boem = ho, of ho = boem?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

boem = ho, of ho = boem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 23:10

Toen ik voor m'n rijbewijs bezig was, heb ik geleerd: boem = ho en plons = water. Ameretto heeft daar echter zo z'n eigen ideeën over. Juist ja... ben vanavond voor het eerst sinds ruim twee jaar weer eens van een paard gevallen. Haha!

Voordat we naar Drenthe zouden gaan, wilde ik Ameretto nog even rijden. Hij was weer flink loperig en wilde alleen maar galopperen. Maar dat stond ik natuurlijk niet elke keer toe. Op een gegeven moment sprong hij weer aan, vlak langs een maisveld. Ik ging diep zitten, riep 'hooo'... en verwachtte niet dat hij meteen zou luisteren Haha!. Binnen drie galopsprongen stond hij stil, maar toen had ik m'n evenwicht al verloren. Ik vloog met een flinke boog over z'n hals naar voren en even later lag ik met m'n gat in de blubber (Linda250, je rijbroek is dus ook meteen ingewijd Haha!). Een duidelijk gevalletje van 'ho = boem' dus. Tong uitsteken

Toch wel een braaf paard dus, dat hij zo goed naar commando's luistert Haha!. En ook heel braaf dat hij netjes stil bleef staan ondanks dat ik op het laatst de teugels losliet. Hij keek me wel zo aan van: 'Kom op, opstijgen, ik wil weer verder' Haha!. Maf beest.

Heb nu een behoorlijk beurse kont aan de rechterkant, en morgen nog een 31 km-rit voor de boeg. Lachen... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:30

Dua als ik het goed begrijp was ho niet alleen boem maar ook plons (of plonste de blubber niet echt meer) Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 06:52

Oh zielig hoor dat je eraf bent gevallen(grinnik) gelukkig heb je er niets aan over gehouden. Alleen een beurse plek. Ik bent benieuwd hoe het gaat met je endurance rit. Hoop dat je er dan geen last van hebt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 07:20

aaaaaaaaaaaaah hebben we samen spierpijn!
sterkte met je rit vandaag! maare je beschrijft het wel erg grappig!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 07:23

Jaaaaaaaa rijbroek ingewijd!

Ik had woensdag ook zoiets: 's avonds ons allereerste proefje gereden, mijn blouse werd ingewijd... Cerise had een hap gras gehad naderhand, kwijlde behoorlijk, en toen mocht mijn blouse ook nog groen worden, althans dat vond zij... *LOL*

Dat met ho=boem kan ik me heel goed voorstellen!
Heerlijk zo'n paard dat zo goed luistert... Tong uitsteken
Ennuh... die plons...
Kwam er echt een 'plons' in die modder of was het al redelijk droog daar? Knipoog

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 07:47

Heel gehoorzaam paarje dus Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 07:56

Hahaha superkomisch geschreven Karin!!!! *LOL* Ik had ook een vriendin die Jurga eens reed en iets zachter wilde. Ze zei dus "HOOO" en Jurga tsond meteen stil. Was ze dus ff vergetne dat ze een tuiger onder dr kont had hahaha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 14:42

Haha! ik zie het helemaal voor me: Ameretto die opeens stopt en dat jij er over heen vliegt.

Maar zo bont als ik heb jij het nog niet gemaakt: ik vloog over het hoofd van mijn pony zo de sloot in!!
Kan je vertellen dat het erg vernederend is om met kroos in je haren en laarzen je pony op te halen bij een manege Bloos

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:57

ik heb dat ook een paar keer gehad dat een paardje ineens uit het niet s stopt en hup daar ging ik weer Lachen

maar het lijkt me nog erger als je in de sloot belant jah:P

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:54

haha sorry maar dit klinkt wel komisch(voor mij dan!)
maar goed nu weet je waar de rem bij amerretto zit en volgende keer kun je blijven zitten Knipoog

soms is het beter om te zwijgen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:33

hahahaha, sorry hoor moet erg lachen. Ik zie 't al helemaal voor me *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 21:21

*grijnz* kijk, dit zijn de dingen he. Ik heb alleen maar ho = boem en heel erg auw meegemaakt. Was niet leuk!
Ik heb ook eens een keer met het aanspringen naar galop een modderpoel van binnen onderzocht, erg leerzaam, maar vooral behoorlijk... modderig!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Elegance_, MarieAnne, su72, vilheide en 42 bezoekers