Nappie gaat verhuizen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Nappie gaat verhuizen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 14:32

Ja ja, ik had me ingeschreven bij een andere stal vorige week en er waren nog 3 wachtenden voor me.....

Even een uitleg waarom ik weg wil: op mijn eigen stal heb ik het heel eerlijk gezegd wel gezien. De stallen worden slecht gemest, sommige paarden staan de hele dag buiten en hebben geen druppel water (want da's niet nodig) voor alles moet je betalen niets kan eens een keer uit zichzelf, kortom de klant is geen koning maar een melkkoe Koe + dat we totaal geen uitrijmogelijkheden hebben, het dichtsbijzijnde bos is 30 min over de harde weg en dat mag Nappie niet meer met z'n artrose! Dus ben ik gedoemd om in de buitenbak te blijven rijden!

En nu blijkt dat er zomaar een plekkie voor Nappes en mij is..... Haha! en heb ik dus vandaag die vrije box gereserveerd Pling Oh ik zie het al helemaal voor me, lekker het bos in wanneer ik wil, 2 buitenbakken waarvan er 1 binnenkort overdekt wordt en heerlijk zelf je bodembedekker voor je stal uitkiezen Haha! 3 x per dag voeren van ruw en krachtvoer (was op de stal waar ik nu sta echt totaal niet mogelijk, dat was teveel werk!) en Nappie mag minimaal 2 uur naar buiten per dag en kan de hele dag met zijn hoofd naar buiten hangen vanuit z'n stal. Waarschijnlijk kan ik ook nog heel snel doorstromen naar een andere box met eigen zolder er boven zodat ik al m'n rotzooi nog eens lekker kwijt kan ook. Ha ik ben zo onwijs blij Haha!

Dus Belker als je dit leest Knipoog ik kom je eerdaags vervelen op stal Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:43

Ik ben blij dat jij blij bent, want het klinkt naar een hele leuke plek. Maar is Prima dat ook? }> Lips are sealed

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 15:02

Cassidy schreef:
Ik ben blij dat jij blij bent, want het klinkt naar een hele leuke plek. Maar is Prima dat ook? }> Lips are sealed


Prima was niet echt blij met de aanstaande verhuizing, we hebben het er afgelopen week veel over gehad en een andere optie dan verhuizen was een trailer aanschaffen. We zijn tot de conclusie gekomen dat als we daar voor moeten gaan sparen we waarschijnlijk pas over 2 jaar een trailer zouden hebben en al die tijd moet ik dan met Nappes in de buitenbak rondjes rijden Frusty Prima wilde eigenlijk ook niet weg omdat hij het best gezellig heeft op stal, maarja het welzijn van Nappie gaat toch boven een kantine Knipoog Hij is het er nu mee eens dat het voor Nappes het beste is en ik ben van mening dat het overal wel gezellig is te maken mits je er maar voor open staat Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 15:27

napoleon"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik ben blij dat jij blij bent, want het klinkt naar een hele leuke plek. Maar is Prima dat ook? }> Lips are sealed


Prima was niet echt blij met de aanstaande verhuizing, we hebben het er afgelopen week veel over gehad en een andere optie dan verhuizen was een trailer aanschaffen. We zijn tot de conclusie gekomen dat als we daar voor moeten gaan sparen we waarschijnlijk pas over 2 jaar een trailer zouden hebben en al die tijd moet ik dan met Nappes in de buitenbak rondjes rijden Frusty Prima wilde eigenlijk ook niet weg omdat hij het best gezellig heeft op stal, maarja het welzijn van Nappie gaat toch boven een kantine Knipoog Hij is het er nu mee eens dat het voor Nappes het beste is en ik ben van mening dat het overal wel gezellig is te maken mits je er maar voor open staat Knipoog
[/quote]

Hulde dat je kiest voor een nieuwe stek en meer kijkt naar het welzijn van je paard. En: je neemt jezelf mee als je ergens anders naartoe gaat, dus het kan overal gezellig zijn! Het is maar hoe je je opstelt en wat je er van maakt...

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:08

wat fijn dat je een kbetere (leukere) stal hebt gevonden ik hoop dat nappie het daar erg naar zijn zin krijgt, maar zo te horen zal dat wel, toch??

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:46

Heel veel plezier op je nieuwe stal.
Ik kom zeker een keer kijken.

Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe stal, als ik het zo zie wordt het rustig op onze stal. Iedereen wil weg...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 18:06

Jeetje, leegloop bij jullie oude stal ofzo Knipoog ?
Echt leuk dat je een nieuwe stal hebt gevonden! Ik kom zeker een keertje langs als het mag!

Enne, waar Nappie is, is het toch altijd gezellig Knipoog Lovers

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 18:15

assie schreef:
Jeetje, leegloop bij jullie oude stal ofzo Knipoog ?
Echt leuk dat je een nieuwe stal hebt gevonden! Ik kom zeker een keertje langs als het mag!

Enne, waar Nappie is, is het toch altijd gezellig Knipoog Lovers


We hebben idd een beetje een leegloop op stal! Probeerde vandaag voor de zoveelste keer deze week de eigenaar te spreken, komt de stalmeid die ook het management doet naar me toe en zegt tegen me dat ze weet dat ik wegga, vraagt ze aan me:" wanneer denk je op te zeggen?" dus ik zeg: " dat probeer ik al een paar dagen maar jij was op vakantie en de eigenaar ook!" Nou, mevrouw vertelde me daarna dat ik te laat was om op te zeggen voor deze maand en dat ik nu aan m'n stalling vastzit tot eind Oktober Boos! Frusty (als ik nou gisteravond voor 24uur op gezegd had dan was het geen probleem geweest maar nu 14 uur later is het een groot probleem......) Ik laat het er niet bij zitten, desnoods gebeurt het op een andere manier!

En tuurlijk Assie, jij bent altijd welkom (leuke kaart trouwens, heb hem gekregen Knipoog )

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:22

assie schreef:
Jeetje, leegloop bij jullie oude stal ofzo Knipoog ?
Echt leuk dat je een nieuwe stal hebt gevonden! Ik kom zeker een keertje langs als het mag!

Enne, waar Nappie is, is het toch altijd gezellig Knipoog Lovers


Kom je dan ook langs de kibo Schijnheilig

Echt fijn dat je een goede stal heb gevonden voor nap!
ik kom zeker ook een keer kijken!

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 07:55

He gefeliciteerd. In welke box kom je te staan. Wie weet zit ik misschiend an op Grappa en kunnen we samen het bos onveilig maken. Ik weet bij de boxen met zolder in welke box je komt. Dat is aan mijn kant van de rij. Daar staat nu een eigen paard van hun en ik denk dat je die krijgt zodat je dichter bij mij bent. Wat er allemaal al niet te doen is als je de juiste mensen kent he.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 08:33

Nappie komt in de 3e box van links te staan op de rij waar geen kasten in de boxen zijn, daar stond namelijk een jong paard van hun Haha! Oh, ik heb er zo'n zin in, ik hoop dat Nappes ook over 3 weken goed loopt en dat als we verhuizen we gelijk een ritje door het bos kunnen maken Cool

Prima heeft gisteravond gesproken met de huidige staleigenaar en die heeft beloofd dat we gewoon weg kunnen deze maand, dus da's ook geregeld (hij heeft genoeg wachtenden dus hij vond het geen probleem.....10 anderen voor mij in de plaats en hij wil niets veranderen aan het slechte mestsysteem.) Ook Lunatic gaat weg, vandaag al. heeft ze geregeld met de eigenaar!

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:37

Waar gaat Lunatoc nu naartoe. Ik weet nog dat ik met haar PB-de toen zij naar jullie toe kwam. Oh, oh, dan kom je nu bij de spuitplaats te staan? Of juist bij het hek. Bij de spuitplaats kom je langs een van de 2 hengsten te staan. Deze gaan eind september weg, dus zo erg is dat niet. Zijn alleen wat onopgevoed. Lekker voor je dat alles is geregeld. Afwachten maar of je kunt rijden. Zo niet dan kun je altijd het bos inwandelen. Dat doe ik nu ook. net zo makkelijk en gezellig.

Erwin

Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 13:27

Leuk dat het toch door gaat het is echt een leuke stal ik zag het aan je toen we daar zijn wezen kijken, niet eerder weggaan als ik he want lunatic gaat vandaag al weg.

Dan gaan we samen weg ik ga 2 september. Goh Wennie haar vader krijgt het nog druk:D

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:07

Lunatic is vandaag met flinke ruzie vertrokken.
Ik ga vandaag bij 3 stallen kijken.
Ik zal je missen Tessa en jou natuurlijk ook Daphne *snik*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:52

Ik heb gisteren het een en ander gehoord van Lunatic. En vandaag is dus de bom gebarsten?
Kan me goed voorstellen dat jullie daar weg willen! Ik zou er persoonlijk geen dag langer willen staan dan strikt noodzakelijk als ik dat allemaal zo hoor.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 16:30

Hoi allemaal, Lunatic is idd met veel lawaai weg gegaan! De bom is gebarsten en uiteindelijk heeft Lunatic zich een weg vrijgebaand via het erf van de buren, de stalmanager had het hek op slot gedaan van ons erf zodat ze er niet uit kon, maar dat was voor Luna geen probleem, dan ga je gewoon via het weiland en het erf van de buren *LOL* In iedergeval heeft ze haar zegje kunnen doen en staat ze lekker tevreden op een nieuwe stal. Ik daarentegen moet nog een maand hier blijven (ik heb borg betaald en die wil ik graag optimaal benutten Haha! !) voordat ik weg kan, dus ga er maar wat van maken.

Wennie en Daffie ik zal jullie ook onwijs missen Huilen maar jullie zijn altijd welkom, gaan we lekker buitenrijden Knipoog

Erwin

Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:03

Ik zei het net al tegen Prima dan pak ik een trailertje en dan cross ik naar Lage Vuursche en dan gaan we lekker het bos in dat zou Erwin ook Super vinden...

Erwin

Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:05

Dat meen je niet is er zoveel gezeik geweest dat zij weg ging, maar ze had het toch allemaal met Jaap besproken en die vond het Prima dat ze ging vandaag. (ze had wel borg betaald, maar dat was zelfs allemaal geregeld dacht ik)

Ik ga jullie ook missen meiden het was wel erg gezellig onderling altijd.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 17:14

Erwin schreef:
Dat meen je niet is er zoveel gezeik geweest dat zij weg ging, maar ze had het toch allemaal met Jaap besproken en die vond het Prima dat ze ging vandaag. (ze had wel borg betaald, maar dat was zelfs allemaal geregeld dacht ik)

Ik ga jullie ook missen meiden het was wel erg gezellig onderling altijd.


Jaaaaaaa, kom lekker rijden bij mij in het bos Haha! daar hou ik je aan Knipoog

Mja, alles was geregeld tot er een confrontatie kwam tussen Lunatic en L. (noem verder even geen namen hier!) en die liep erg hoog op, beiden zijn veel te ver gegaan met uitdagen en zelfs wennie haar vader moest eraan te pas komen omdat Wennie niet van het erf af mocht omdat zij spullen van Lunatic in haar auto had liggen Clown Tja, het was ook algemeen bekend dat de dames L. en Lunatic elkaar niet lagen, jammer dat het alleen bij vertrek zo moest escalleren!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 19:32

Ach L. is zo erg nog niet.
Dankzij haar optreden zijn mijn ouders nu helemaal om. Ik vertrek zo snel mogelijk. Clown

Ik vond het een zeer trieste voorstelling vanmiddag. Jullie mogen blij zijn dat jullie al een nieuwe stal hebben. Ik ga vanavond weer ergens kijken Verdrietig

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 21:17

Ik heb ook een nieuwe stal!!!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:13

Stal Horstermeer toch? Ik dacht altijd dat het daar een gezellige boel was. Ben er vorige week nog langsgereden met mijn cowboypaard Cool na een trektochtje vanuit Weesp, langs de Vecht, de Spiegelplas en de Ankeveense plassen.

't is idd wel een eind om daarvandaan in het bos te komen. En dat rondje Radioweg heb je ook snel gezien. Langs de Middenweg kan je eigenlijk alleen maar stappen. Kortom, qua uitrijmogelijkheden snap ik het wel als mensen daar niet tevreden zijn.

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:19

veel succes met je nieuwe stal en maak er wat gezelligs van he!!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:36

Marianne schreef:
Stal Horstermeer toch? Ik dacht altijd dat het daar een gezellige boel was. Ben er vorige week nog langsgereden met mijn cowboypaard Cool na een trektochtje vanuit Weesp, langs de Vecht, de Spiegelplas en de Ankeveense plassen.

't is idd wel een eind om daarvandaan in het bos te komen. En dat rondje Radioweg heb je ook snel gezien. Langs de Middenweg kan je eigenlijk alleen maar stappen. Kortom, qua uitrijmogelijkheden snap ik het wel als mensen daar niet tevreden zijn.


Het was idd gezellig. WAS.
Dan ben je ook langs mijn nederige stulpje gekomen Cool

De uitrijmogelijkheden zijn hier niet om over naar huis te schrijven, om bij het spanderswoud te komen moet je ong 3 kwartier rijden. Van uit mijn nieuwe stal is het ong 10 minuten stappen Pling