een extra full hoofdstel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

een extra full hoofdstel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-02 00:14

Ik heb bijna stad en land afgezocht naar een exta-full hoofdstel. Fugers in Soest heeft zelfs al zijn leveranciers gebeld maar er was er niet 1 te krijgen. ( Ik wilde niet verder gaan dan 100 euro) Uiteindelijk heb ik er toch eentje gevonden bij Horseland in Bilthoven. Oke, ben niet echt tevreden met de neusriem...maar...hij past! Wie ondervind dezelfde problemen met een groot paardenhoofd en hoe los je dat op ?
Laatst bijgewerkt door Cleo op 03-08-02 02:30, in het totaal 1 keer bewerkt


Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:03

Ik heb een poosje op de Zuid Duitse Koudbloed van een vriendin gereden en zij zelf rijd een kruising Belg/Pool. Ook hele grote hoofden dus.
Juul (eigenlijk Julius) de Belg/Pool heeft een op maat gemaakt hoofdstel, je moet toch wat als je wel iets moois wilt. Met een hele stoere hele brede neusriem. Vlaaf (Vlavius) heeft een gewoon Hippo hoofdstel met alles op zijn langst, verre van ideaal. Maar eerst nog maar eens sparen voor hij ook zo'n mooi hoofdstel krijgt als Juul.

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:51

Ik heb ok een knol met een extreem grote harses gehad,
in eerst einstantie heb ik een hoofdstel voor hem gekocht die we op de stal waar ik werkte ook een aantal van hadden, die vielen nogal groot namelijk.

Later heb ik de maten van zijn kop opgenomen en die kende ik zo uit mijn hoofd, als ik dan ergens op een beurs was had ik altijd een rolmaat aan mijn sleutelbos zitten en als er iets hing wat me aansond, dan meette ik dat even op.
Werkte als een speer want binnen 2 jaar had ik voor hem alleen al 7 hoofdstellen Schijnheilig Lips are sealed

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 02:45

Nou Sjuimpje, wil je er niet een kwijt want ik heb ook een probleem met een groot hoofd Haha!

Mijn oude trouwe Kiefferhoofdstel past hem goed maar dat is 20 jaar oud en ik heb nog geen ander passend hoofdstel kunnen vinden. Die Tinker van mij heeft echt een enorm lang en ietwat breed hoofd, ik heb zelfs een frontriem op maat moeten laten maken want de originele Kiefferfrontriem zat te strak.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:16

Ik heb een nog groter probleem mijn paard heeft een hoofd dat gewoon niet klopt.
Bakstukken moeten maat cop zijn frontdeel gewoon full keel en neusriem extra full.
anders krijg ik de keelriem alleen maar op het eerste gaatje dicht.

Was een heel gedoe met mijn S&T hoofdstel.
trensbakstuk opmaat laten snijden met veel gaatjes erbij.
neusriem kan op het 2de gaatje dicht en de keelriem ook

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:51

Ze bestaan wel, maar het is moeilijk ze te vinden. Harald heeft ook zo'n groot hoofd en toen ie dus een keer zijn hoofdstel sloopte, konden we alleen een groen onderlegde nieuwe vinden, geeeeeen gezicht, maar wel een tijdelijke oplossing.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:54

ja, ook wij hadden problemen met het vinden van een groot hoofdstel!
uiteindelijk hebben we er een gevonden, ook een kieffer!
wel heb ik het riempje van de neusriem apart laten maken, ik heb nl de omtrek van zijn neus gemeten en met die maten heb ik een riempje laten maken!
nu hebben we dus een mooie dikke neusriem(een smalle ziet er niet uit op een groot hoofd!) wat dus altijd past!!!!

dus laat je een neusriem op maat maken!
by the way, het heeft me toen +- 25 GULDEN gekost om dat te laten maken!!!!!!!

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 12:06

Ik heb een Extra Full besteld bij Hulzebos. Het was gewoon een Imperial Riding hoofdstel dus die werden iig echt wel gemaakt.
Ik heb zelfs nog een prijsvergelijkend warenonderzoek gedaan Haha! en kwam toen bij Hulzebos uit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:32

Maatwerk van Daaleman of Döbert is ook wel in die maten leverbaar.
Volgens de Divoza catalogus zijn verschillende Pagony hoofdstellen ook in extra groot leverbaar, maar of je dat wil....

Nulla tenaci invia est via

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 20:30

Ik heb dus een tijdje terug een hoofdstel gekocht. Gewoon maar full dacht ik. Maar toen ik hem bij het paard om deed waar ik les op rij, was die eigenlijk te groot. Dus gaatjes erbij gemaakt. Volgens mij is het dan een extra full hoofdstel. Is trouwens ook te koop...

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 10:35

Ik heb dit probleem met mijn tinker Yorghos dus ook. Ik kan wel net passende hoofdstellen vinden, maar dan zit altijd alles op het laatste gaatje. Dat vind ik dus niet mooi. Bovendien heeft hij een ramsneus, waardoor neusriemen ook altijd te krap zijn.
Ik heb nu na veel zoeken een passend westernhoofdstel gevonden. Die westernspullen zijn helemaal een ramp!
Enige waar ik nu nog steeds naar zoek is een zaak waar ze westernbitten in grote maten verkopen. Yorghos heeft 14.5 of 15cm en die maat hebben ze bijna niet in westernbitjes. Wel in gewone trenzen, maar dat vind ik dan niet zo mooi.... Ja, 't is wat, die grote hoofden.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers