Seriemoordenaars

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:27

dat klopt wel dat ze intelligent zijn maar uitzonderingen bevestigen dat toch wel.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:28

Briljantheid kan overhangen naar gestoordheid. De beste zijn ook inderdaad erg slim.
De laagopgeleide worden eerder gepakt denk ik. Iets minder goed gepland. Die zullen ook eerder uit emotie handelen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:30

Daarbij, mensen die telkens te horen krijgen dat ze niks waard zijn etc. zullen het eerder afreageren op de pester(s), bij veel seriemoordenaars zie je dat ze "random" personen pakken (dus niet - alleen - mensen die ze kennen). Zit veel meer achter.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:31

Met een beetje mazzel zit er nog een patroon in, maar dat is ook niet altijd zo; vind diegene dan maar!

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:31

Yamcha schreef:
En als ik sommige reacties, met name als iemand iets erg gedaan heeft, lees, hier op bokt bijvoorbeeld, denk ik dat onze beschaving maar een flinterdun laagje is over de werkelijkheid.........

Dit ja.. en maar niet beseffen dat ze daarmee zelf ook niet bepaald goedaardig bezig zijn :?
Ik denk dat iedereen door kan draaien onder de juiste (of eigk verkeerde) omstandigheden

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:33

Wij blijven roofdieren, het zit erin en dat kan er ook zeker uitkomen.

Anoniem

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:38

Maar wat wel heel vreemd is, we hebben er lol in. Honden vechten niet voor de lol, ze doen elkaar geen pijn voor de lol, ze zullen elkaar zelden doden....... mensen doen dat wel, mensen doden niet perse om te eten, wat een hond wel doet.......

Mensen zijn op een heel enge manier veel meer dan roofdieren.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:39

Logisch, want wij kunnen op een andere manier nadenken dan dieren. Heeft niet alleen maar voordelen helaas :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:40

Yep, wij hebben een bewustzijn. Onze hersens zijn mee ontwikkeld.

Maar goed, aan de andere kant ook wel dierlijk; als ik zie hoe onze kat kan spelen met een muis is het ook echt voor het plezier.

Anoniem

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:44

Die kat heeft er geen besef van dat de muis pijn heeft. Vind ik toch wel een groot verschil.


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:47

En sommige mensen missen dat besef ook :) daarom zitten er ook aardig wat autisten in de speciale gevangenis.

En ik vraag mij ook af in hoeverre iemand met een APS daadwerkelijk besef heeft van andermans pijn aangezien ze nou niet echt empathisch vermogen hebben.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-01-12 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:52

Ik twijfel daaraan.

Omdat de kat ook zo speelt met een touwtje of een balletje........ die mensen alleen met andere mensen en dieren....... nooit eens met een bal en hij wurgt nooit een stok......

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:53

Maar die mensen missen ook wat in de hersens, brein werkt dan net even wat anders.
Bij dieren zeg je in kronkel in de kop als ze doorslaan, ik geloof dat het bij mensen ook kan.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41336
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:56

maai_ke schreef:
Oh ik vind dit wel een zeer interessant topic. Werkte met psychogeriatrische bewoners, met name ouderen met dementie en een enkele psychogestoorde, denk aan schrizofrenie. Zulke dingen vind ik zeer intressant, wat drijft iemand tot een daad of daden? En wat is de psyche erachter?

Ben wel benieuwd naar meer informatie over Vlad de Spietser en gravin Dracula?


Op wikipedia (Engelse versie) staat heel uitgebreid veel informatie met bronverwijzing. Aanrader.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:29

vuurneon schreef:
En sommige mensen missen dat besef ook :) daarom zitten er ook aardig wat autisten in de speciale gevangenis.

En ik vraag mij ook af in hoeverre iemand met een APS daadwerkelijk besef heeft van andermans pijn aangezien ze nou niet echt empathisch vermogen hebben.


Inderdaad. Aan de ene kant beleven sommigen plezier aan de pijn van anderen. Maar aan de andere kant vinden ze het moeilijk/onmogelijk om zich in te leven in anderen.

Afgelopen vrijdag was ik op huisbezoek bij een 10-jarig jongetje met ODD/CD. Die vertelde dat hij andere kindjes slaat (goed hard ook). Op de vraag wat hij dacht dat andere kinderen daarvan vonden, antwoordde hij: weet ik niet, maar ik vind het leuk, dus daarom doe ik het. Was echt blij dat ik na een uur weer buiten stond. Zo'n kind wens je echt je vijand nog niet toe... Ik kan veel hebben, maar mijn geduld, begrip en positiviteit was na een uur echt wel aan eindje... := voor zo'n kind al 'onmogelijk' om rekening te houden met anderen. Ben echt ontzettend benieuwd wat daar van gaat worden...

Wel interessant, want dat hele systeem (gezin) was niet zoals het zou 'moeten' zijn. Mishandeling was de orde vd dag. Ik vraag me af of dat een (gedeeltelijke) oorzaak of gevolg is van zijn stoornis.. Of misschien beide? Helpend is het in ieder geval niet...

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:03

'Terug naar de kust' is ook een leuke film als je van dit soort dingen houdt.
Het gaat erover hoe iemand door gebeurtenissen in de jeugd in een moordenaar kan veranderen.

Geke_Lizzy

Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:04

Terug naar de kust vind ik een enge film, ondanks ik hem al 2 keer gezien heb :')

terlygert

Berichten: 715
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:38

Joyce_: Laatst had ik ook een gesprek met iemand over het ontstaan van bepaalde stoornissen. Vraag me ook echt af welke factoren hier een invloed op hebben. Veel ontstaat natuurlijk al gedurende de zwangerschap, maar waarom gebeurt dat en door welke factoren wordt dit gestimuleerd? Dat is echt interessant (en misschien ook erg handig om te weten).

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:17

Ik kijk nu naar dr Phill. Gaat over een zéér agressief jong mannetje die zijn ouders met de dood bedreigt. Jeetje... :oo

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:33

Ik zou echt niet weten hoe ik met zo'n kind om zou moeten gaan??? Helemaal de weg kwijt... En dan vraag ik me toch af wat er in zijn hoofd omgaat.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41336
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:37

Als mijn kind mij serieus met de dood zou bedreigen, dan ging het naar een gesticht.

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:40

Ik denk dat zo'n kind daar ook thuis hoort. Hij heeft sowieso professionele hulp nodig, dat is zeker! :j

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:42

Daar is inderdaad heel wat behandeling voor nodig om dat weer recht te krijgen, denk ik. Of hij direct in een instelling geplaatst moet worden, vraag ik me af. Natuurlijk zal er ook in de interactie tussen ouders en kind wat moeten veranderen... Intensieve dagbehandeling en ambulante hulp thuis zou dan de voorkeur hebben (denk ik) Soms gaat dat inderdaad niet, als er gevaar is voor anderen of als het al 'te ver heen' is, dan is een plaatsing in een instelling beter..

Wel 'vreemd' dat ze zeggen dat hij op school wel heel sociaal is en veel vriendjes heeft. Ik dacht namelijk direct aan CD, maar dat strookt daar dan weer niet mee.. Dan zou hij hoogstwaarschijnlijk ook op school 'onhandelbaar' zijn en zijn klasgenootjes de ogen uitsteken (bij wijze van)..

Ben heel benieuwd naar het gesprek met dat jongetje straks!

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:42


Toos onderschriftloos

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:06

ik kijk nu buried.... Wat erg, die man ligt gewoon levend begraven onder de grond! :oo

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, corinec, Dammie, Emoreoa, gigil, goesju, karelien, katinker, LiDi, mirtedl, Mo_86, Paardennamen, Plonspony, Poosje81, Rooss_24, ryukapple, Sanet, Taucha, Vjestagirl en 67 bezoekers