Symphony kreupel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Symphony kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 13:33

O wat schrok ik zeg toen ik het zag.
Ze was lekker aan het mee rennen terwijl ik Exel longeerde. Exel zat in galop en baby muts moest natuurlijk voorop. Exel vond dat ze te langzaam ging dus nam een sprongetje naar voren met een boos gezich. Volgens mij raakte ze Symphony niet, maar Symmie schrok wel en seurte naar binnen. toe ze over ging in draf zag ik dat ze behoorlijk kreupel liep. Ik heb er naar gekeken, maar het was niet warm of dik en ze bleef er mee rennen. De galop ging ook best, maar draven werd pijnlijk.
Ik had haar afgespoten en maar weer buiten gezet. Ging ik gisteren weer naar ze toe liep ze nog niet goed. Gelukkig was marijke de fysio toch aanwezig, dus die heb ik even laten kijken, maar die zag er niets aan en zei dat ik me niet zo druk moest maken.
Maar ja na al die paarden die ik heb laten inslapen vanwege hun benen word je toch gauw benauwd. Zeker nu Phoenix nog zo vers in mijn geheuge zit.
Ik heb haar toch maar weer afgespoten en terug gezet.
Wat vinden jullie?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:53

Ik kan me goed voorstellen dat je na die "geschiedenis" erg schrikt als een paard kreupel is! Maar maak je niet al te veel zorgen, de fysio had toch ook gezegd dat het waarschijnlijk niet iets is om je zorgen over te maken. Gewoon rustig bekijken en je niet al te druk maken!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:55

Als de fysio niets gezien heeft (en die heeft er echt verstand van!) dan zou ik me geen zorgen meer maken hoor.
Gewoon lekker in de wei laten, komt vanzelf weer goed.
Misschien dat ze zich iets verstapt had, iets verrekt zeg maar.

Ik kan me wel voorstellen na alle gebeurtenissen toen, dat je nu heel voorzichtig bent en snel bezorgd...
Dat is ook best goed want dan doe je tenminste niet zo snel domme dingen toch?

Ik zou het veulen echter niet meer laten meelopen met het longeren.
Ze moet toch leren 'apart' te staan, maar niet alleen daarom.
Ze is op haar leeftijd nog te jong, tenminste dat zei mijn vriendin altijd, om die voltes te lopen, ook al doet ze het los, ze gaat automatisch dezelfde volte als haar moeder lopen.
Na haar tweede jaar kan het wel denk ik, tenminste dat is mij altijd verteld. Knipoog

Succes met je veulen en alles komt vast goed hoor! Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 16:06

sym loopt zeker niet de hele tijd mee. ze loopt eigelijk nooit mee. normaal gaat ze ergens in een hoekje staan om gras te plukken of te staan suffen. en als ze rent gaat dat meestal niet op een volte maar gewoon dwars door de bak. ze heeft respect voor de longe dus daar maak ik me geen zorgen om. deze keer liep ze even mee en toe was ze dus kreupel.
wel fijn om te horen dat het wel goed komt. had ik gewoon even nodig.

verder heeft ze de fysio doe laten kijken of ze water zag branden toen ze liet zien hoe geweldig ze op mij reageerde. als ik stil sta staat zij ook drict stil. nettjes achter mij.
kennelijk was dit niet gewoon, want iedereen stond te kijken, dus hebben we even een show weg gegeven.
totdat die k*t hond weer eens achter haar aan kwam om haar te bijten. het ging net mis. o wat eenk*t beest.
maar goed daar ging het niet over
thanx




8

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:19

Kan me voorstellen dat je je te pletter geschrokken bent. Ik denk dat al je ex-stalgenoten nog precies weten wat er met Phoenix gebeurde. Leek in eerste instantie ook nog een redelijk onschuldige mep die 'ie gehad had. Maar helaas was dat niet het geval.....
Maar als Marijke zegt dat het goed is, is het echt wel goed, dus niet te veel zorgen over maken. Wel verstandig dat je haar voor de zekerheid toch maar even afgespoten hebt enzo. Beter honderd keer te veel dan 1 keer te weinig.

Knufje voor die dikke witte, en eentje voor die kleine dondersteen van je!

Sonja

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131997
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:22

Da's wel schrikken zeg.....
Zeker na alle ellende die je al hebt meegemaakt, dan sta je toch niet meer onbevangen tegenover zo'n voorval.

Maar ik zou me ook zeker niet teveel zorgen maken hoor, of beter gezegd: ik zou proberen me helemaal geen zorgen te maken, lijkt me niet nodig (lekker makkelijk gezegd he ? Knipoog )
Zo te horen een typisch geval van verstapt, dat komt in de beste families voor Haha!

Wat je nu doet is prima, het been afspuiten met water is altijd de eerste hulp bij ongelukjes in zo'n geval.

Veel beterschap !

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-02 12:32

bedankt voor jullie lieve reacties. het doet me goed om van vele te horen dat het goed komt. ik zal jullie op de hoogte houden en sonja geef die bolle en die spriet ook ff een dikke knuf van mij. zou ze best weer eens willen zien.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:47

het komt vast wel weer goed!!

daar moet je gewoon van uitgaan..
dan komt het altijd weer goed!!

voor je het door hebt loopt ze weer normaal:D


succes

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, Elegance_, KaasSouffle_, shaddy82 en 158 bezoekers