appaloosa fokkers..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jingo
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-02

appaloosa fokkers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 10:27

Wij hebben onze appaloosa merrie gedekt met de kwpn hengst Inspekteur!
Nou weet ik dat maar weining mensen die een appie hebben met een kwpn kruizen daarom ben ik op zoek naar andere fokkers die het wel aandurven om een Kwpn te kiezen voor hun appie merrie!!
ben heel benieuwd..

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:11

In Lopik zit een Appaloosa-fokker die vaak NRPS-/KWPN-ers op zijn stippelmerrie's zet. Hij wil namelijk sportpaarden fokken, maar is gek op stippels.
Zo is mijn ex-verzorgpaard van een Appaloosa-merriexDe Saint Urus d'Olympe en een weidemaatje van hem van een Appaloosa-merriexRespect van Rubinstein. jammergenoeg hadden deze beide paarden geen stippels, maar de kleur geërfd van de vader. Dat is de reden waarom deze fokker nu eerder kiest voor een Appaloosa-hengst. Hij wil perse stippels.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:28

Corona schreef:
In Lopik zit een Appaloosa-fokker die vaak NRPS-/KWPN-ers op zijn stippelmerrie's zet. Hij wil namelijk sportpaarden fokken, maar is gek op stippels.

Bedoel je de Fam. Haverhoek? Die heeft idd veel met KWPN hengsten gedekt.

Loes-Freke op bokt heeft dat ook gedaan, alleen heb je dan het kans dat het geen appie wordt, wat bij haar dus niet was. Verder komt het vaak voor hoor, wij hebben er 1 die is appaloosa x gelders, wil je daar een foto van zien?

gr linda

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 12:05

misschien een hele domme vraag: waarom appaloosa met kwpn kruizen? Alleen voor de kleurvererving of had je er nog een andere bedoeling mee. Ik ben er in ieder geval wel benieuwd naar.

Overigens heeft mijn bijrijdster een 2-jarige van een kwpn-merrie en een appaloosahengst (star hunt). werd zwart geboren met een blaket maar is inmiddels verbleekt een is nu wit met bruine stippen.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 12:35

het is de fam Verweij die dit doet. en de reden is dat ze sportpaarden wil fokken, maar gek zijn op stippels (volgens mij had ik dat al neer gezet, maar goed...).
appaloosa's zijn zoals je weet niet de meest atletische paarden. ze zijn wat lomper om het maar even zo te zeggen. ze missen bepaalde aspecten die nodig zijn om hoog in de sport door te dringen.
vandaar de kruising met een KWPN-topper. zodat je een atleet krijgt met stippels.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 12:54

ohja, die doen het idd ook, die reden ook mee in het showteam, en vorig jaar hadden ze ook veulens van Bachelor. Ze zijn dus niet de enigste die het doen, want fam. Haverhoek uit de Hoef doen het ook

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:40

Corona: mijn vraag was eigelijk aan jingo gericht maar geeft niks hoor. Dat appies niet atletisch zijn ben ik niet helemaal met je eens. Ik kan er zo een paar aanwijzen die zelfs atletischer zijn dan bijvoorbeeld de kwpn-sportpaarden.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:50

atletisch was misschien niet het juiste woord. als je inderdaad kijkt naar de western zijn ze erg lenig. toch blijkt dat ze niet met de dressuur- en springtop mee kunnen draaien. vandaar de kruising

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:44

appies niet lenig??????????? wil je die van mij even z'n achter hoeven uitkrabben? of wil je dr zien rennen als ze los is. you name it. maar de mijne is echt het lenigst van de hele manege.
ik denk dat ik wel weet wat jij bedoelt. ze zijn vrij onstabiel. Clown (Lijkt vaak zo maar is niet zo) kwpn'rs staan steviger op hun hoeven

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 13:16

Volgens mij staat er ook dat ik zeg dat de Appaloosa's wél lenig zijn. Dat onstabiele is wel waar.

jingo
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 17:31

mijn merrie komt bij de fam haverhoek vandaan ze is van de hengst de saint en haar moeder is palousa-cybella!
Ik heb voor een kwpn gekozen omdat ik een goed dressuur paard wil fokken met bekende bloedlijnen! Mijn merrie is ook niet erg groot en lijkt absoluut niet op haar halfbroer Santos ze is erg bloederig/heet..
Daarnaast zijn alle appie hengsten familie: oleander,santos etc en ik fok dan wel western paarden met mijn paints maar vindt dit gewoon een dressuur merrie vandaar dat ik niet kies voor Zips Jewel.
Leuk om te horen dat meer mensen de gok nemen!

jingo
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 17:33

o ja ze is erg lenig!!! en niet zwaar en niet onstabiel.. ha ha maar ze is dan ook van de saint!

jingo
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 17:35

trouwens liberty: heb je een foto van de gelderse x appie want ik ben gek van gelderse! van welke hengst is de merrie?

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:27


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 20:31

Ik denk dat het ook belangrijk is te melden of je het over Nederlandse Appies of Amerikaanse. Een heel verschil....

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 21:26

wij fokken met nederlandse appaloosa's

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 22:05

jingo schreef:
trouwens liberty: heb je een foto van de gelderse x appie want ik ben gek van gelderse! van welke hengst is de merrie?


die komt uit een Thorwald merrie

Afbeelding

jingo
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 22:31

thanks!! gaaf hoor echte gelderse benen eronder!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:14

jingo schreef:
thanks!! gaaf hoor echte gelderse benen eronder!!


ja he, vind ik ook!! Wat is jouw appaloosa merrie voor iets?

jingo
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 23:14

van de nrps/ kwpn hengst De Saint en haar moeder is de keur merrie palousa-cybella bloederig type! Maar daarintegen hou ik dus enorm van gelders!! Heb zelf een veulen gehad van Galant, uit een kwpn rijpaard merrie!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:22

aha, eentje van de Fam. Haverhoek dus! Leuk zeg!!

linda

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:21

Mijn appaloosa merrie is momenteel drachtig van een kwpn reg. b hengst. Ze was al gedekt door deze hengst voordat ik haar kocht. Ze was 21 juli uitgeteld, maar heeft nog steeds geen veulen.
Verder heb ik nog een zoon van haar (v. P. Santos) en een dochter van haar (v. P. Santos).
Volgend jaar wil ik haar laten dekken door een KWPN hengst, maar weet nog niet zeker welke. De merrie is vos marmerbont. Ze fokt groot af, zelf is ze niet zo groot (1.51m), maar haar vader is Sonny af Hojmark (1.68m), haar beide kinderen zijn haar al voorbij en worden ook groter dan hun vader (Palousa Santos is 1.61m).
Haar dochter wil ik ook laten dekken door een KWPN'er. Zij is vos fewspot, daar komt dus iig de appaloosa kleur uit.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:18

wij hebben er ook nog 1 van Oleander, moeder is van Sonny af Hojmark

Afbeelding

Afbeelding
Hij heeft een hartje op zijn kont, grappig he!