofdstel wil rijden, enz enz zo verzamel je al snel heel wat bij elkaar.

Maargoed, bijna alles is nu schoon (behalve de wasmachine Bloos ) moet zo alleen nog een shabrakje en fleecedeken wassen maar daar zitten ontiegelijk veel haren in, dat doe ik morgen als mijn vriend niet thuis is }>

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 20:47

En, hoe is het nu met je wasmachine? Schijnheilig Haha!

Uhm, boo_laura, zou jij misschien een andere avater willen nemen? Deze heb ik nl al sinds ik op bokt ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 21:59

Cody schreef:
Maargoed, bijna alles is nu schoon (behalve de wasmachine Bloos ) moet zo alleen nog een shabrakje en fleecedeken wassen maar daar zitten ontiegelijk veel haren in, dat doe ik morgen als mijn vriend niet thuis is }>


Om de wasmachine weer schoon te krijgen zet ik hem meestal nog een keer op spoelen en dan met extra water. Even wachten tot daarna de machine een beetje opgedroogd en dan even met de stofzuiger. Wel alleen haren opzuigen geen water (ik praat helemaal niet uit ervaring hoor, helemaal niet Knipoog )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 22:02

Katrien schreef:
Om de wasmachine weer schoon te krijgen zet ik hem meestal nog een keer op spoelen en dan met extra water. Even wachten tot daarna de machine een beetje opgedroogd en dan even met de stofzuiger. Wel alleen haren opzuigen geen water (ik praat helemaal niet uit ervaring hoor, helemaal niet Knipoog )

*LOL* *LOL* Ik spoel hem ook daarna altijd nog een keer zonder was erin. Dat helpt wel. Met de stofzuiger doe ik nooit, denk een jeugdtrauma.
Ik heb eens voor de lol de stofzuigerslang in een emmer water gezet om te kijken hoeveel water hij opzoog maar toen werd mama heeeeeeeeeeeeeeeeeel boos op mij Boos! Bloos Haha! Dus waar water is mag geen stofzuiger komen is mij geleerd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:39

Wat sneu, een jeugdtrauma...
Ik bedoelde btw ook spoelen nadat je de spullen er uit hent gehaald. Daarna met een keukenpapiertje zoveel mogelijk haren er uitvegen en dann og heel even met de stofzuiger.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 06:19

hihi, ik ken het.
ok, ik heb dan een eigen paard, maar toen ik terug verhuisde van de manege naar huis, was de auto ook vol hoor.
van huis naar de manege ging het anders, toen ging het geleidelijker, want in eerste instantie kon ik wat spullen thuis laten, zoals de dekens ed, want die heb je in de zomer meestal niet nodig en er kwamen steeds van die kleine dingetjes mee, zoals een emmer hier, een emmer daar, een waterkoker, een borsteltje, wat shampoo, wat voer, een halstertje en ga zo maar door.
maar van de manege naar huis, ja, toen moest alles in 1 keer mee.
en dan sta je echt te kijken wat je allemaal verzameld hebt....
de hele kattebak was vol, er lag nog wat voor in de auto en dan te bedenken dat het zadel er nog niet eens in lag, want die moest op het paard die ik terug reed naar huis.

wat ook zo typisch was, iedereen kon alles in zo'n kist kwijt, maar ikke niet.
goed, ik had daar geen kist, maar wat bakken, een zadelsteun waar het zadel oplag, maar het verdere tuig ook bijna allemaal aanhing, en nog een zadelsteun van een lege stal waar mn dekjes en dekens ed oplag.

en thuis?
daar heb ik 2 zadelsteunen, een voor het zadel en een voor het andere tuig zoals hoofdstellen, longeerlijnen ed, een dekenrek (provosorisch, maar goed), een bak met oude troep, een laatje en dan nog de bakken die ook op de manege dienst hadden gedaan.
en dan verder alle losse spul nog. en dan heb ik ik het nog niet eens over de spullen die thuis zelf liggen, zoals schone dekjes, cap en wat andere dingetjes.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:40

Haha, dat heb ik ook Haha! Vroeger op de manege had ik alleen maar een kastje met als gevolg dat alles netjes opgestapeld moest worden en de rest erbij gestampt. Als je dan het deurtje open deed, viel de helft eruit Haha!
Nu op de stal heb ik een zadelsteun (zadel, 2 hoofdstellen, pessoalongeerteugel, 2 dekjes en een gelpad) , mijn halsters en touwen hangen aan de deur in de stallen, mijn 2 poetsbakken, grote zak en dekens liggen op een schap van het grote rek.
En de rest ligt thuis Haha!

Maar bij ons op sta zijn ze ook zo. Wel zeker 20 bitten en nog 2 paarden Verward Haha!
xxx

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 17:18

Achteraf gezien zijn de hoeveelheid spullen nog niet het ergste, maar die HAREN!!! Boos! Het hele huis zit onder de haren en ik wil niet op het balkon van de onderburen kijken Bloos Haha!
Wasmachine zit ook onder de haren, ik zit onder de haren, huis zit onder de haren, en het vreemde...mijn spullen zitten ook nog steeds onder de haren! Verward *LOL* Vooral klitteband vinden ze erg leuk, alles zit eronder.
Mijn reflecterende bandages zijn trouwens superschoon geworden in de wasmachine, kan er bijna niet naar kijken, zo fel!
Hoofdstellen zijn netjes gepoetst en ingevet, halster ligt nog in een sopje en de rest is allemaal in de wasmachine geweest, m'n fleecedeken zit er nu in Lachen

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:25

Ik heb van de week bij de Leenbakker 2 grote kratten gekocht. Die zitten nu dus ook al stampvol met paardespul. dat staat zolang maar in de schuur. Dan hangt in de schuur nog mijn tuig, en in de kast bij Des ligt de ret van mijn tuig. In de keuken ligt nu nog een westernzadel. Deze moet volgende week weer in urk worden omgeruild tegen een nieuw model (en hopelijk dit keer passend).
In dit hele huis kun je zien wie er woont: een paardegek (arme marc.....)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:34

Wij hebben op stal niet van die grote kasten, dus daar kan ik niet zoveel "paardentroep"(=woorden van mijn vriend) verzamelen. Maar thuis kan ik dat heel goed. Ik geloof dat ik zo wel drie plekken kan zeggen waar ik spullen heb liggen van Laiser. (Aj en nu maar hopen dat Michel niet over mijn schouder meeleest Knipoog )

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:33

hahah zeker een heeeeel groot kassie Verward Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:31

Sinds wij in ons nieuwe huis wonen, hebben wij een hele mooie grote zolder met voldoende kastruimte. De zolder is voor de paardenspullen. Ik heb een staand wasrekje gekocht voor de sjabrakjes, de kapstok komt straks aan de muur voor de hoofdstellen, mijn rijkleding ligt en hangt in de kast en dan zweeft er nog wat losse spullen.
De trap van boven naar zolder ligt helemaal onder de kleine, donkere haartjes...


Wat een 'troep' kun je dan hebben...

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:26

ik zeg altijd dat ik niet veel spullen heb, maarja mystery is nu nog even weg dus heb mijn stal maar een grote beurd gegeven inclucief mijn hokje, en wat daar allemaal niet uitkwam zal ik maar niet vertellen, sommige spullen was ik al lang kwijt, maar heb ik nu weer gevonden Lachen

maar mijn zweetdeken en regendeken moeten nog even gewassen worden maar dat doe ik donderdag wel want dan is mijn moeder aan het werk en merkt ze er niks van dat ik haar wasmachine gebruikt anders vermoord ze me. (net een nieuwe namelijk)