Koeien uit de sloot halen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Koeien uit de sloot halen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 20:49

Vandaag was ik even naar de manege geweest met mijn Koe Lachen En op onze route komen we ook altijd een stel koeien tegen. Maar meneer is eindelijk over z'n trauma heen en vindt koeien niet meer eng! yeha! Dus geen probleem op de heenweg. Hij keek wel een beetje vreemd dat ze ineens aan de andere kant van de weg stonden, maar goed, dat heb je soms he!

Tijdens het rijden was hij superbraaf. Liep lekker naar beneden, ook in de galop. Vw-Nw ging al wat beter, schoudervoor ging Super(!!) en het wijken kwam al iets meer dan de vorige keer.

Nog een paar sprongetjes gemaakt. Eerst opbouwen, toch handig dat je dan een Koe hebt die gewoon blijft staan en je heel intelligent aan gaat kijken wat je nou dan weer aan het doen bent. Eerst een kruisje, daarna steiltje met 1 galoppas daarvoor een balkje (beetje dubbel dus Tong uitsteken) Springen deed ie super! Hij heeft vaak de neiging om heel hard op een hindernis af te gaan, maar vandaag was ie aardig rustig. Heb ± 90 cm met hem gesprongen vandaag.

Toen de terugweg. Rechts koeien, niks aan de hand. Andere weg, weer rechts koeien. Ach ja, die kennen we nu al. Maar toen ineens!!! Waren er koeien achter het riet en die werden gemolken!!! En dat is ENG!!!!! Vooral omdat ze normaal aan de andere kant gemolken worden... Maar goed, niet aanstellen dacht ik, doorlopen! Totdat er een begon te plassen... *zucht* Very Very Scary volgens meneer. Dus in de achteruit. En tja, toen was daar ineens een sloot en stonden we daarin. Maar toen vond het bazinnetje maar dat we er weer uitmoesten in de vooruit. Was ook geen probleem, maar de koe bleef eng. Toen er maar even af gegaan. Langs de Evil Cows en er weer op.

Dan denk je, ik heb het wel gehad. Maar nee... Natuurlijk niet! Dan komt het boertje (die bestwel heel erg leuk is Knipoog maar dat terzijde...) met NOG een koe aanzetten! (Er is altijd een koe die achterblijft. Zal wel oud zijn ofzo??) En die koe was OOK eng (ja of die jongen..) Dus meneer zet zijn kop erop en blijft stokstijf staan. En maar snuiven en groot maken. De koe in kwestie had niks in de gatn, die sjokte wel door. Boerlief zei hele vriendelijk gedag. Hij zal wel hebben gedacht dat ik niet goed wijs was omdat ik OpperKoe eens even flink aan het vertellen was dat die koeien daar altijd stonden maar nu even aan de andere kant en dat ie zelf een halve koe was etc etc etc... Maar goed. Toen de koe een eindje verderweg was durfde meneer wel weer vooruit. Maar wel in draf, want je weet maar nooit wat die Evil Cows doen! Dus we waren weer snel thuis en toen moest ie wel even heel erg knuffelen omdat ie zichzelf toch nog wel heel lief vond Lovers En ik heb het hem maar vergeven Lovers Als je de Evil Cows in kwestie zag... Vreselijk Scary hoor!!

Hier een foto van de Evil Cow's Look-A-Likes:

Afbeelding

Inclusief de eng oplichtende oogjes Knipoog


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:38

Oh wat herkenbaar!
Mijn verzorgpaard twee jaar terug had dat ook.
Helemaal flippen bij koeien, en we maakten een keer een buitenrit...
Liepen we over een pad tussen twee weien in.
Linker wei liepen koeien in.
Pad was anderhalve meter breed, nog niet eens, en rechts liep een sloot (gelukkig redelijk droog).

Paard kon niet vooruit (liep ander paard) en niet achteruit.
Dan maar met gezicht naar koeien gaan staan, en achteruit de sloot in!
Die was nog redelijk diep, dus ik hield m'n hart vast...

Maar net als jouw koe Knipoog liep hij er ook weer uit, alleen toen ik zei "Draaf ff aan want we moeten hier voorbij..." Toen gingen ze al snel in draf, nog voordat wij de sloot goed en wel uit waren.

Dus paard van mij wilde hen inhalen, in rengalop...
Maar het pad was ondertussen na de wei veranderd in bospaadje, 1 meter breed, met allemaal boomstammetjes links en rechts waar je leuk je knieen achter kon laten hangen... Lips are sealed
Ik was blij dat dit niet gebeurde, scheelde weinig!
Gelukkig was hij toen weer bij het paard voor hem, en weer terug in draf, maar oef wat een gedoe! Frusty

Toen ik een eigen paard kocht en er achter kwam dat ze niet flipte bij koeien...
Ben echt superblij geweest!

Schitterende foto trouwens! Haha!
Inderdaad, die vreemd oplichtende oogjes doen het 'm denk je niet? *LOL*

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 22:50

Grappig hoor, dat paard van je! Vind ik ook wel geinig met DC. Die ziet honden elke dag en die zit nog steeds te snuifen. Als de hond te dicht komt gaan die oren plat naar achteren en probeert ze nog te bijten ook. Paarden kunnen zo grappig doen! Haha! Was je nat van in de sloot? En het boertje was leuk he? Extreme duivel Hmmm, misschien moet je maar een helpen met het melken van de koeien! Schijnheilig

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:37

Hahahaha, geweldig! Hoe je het vertelt! Echt prachtig Haha!
Je hebt wel een hele vreemde Koe hoor....Misschien hebben al die koeien hem in het verleden gepest, omdat hij geen uiers en hoorns had Knipoog
Koeien trauma! *LOL*

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:45

haha is wel een lachwekkend verhaal hoor!!

maar misschien heeft marije wel gelijk Tong uitsteken

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, OmgiliBot en 40 bezoekers