Mijn Groninger kanjer Folkert (alias "De Bolle")

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Mijn Groninger kanjer Folkert (alias "De Bolle")

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-02 16:02

Het is Gronings en redelijk zeldzaam (+/- 800 geregistreerd bij het Groninger Stamboek) en de naam is.....

Folkert
(alias "De Bolle")

Echt een kanjer van een paard, best wel groot voor een Groninger (schofthoogte 1.70 m).
Hij luistert goed,maar af en toe is hij wel eens wat lomp. Cool

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RACUAUMXkQCOMzUEjSxbErSXlOKu8DeMauppZSAY8OqqXDHEPSk6XmmJW5hMzdmJ9Wbw5wazaUp2gpfkDDEpDfonZa4R5Bu6lMLoc7Mbfd4/Kleine-Folkert-(1).jpg[/img]
Hier was hij net geboren, samen op de foto met moeder Elza (foto gekregen van de fokker). Dromen

Afbeelding
....Op 9-jarige leeftijd......, zo zag hij er uit toen we hem net hadden gekocht, een beetje aan de stevige kant.
De vorige eigenaar deed niet ze veel met hem en aangezien dit een fouragebedrijf was stond ie de hele dag te bunkeren.....(vandaar dat hij de bijnaam "Bolle" kreeg).
Hij werd dan ook gelijk op dieet gezet en ziet er nu een stuk beter uit. Schijnheilig

Afbeelding
....Mooie gang Misselijk

Afbeelding
"De Bolle" in de Groninger kleuren Lovers
Laatst bijgewerkt door Bolle op 04-08-02 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:05

Ik vind t wel een mooie groninger, al vind ik m idd op die foto waar die 9 is wel wat lomp lijken. Maar die andere 2 vind ik t wel een mooie groninger hoor.
Gronigners zijn niet echt mijn type paarden, maar die van jou heeft toch wel wat vind ik.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:14

Wat is de Afstamming? Is het een Flamingo??

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:07

aaah wat een leukerd zeg! overgens zegt het stamboek zelf dat er ruim 300 paarden zijn geregistreerd Lachen

Hij lijkt wel wat weg te hebben van Flamingo tony:) ben benieuwd welke afstamming erachter zit? Gaan jullie 24 augustus ook naar Woudenberg?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:13

Hoi. Ik denk idd dat het een uit Flamingo is Kim. Het is de F-lijn. Ik heb zelf 2 I.H.W.-ers. De oudste is een dochter van Excellenzie ( ex. Excellenzie-T) en de 2-jarige is een dochter van Biret. Macilda is 75% en Biretta is 87,5%.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:49

Yootha schreef:
Ik heb zelf 2 I.H.W.-ers. De oudste is een dochter van Excellenzie ( ex. Excellenzie-T) en de 2-jarige is een dochter van Biret. Macilda is 75% en Biretta is 87,5%.

Jij??? ik dacht wij met zijn allen!
Mooi paardje!

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 21:44

wat een mooi beest
en ik vind hem er helemaal niet lomp uitzien.
misscien is hij dat wel met rijden.
maar een hele mooie groninger

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 22:31

Ik vind het ook een leuk paard, ik houd wel van wat massa bij een paard (heb zelf dan ook Geldersen Haha! )

Heb even op je website gekeken, Folkert is idd een flamingo.
Leuke foto´s op je site, vooral de trouwfoto´s met Folkert erbij.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 05:48

Ik had net ook gekeken Lachen
Mamma is Elza een paard wat ik ook wel goed ken.
De fokker kende ik ook wel goed.Maarja wie niet

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 08:38

Elza is toch ook de moeder van een van die merries van Oosting? Prinses of Tsarina.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 12:10

Nimber schreef:
aaah wat een leukerd zeg! overgens zegt het stamboek zelf dat er ruim 300 paarden zijn geregistreerd Lachen

Hij lijkt wel wat weg te hebben van Flamingo tony:) ben benieuwd welke afstamming erachter zit? Gaan jullie 24 augustus ook naar Woudenberg?


Hé, jij onderhoudt toch de nieuwe website van het Groninger Paard, wanneer gaan jullie weer verder?
De opzet ziet er goed uit, dus uitbouwen die hap, goede promotie voor de Groninger.
De aantallen die op de site van het Goninger Stamboek staan zijn redelijk gedateerd omdat er jaren geen onderhoud van de site plaatsvond.
Sinds kort zijn jullie bezig een nieuwe site te bouwen, maar worden (voorlopig??) de gegevens van de oude site gebruikt. Scheve mond
Overigens spreekt men hier over 300 leden en niet over 300 geregistreerde paarden, het aantal van +/- 800 is mij ooit verteld door iemand van de vereniging. Schijnheilig

Hij is inderdaad een Flamingo nazaat, op mijn website kan je zijn afstamming nazien. http://groups.msn.com/Paardenenmensport ... lkert.msnw

Mooie foto's van een mooie kanjer, mag je trots op zijn hoor! Haha!

Ik ga zelf in principe wel naar Woudenberg, maar die Bolle niet.
We waren wel van plan om dit jaar mee te gaan doen in de ruinenrubriek, maar door omstandigheden kon dat niet doorgaan, misschien volgend jaar.
Laatst bijgewerkt door Bolle op 04-08-02 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 12:18

Ilindra schreef:
Ik vind het ook een leuk paard, ik houd wel van wat massa bij een paard (heb zelf dan ook Geldersen Haha! )

Heb even op je website gekeken, Folkert is idd een flamingo.
Leuke foto´s op je site, vooral de trouwfoto´s met Folkert erbij.


Voor Folkert hadden we een KWPN-er en die was toch wel een stukje smaller hoor, we moesten een nieuwe singel aanschaffen die maar liefst 40 cm langer was....
Je had ook het gevoel dat je haast in spagaat zat. Haha!

We hadden hem graag op onze trouwdag voor de koets gezet, maar gelet op zijn onervarenheid (pas 1 keer voor de koets gestaan) vonden we het nog niet verantwoord.
De koets lukte gelukkig wel, dat werd een statie-landauer met twee gelderse paarden ervoor.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 14:08

zodeju,die is veranderd zeg,hij ziet er echt veel mooier uit,mooi paard hoor. Kwijl


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 15:14

wow die laatste foto!!! erg mooi

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 13:26

Wat ik zo leuk aan hem vind zijn die enorm grote oren....... Tong uitsteken
Als ie bijvoorbeeld een keerte over balkjes moet lopen dan kijkt hij de eerste keer eerst eens goed naar beneden, (zo van: hé, wa's dat nou? Die ding'n hoor'n toch niet daar???) en dan zie je echt KLAP....KLAP die grote flapzeilers naar beneden klappen. Prachtig! Haha!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:23

damn een lekker ding (gniffel wij hebben ook een bolle, maar dan een stuk kleiner: shet) enne er gaat niets boven de provincie waar ie vandaan komt....... GRONINGEN (schijnt ook een goede fokker te zitten, weten jullie hoe ie heet, ik meen dat ie uit Wierumerschouw komt). Maar een mooi beesie

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 15:43

Ik denk dat je Menger bedoelt. Zo heet de straat waar hij woont namelijk. Hij woont in Adorp.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers