zonnebrand in kootholtes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

zonnebrand in kootholtes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 00:25

Vanmiddag zag ik dat Ameretto behoorlijk roze kootholtes had (hij heeft drie half witte beentjes). Volgens mijn zusje had hij er afgelopen week ook velletjes op zitten, die er overigens heel makkelijk af gingen. Gevalletje zonnebrand dus. We smeren er zonnebrandcrème op, maar is dat wel goed? Net zoals bij een neus die snel verbrandt?

Wie herkent dit en wat doe je eraan? Ik had overigens nog nooit een paard met zonnebrand in z'n kootholtes gezien, hebben wij weer. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:12

Ilindra heeft het ook wel eens, ze heeft ook een erg dun rose (mokgevoelig) velletje in haar kootholtes.
s´zomers idd zonnebrandcreme en met nat weer siliconenspray Knipoog

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:12

Ik heb een tuiger gehad met 4 hoge witte benen. Voor de wedstrijden werden ze altijd geschoren en hij had er dus ook veel last van. Tot echt dikke benen, pijpen en kootholtes vol met korsten...

Ik smeerde er zwitzal factor 30 op. En 's avonds naar buiten als het echt heel branderig weer was.
Ik heb ook peeskappen/bandages geprobeerd om de pijp te beschermen. Met echt heet weer was dit ook geen succes door het zweten.

Hij had trouwens ook een brede bles dus ook altijd een erg zielig verbrand neusje...

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:15

Wij hebben er op de manege meerdere die snel verbranden op hun neus, op de kkotholtes heb ik hte nog nooit gezien! Wij smeren trouwens vanaf de eerste zonnige dag meerdere malen sunblockk (factor 30, van Etos) op de witte neuzen, en het lijkt goed te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:05

savonds kun je de kootholtes insmeren met aloe vera om de huid te herstellen, met een paar dagen zie je er niks meer van, zelfs net als de huid echt schilferig of stuk is. sMorgens weer de factor 30 erop.