Graancirkels , veel foto's en theorieen !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Graancirkels , veel foto's en theorieen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 22:25

Naar aanleiding van dit topic :
[KH] *marije* wat doe jij s nachts ??

Hier wat over het fenomeen graancirkels.
Uit een boek genaamd "Graancirkels , een wereldwijd mysterie" :


Afbeelding



Op 7 juli 1996 ontstond in een veld naast Stonehenge de "Julia-set".
Met zijn 115 meter lengte en 149 cirkels was de Julia-set van ongekende schoonheid.
Maar met de Julia-set was een aantal opmerkelijke dingen aan de hand.
Ten eerste is het een van de weinige graancirkelformaties waarvan met zekerheid gezegd kan worden dat hij op klaarlichte dag is ontstaan !

Toen de eigenaar van het veld op 7 juli 's morgens vroeg zijn veld inspecteerde was er niets bijzonders aan de hand.
En ook om 17.30 uur , toen een piloot met medepassagiers over Stonehenge vloog , lag het veld er maagdelijk bij.
Maar toen dezelfde piloot een half uur later weer over Stonehenge vloog lag de enorme Julia-set in het graan.

Afbeelding

Een blik op de luchtfoto's laat zien dat de piloot en zijn passagiers onmogelijk de formatie over het hoofd hebben kunnen zien als die er om 17.30 uur al had gelegen.
Dit betekende dus een tijdsspanne van maximaal een half uur waarin deze enorme , complexe formatie gevormd moest zijn.

Maar er waren meer indicatoren voor de tijd van ontstaan.

Bij de politie van Wiltshire kwamen die dag namelijk om 17.50 de eerste meldingen binnen van opstoppingen langs de kant van de A303 : de weg die het veld met de Julia-set scheidt van Stonehenge.
Vanaf die weg was de Julia-set goed te zien : het veld ligt er namelijk wat lager dan de weg.
Voor 17.50 uur was er niets aan de hand , maar vanaf dat tijdstip stopten er plotseling automobilisten om vanuit de berm het veld in te turen.
Dit betekende dat de tijdspanne kon worden teruggebracht tot twintig minuten waarin de Julia-set moest zijn ontstaan.

Niemand had iets gezien zo rond 6 uur 's middags - geen vreemde lichten , geen wervelwinden , geen mensen in het veld.
Ook de suppoosten van Stonehenge zeiden niets te hebben gezien.

Om 17.50 uur lag de Julia-set er "gewoon" ineens , zonder waarschuwing , zonder vooraankondiging.

De Canadees Chad Deetken nam monsters van de Julia-set en stuurde die
naar dr. Levengood. De biofysische uitkomsten van diens onderzoek waren ronduit verbluffend.

Allereerst wogen de zaden uit de Julia-set 22 procent minder dan de controlezaden. (uit hetzelfde veld maar buiten de formatie)
Daarnaast vertoonden de zaden uit de formatie een sterk achtergebleven ontkiem- en groeipatroon.

Het duurde twee tot drie dagen langer dan normaal voordat de zaden begonnen te ontkiemen , wat opmerkelijk traag is , en vervolgens bleven de zaailingen sterk achter ten opzichte van de normale controle-zaailingen.

Met de Redox-test ontdekte dr. Levengood de aanwezigheid van extreem veel vrije radicalen (zeer actieve moleculen , uitgescheiden door de mithochondrien) , wat duidde op een sterk verhoogde respiratie (ademhaling) van de plantencellen in de graancirkel.

Dit duidde weer op de aanwezigheid van elektrische pulsen ten tijde van de creatie van de Julia-set . De "getroffen" graanplanten reageerden op de elektrische pulsen met een shockreactie.
Deze shock uitte zich in de verhoogde respiratie van de plantencellen , wat leidde tot de verhoogde afscheiding van vrije radicalen , wat vervolgens leidde tot de afwijkende ontkiem- en groeipatronen.
Het was een kettingreactie , die in kaart gebracht kon worden dankzij de Redox-test.

Het opmerkelijke hierbij was dat deze anomalie overal in de Julia-set werd aangetroffen , behalve in de denkbeeldige "ruggengraat" van de formatie.

Deze "ruggegraat" , die als een grote krul van het hart tot het eind van de formatie loopt , was niet alleen denkbeeldig aanwezig.
Hij was tevens zichtbaar als onderliggend constructiepad.

Alle monsters van precies dit constructiepad vertoonden normale ontkiem- en groeipatronen. Met uitzondering van één monster : maar het graan van dit monster was niet platgelegd.
Het groeide dus wel op de ruggegraat maar stond nog als een toefje overeind. Hierdoor waren de zaden gespaard gebleven maar vertoonden dezelfde afwijkingen als die uit de rest van de formatie BUITEN de ruggengraat.
Alleen de platliggende planten op de ruggengraat waren gespaard gebleven : een zeer opmerkelijke afwijking.


Zo zijn er nog wat hele bizarre dingen , heel raar gestorven vliegen (sommige in perfecte staat aan de plant gekleefd , anderen leken wel ontploft), geexplodeerde of omgebogen knopen van de halmen , plaatselijke uitdroging van halmen , in sommige formaties werd wit poeder en gelei gevonden. Deze stoffen werden grondig onderzocht en bleken zeer pure magnesiumoxide en siliciumdioxide te zijn.
Voor beide stoffen geld echter dat ze qua vorm en samenstelling niet op aarde voorkomen in de vrije natuur.

De bodem : in een groot deel v/d onderzochte graancirkels werden hoge concentraties magnetiet in de bodem ontdekt.
Magnetiet is magnetisch ijzer , dat op zich niet zo bijbijzonder is want magnetiet komt in veel gebieden op aarde als mineraal voor.
Maar deze graancirkel-magnetiet was bijzonder qua vorm en samenstelling : het was eerst gesmolten en vervolgens gestold tot prachtige ronde bolletjes die onder een microscoop uitstekend zichtbaar waren.
Deze magnetietvorm kennen de wetenschappers wel maar alleen als meteorietstof.

Elke dag dwarrelen grote hoeveelheden meteorietstof op aarde neer.
Dit stof kan dus in elk veld worden aangetroffen in een bepaalde "normale" hoeveelheid.
In de graancirkels wordt echter veel meer dan deze normale hoeveelheid aangetroffen : Tot 700 keer zoveel als normaal !

Hiermee werd de wetenschap wederom voor een raadsel gesteld.

Er zijn ook veel proeven gedaan om door mensen graancirkels te laten maken.
Conclusie : mensen kunnen best graancirkels maken met bv. een plank en wat touwen , maar kunnen nooit biofysische afwijkingen creeen en zulke complexe (onderschat dit niet , zo complex , bijna onbevattelijk !)
figuren neerleggen in zo'n korte tijd en zonder gezien of gehoord te worden......

Hier nog een aantal hele mooie en complexe graan"cirkels" :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-08-02 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:32

wow ik heb echt genoten van dit topic! Wat een foto's zeg! En dan maar denken dat zoiets echt in een nacht gemaakt kan worden... als dat kan, dan kunnen ze die dominostenen voor domino D-day ook in 1 nacht leggen trust me Knipoog

ow ja heb je trouwens de titel, schrijver en het isbn nummer van het boek? wil het graag eens lezen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:36

wat een gave foto's... die laatste lijkt wel een soort schrift.

Amor Vincit Omnia

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 22:38

Wij begrijpen elkaar . Lachen Knipoog
Is een heel goedkoop a-4 boek met zachte kaft , voor een prikkie gekocht in zo'n goedkope boekenwinkel net als die je bv. in de koopgoot van Rotterdam hebt.

ISBN is 90 5764 082-1
Titel Graancirkels , ondertitel Een wereldwijd mysterie.
Door Janet M. Ossebaard.
Er staan nog veel meer hele mooie foto's en wetenschappelijke vraagstukken in , echt boeiend.

Zo heb ik ook een heel goed boek over UFO's enzo , DIK ...en beangstigend.
Want nadat je dat gelezen hebt ...brrrr.

Gelukkig toch niet voor niets zitten typen Haha!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 22:41


r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:46

Heb je weleens naar de X-files gekeken? Ik denk dat een hoop van die afleveringen wel btje op de waarheid berusten. Zoals dat er een geheime regering is die alles regelt met alles wat buitenaards is en dat er allang contacten zijn met de buitenaardse wezens.

All your horses are belong to us! Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:47

pmarena schreef:
Die laatste is best wel creapy ja.
Er is ook een Franse site waar ze deze "rebus" helemaal ontleed hebben...

http://perso.club-internet.fr/moroaf/si ... _rebus.htm


whaha ja als ik frans kon was het wel makkelijk geweest...
Ik heb ook een dik boek over UFO's .. het heet Vliegende schotels en andere raadsels van het heelal. Uitgever is Lekturama. het is een boek uit 1978 en heeft nog geen ISBN nummer en ook geen schrijver.. Het komt uit de "grote mysteries" serie.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:51

r0b1n schreef:
Heb je weleens naar de X-files gekeken? Ik denk dat een hoop van die afleveringen wel btje op de waarheid berusten. Zoals dat er een geheime regering is die alles regelt met alles wat buitenaards is en dat er allang contacten zijn met de buitenaardse wezens.

Volgens veel aanhangers en fans van de x-files heeft Chris Carter er inderdaad geheime informatie in verwerkt.. alleen die is er niet zomaar even uit te vissen. Carter is zelf een fanatiek gelover, daarom zijn de X-files ook zo goed bekeken, ze komen gewoon dicht bij de realiteit van het buitenaardse. (wat wij er van weten dan) Volgens sommigen zou Carter zelfs ook een lid van de CIA zijn geweest maar dat is nog nooit door iemand bevestigd. Die geheime regering kun je eerder de CIA (Central Intelligence Agency) noemen.. en de NSA (National Securty Agency) doet ook zaken hiermee

ps. op mijn forum is een speciaal gedeelte voor X-files zoals UFO's en hekserij, meld je aan en post zou ik zeggen Haha!
http://www.ufo-forum.tk

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 22:57

Ik heb er 1 die heet geloof ik UFo's en andere mysteries.
Heb 'm verder nooit meer ingeken , werd zoveel inzicht in alles gegeven dat ik op een gegeven moment nauwelijks nog voor een raam durfde zitten , elk raar geluid al verdacht vond , werd er echt paranoia door , kreeg zelfs nachtmerries... Goed boek dus Haha!

Moet eerlijk zeggen dat dat nog steeds doorwerkt , ben echt bang dat er ineens zo'n lange magere of zo'n kleine grijze voor me staat...

Was ook eng , ze hadden een of andere paleontholoog of whatever met heel veel studie ed. eens laten denken over de verdere ontwikkeling van de Dinosaurus als deze niet uitgestorven was.
Daar kwam een hoofd en lijf uit wat akelig veel leek op de Aliens die vaak door mensen (en zelfs kleine kinderen) gezien worden.....brrr.

X - files vind ik erg gaaf en First Wave was ook elke week vaste prik .
(ook wel door Cade-je Knipoog ) .

Jammer genoeg hebben wij geen kabel in deze metropool dus nu geen X-files meer ..snif..

Denk ik trouwens ook ja , dat er heel wat verstopt wordt onder de Nevada woestijn Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:58

r0b1n schreef:
Heb je weleens naar de X-files gekeken? Ik denk dat een hoop van die afleveringen wel btje op de waarheid berusten. Zoals dat er een geheime regering is die alles regelt met alles wat buitenaards is en dat er allang contacten zijn met de buitenaardse wezens.
denk je dat, of wil je dat graag? Lachen

Amor Vincit Omnia

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:59

hehe.. gauw je post editen Tong uitsteken

ik vond dat hele verhaal over 'black cancer'ook zo goed. Zit eigenlijk door alle jaren heen erin verwerkt.

All your horses are belong to us! Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:03

pmarena schreef:
Ik heb er 1 die heet geloof ik UFo's en andere mysteries.
Heb 'm verder nooit meer ingeken , werd zoveel inzicht in alles gegeven dat ik op een gegeven moment nauwelijks nog voor een raam durfde zitten , elk raar geluid al verdacht vond , werd er echt paranoia door , kreeg zelfs nachtmerries... Goed boek dus Haha!

Moet eerlijk zeggen dat dat nog steeds doorwerkt , ben echt bang dat er ineens zo'n lange magere of zo'n kleine grijze voor me staat...


ja ik had dat ook met dit boek van mij, dat was op 12 jarige leeftijd op zo. Ik was er echt bang voor, maar op een gegeven moment heeft de situatie zo averechts gewerkt dat ik me er in ben gaan interesseren. Nu zou ik het best stoer vinden om contact te leggen Haha! 'First encouters of the third kind' is een errug goede film!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:13

wat ik me alleen afvraag: als ik dit zo zie, dan zijn die weilanden zo ontzettend lang, zonder sloot of iets.. dus bij sommige vraag ik me af of ze echt zijn..

Haha!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 23:13

Gatver , ik heb dat boek gevonden , krijg meteen weer de kriebels ..

Het heet "Het geheimboek UFO" staat vol met allerlei geheime stukken ,
van NORAD en alles. En vrijgegeven informatie wordt naast elders verkregen informatie gelegd , veel foto's , veel verhalen...akelig boek.

Van uitgeverij Tirion ,
schrijvers Helmut Lammer en Oliver Sidla .

ISBN 90-5121-599-1 .

Stukje van achterkant boek :

"Zo zijn er meer dan 300 getuigenissen van onder meer hooggeplaatste militairen en duizenden brieven en documenten van belangrijke geleerden uit de VS die bewijzen dat Amerika neergestorte UFO's zou hebben buitgemaakt en de bestudering ervan serieus ter hand hebben genomen.
Bovendien worden al sinds de jaren 60 over de hele wereld proefdieren gevonden waarbij met de uiterste precisie organen en weefsels zijn verwijderd zonder dat ook maar een spoor van bloed of enig ander bewijsmateriaal zichtbaar is. (kan zelfs met de meest ver ontwikkelde technieken van nu nog niet gedaan worden , en werd in de jaren 60 al even floeps in een weiland gedaan.....)
Onderzoek heeft uitgewezen dat deze geheimzinnige verschijnselen in verband moeten worden gebracht met de waarneming van UFO's en de ontvoering van mensen door buitenaardse wezens.
De verklaringen die deze mensen over hun traumatische ervaringen hebben afgelegd , stemmen vaak tot in de kleinste details overeen.

In deze opzienbare uitgave komen talloze bewijzen en nieuwe feiten aan het licht.
Deze zijn voor een groot deel afkomstig uit documenten van verschillende geheime diensten ; hetgeen wijst op een wereldwijde geheimhouding van dit fascinerende verschijnsel dat van allesomvattende betekenis kan zijn voor het voortbestaan van de mensheid.

Afijn , heel analyserend boek dat overal een antwoord op heeft ,
ontzettend veel info enz.

Het leuke eraan is ook dat ze je niet per-se willen overtuigen dat er Aliens bestaan , maar elk iets wat je aan kan voeren om een verschijnsel als onzin af te doen dat halen ze genadeloos onderuit , en dat is zo eng.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:34

ik moet er wel bijzeggen dat veel informatie nep is om publicatie te krijgen of om de ogen van het volk van een ander project af te richten.. Project Blue book is zoiets, kijk maar eens of je er zelf meer info over kunt vinden Lachen

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:41

iemand kpax gezien? Lachen

All your horses are belong to us! Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:43

kpax? wat is dat? btw heb nu weer zin om weer eens het internet op te duiken en weer eens in mn "archieven" te gaan graven... heb ergens nog mijn favorieten uit internet explorer staan met heeeeel veel links hierover! Maarja dit weekend gaat niet meer lukken dus misschien volgende week Haha!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 23:44

Ja dat denk ik ook.
Ik denk ook dat er bewust veel onzin wordt verspreid om de mensen ervan te overtuigen dat het toch allemaal onzin is en verzinsels zijn.
Dat mensen het zat worden en het niet meer serieus nemen.
Daar gaat dit boek ook heel erg op in.
Ik denk ver door in "conspiracy "-theorien , maar die schrijvers van dat boek zijn er nog briljanter in .

Er staan ook van die dingen in dat bv. de Amerikaanse luchtmacht iets zag op de radar , paar toestellen erachteraan , enz. gezien door een aantal burgers ook en daarna wordt alles op een hele domme manier ontkend..en er worden ook vaak zwarte helicopters gesignaleerd..vaag.

Net als van Roswell , dat die brokstukken van een weerballon afkomstig waren zeg maar *proest* .

Ken je die film met , Charlie Sheen , Roswell ?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 23:51

Nooit van Kpax gehoord trouwens...
Google wel Haha! :

KPAX
In KPAX, it is unclear whether an individual’s subconscious is role-playing or whether the universal consciousness is working something out.

The psychological plait is both exhilarating and thought provoking. Prot (Kevin Spacey) is Buddha meets Dennis Miller (morally and intellectually transcended, but with an obvious lack of patience for the ignorant!)

Dr. Mark Powell (Jeff Bridges) is your typical modern man who refuses to change and refuses to understand that his narrow beliefs can be challenged – if not altogether disproved.

Basically, the film was thoroughly confusing which, for a transcendentalist, is a good thing – confusion denotes thought.

The film also pokes fun of conventional psychiatry and an inclined inability to treat patients properly and with any level of respect or humility.

The KPAX message is the notion that what we have grown so accustomed to just might not be the only possibility. The film also points out that humans ignore (and nurture ignorance about) anything outside of our fabricated reality and existence. Instead, we create entire universes in our minds and desperately try to prevent change or transcendence.

It’s a film worth watching, if for nothing else, to tap into that intellectually humanitarian message and try to incorporate a bit of its ‘extraterrestrial-ness’ into our own lives.

Written by: Rachael K LeValley

Reviewers Rating: 7
Reader's Rating: 7.00
Reader's Votes: 2


pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-02 00:15

Dit is een verdraaid goeie suggestie trouwens :

Afbeelding

Alhoewel dat lang niet alle vragen beantwoord ....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:24

hmm het zou kunnen, maar anderen spreken weer van speciale electromagnitische straling of iets dergelijks... Het is allemaal echt vaag en qua onderzoek in een erg jong stadium.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:31

kpax is een must om te zien.
enne..idd wel leuke theorie. Maar ga je dan ook zeggen dat die vreemde tekens ook zo gemaakt zijn?

All your horses are belong to us! Knipoog

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-02 00:34

Er worden ook vaak witte bolletjes gezien , soms zelfs bij huizen in de buurt en dan gaan ze langs een deur ofzo , hele rare brandblazen op die deur ...en magnesiumpoeder d8 ik...

Het lijkt dus dat die bolletjes het doen als je dat Graancikels boekje leest.
Ook staat er een getuigenis van iemand in die dus zo'n bolletje zag , snel is gaan kijken en toen op die plek een een klein cirkeltje vond , net eht begin zeg maar...

Ja het blijft interessant Lachen

Deze is trouwens ook mooi : "The Angel" :

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-02 00:50

Hier ook even wat foto's van gehoaxte cirkels , deze heeft verder geen commentaar nodig denk ik Clown :

Afbeelding

deze is op zich nog aardig uitgedacht :

Afbeelding

Bij deze werden er waarschijnlijk een puntmuts en een cape gesignaleerd Clown Haha! :

Afbeelding

Deze gemaakt in Engeland , reclame voor Mitsubishi , wel mooi gedaan ,
hadden ze met een ervaren team 14 uur onder ideale omstandigheden voor nodig..... Schijnheilig :

Afbeelding

en deze voor de Stichting Wakker Dier Lachen :

Afbeelding

Hee , waarom staan er nou kruisjes ??
Laatst bijgewerkt door pmarena op 03-08-02 01:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:00

Syph, de titel is "Close encounters..."
Iemand Fingerprints of the God gelezen van Graham Hancock??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Black_Moon, carina, cinniz123, FrNo, hedjuhhh, ijslandfan, Lestrange01, Lisewiesje, Polarize, pony33, Selina, Shetje14, Verara, Zwerte en 159 bezoekers