Mijn oude dressuurpaard opgezocht, na 8 jaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Mijn oude dressuurpaard opgezocht, na 8 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 13:44

Gisteren ben ik naar Friesland afgereisd om Zoronto te bezoeken, het paard waar ik in 1989 (tot mijn grote verrassing) het nbvr-kampioenschap mee heb gewonnen. Ik was tot afgelopen winter in de veronderstelling dat hij niet meer leefde omdat hij bij de eigenaren na mij een ernstige trap tegen zijn achterbeen had gehad waarbij een bot versplinterd was. Maar hij bleek dus wel opgeknapt te zijn en zelfs op 19-jarige leeftijd nog doorverkocht. Die eigenaresse heeft hem 1 jaar gehad en hem vervolgens overgedaan aan de mensen in Friesland waar hij zijn oude dag mag slijten. Hij staat in een koppel paarden en wordt af en toe nog gereden. Hij is nu 21 jaar oud en komt nog briesend het terrein op als hij meegenomen wordt naar de verenigingsles *LOL* Ook in de buitenritten is hij haantje de voorste. Het was zo leuk om de herkenbare verhalen te horen over deze heer van stand, want zo kan je Zoronto wel benoemen. Hij is absoluut een paard met gebruiksaanwijzing die zich graag laat zien. Hij kan briesend, met de staart in de lucht in de rondte lopen, zonder dat hij 1 moment 'onbestuurbaar' wordt, het is geen knuffelpaard maar hij zal altijd een zekere mate van gereserveerdheid tegenover mensen behouden. Ik vond het heel fijn om te weten dat hij het goed heeft, ik heb nog even een aantal foto's gemaakt als aandenken van het paard waar ik vanaf zijn derde tot zijn veertiende heb mogen rijden:
Afbeelding

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 14:33

wat een schatje!

Geeft het toch een goed gevoel als je weet dat hij goed terecht gekomen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 15:01

Leuk is dat, zo'n oude "professor". Fijn dat je weet dat hij zo goed terecht is gekomen!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 15:26

Leuk voor je dat hij nu zijn oude dag mag slijten op een goed adres.
Ik weet niet of ik zelf nog een van mijn vroegere paarden zou willen zien.
Stel dat het er niet zo goed uit ziet waar ze staan, dan wil je je paard toch zo weer meenemen.
Beetje struisvogelpolitiek ....

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 15:30

Fijn hoor dat het zo lekker met hem gaat! Is altijd leuk om te weten dat het hem goed vergaat en dat hij lekker zijn oude dag mag slijten nu.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:37

Wat een leuk koppie Astrid! Fijn om te weten dat het nog goed met hem gaat, zeker nadat je dacht dat ie niet meer leefde.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 16:57

Whiiiii Party!! Ik ben gewoon jaloer op je..Ik wou dat ik mijn oudje nog een keer te zien krijg. Maarja je kent het he? Stand en land afzoeken, maar niets vinden.
gaaf hoor...

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:06

Wat leuk dat je weet dat het goed met hem gaat.Het is trouwens een mooi paardje!
groetjes julie

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:54

Wat leuk om te ontdekken dat hij nog leeft als je dat al niet meer vermoedt, en hem dan nog zien ook, terwijl hij er stralend en sprankelend bij loopt.
Wat zal jij een goede dag gehad hebben!!!!
Leuk he, die verhalen waaruit blijkt dat zo'n paard eigenlijk geen spat veranderd is, terwijl voor jezelf de wereld er zo anders uitziet.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 19:33

Ik heb zeker een geweldige dag gehad, zo fijn om aan te komen rijden en hem al van verte te herkennen. Hij heeft nogal een aparte bouw, niet echt supermooi of zo. Ik heb natuurlijk wel de meest flatteuze foto uitgezocht om aan jullie te tonen Lachen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:15

Lekker koppie (met een echt Friesch Divoza halster Haha! )

Fijn om te weten dat hij het goed heeft!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 00:01

Leuk zeg, is dit nou een van de paarden waarmee je lichte tour hebt gereden?

Ik ga nog ongeveer 2 keer per jaar mijn pony Lotje opzoeken. Ze staat in Brabant en is inmiddels een jaar of 25. Ze krijgt daar ook zo'n super oude dag, zo goed had ik het haar zelf waarschijnlijk niet kunnen geven. Ze staat trouwens in dezelfde plaats als waar de fokkers van Jurita wonen (via hun kom ik ook aan de mensen die nu voor haar zorgen) dus dat combineer ik dan altijd even een bezoekje aan de fokkers, en de familie van Jurita en Razinda. Lachen

chanickyo_i_want_you_back
Berichten: 26
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:58

hij ziet er niet oud uit maar wat een poepie