wedstrijd-outfit, wat zien ze graag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

wedstrijd-outfit, wat zien ze graag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 19:51

Wat ziet de jury graag als outfit?
Blauw of zwart jasje?
vierkant dekje of zadelvormig?
Bedrukt dekje of blanco?

Aangezien ik toch nog vanalles moet aanschaffen (om ooit te bgeinnen) vroeg ik het me af, of maakt het niks uit?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:03

Ik heb geen idee wat de jury liever ziet. Ik zou datgene kopen wat JIJ mooi vindt, en wat je paard het beste doet uitkomen. Ik heb ooit eens bij een jury geschreven en haar gevraagd wanner zij nou een hoog cijfer gaf voor de verzorging. Haar antwoord was dat er dan of een hele witte schimmel moest zijn, of iemand met alles creme ipv wit..Maar nogmaals, ik neem aan dat dat persoonlijk is, en dat niet iedere jury het liefst creme ziet of witte schimmels...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:45

Ik heb gewoon een zwart jasje en zadelvormig dekje. Ik vind altijd het cijfer voor verzorging leuk. Ik reed 2 proeven gelijk achter elkaar, voor de 1e proef had ik een 7 , voor de 2e een 8. Waardoor het komt weet ik niet, misschien omdat ik bij de 2e proef een roder hoofd had, misschien vond de jury dat wel aardig. *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 21:18

Als je alle spulletjes nog aan moet schaffen, dan zou ik voor "neutraal en netjes" gaan.
Met een zwart of donkerblauw rijjasje sla je de plank in elk geval niet mis.
Zeker voor dressuur vind ik een vierkant dekje mooier dan een zadelvormig, daar zie je zo weinig van.
De naam van je paard op het dekje is altijd leuk, let er wel op dat je de letters dan in dezelfde kleur als je jasje laat borduren.
Ja ja, het zijn allemaal maar kleine details, maar juist deze details maken straks dat je er als combinatie netjes uitziet !
Voor het mooi dien je dan eigenlijk ook rekening te houden met de kleur van je cap.
Een donkerblauwe cap met een zwart jasje (of andersom) staat toch net iets minder mooi dan wanneer alles in dezelfde kleur is.
Ditzelfde geldt voor hoofdstel / zadel combinatie, probeer ook deze kleuren gelijk te houden.
En als we dan toch aan het mierenn**ken zijn, dan kun je ook nog rekening houden met bijv. de kleur van de gespen.
De gespen van je hoofdstel in dezelfde kleur als je sporen, beugels, plastronspeldje etc.
Natuurlijk kun je alvast rekening houden met de spullen die je al hebt, en daar omheen gaan bouwen.
Veel succes met spullen uitzoeken (bofkont Haha! )

Tattie

Berichten: 45
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 21:59

je moet gewoon wedtrijd spullen nemen meestal zwart rijjasje plastron( met speld) dekje gewoon wit dekje en witte rijbroek en een haarnetje als je dat gewoon houd dan is het al goed als je er maar netjes en verzorgd uitziet en je paardje ook xx Tattie

~*Custers,weslie*~*Kiss-kid*~*Serena*~
are the most sweetest horses in the world!:~:+:


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:25

Ieks, niet de naam van je paard op het dekje zetten! Dat staat zo vreselijk ponyachtig!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:33

Steef schreef:
Ieks, niet de naam van je paard op het dekje zetten! Dat staat zo vreselijk ponyachtig!


Vind ik ook! Al is het misschien wel praktisch voor de ringmeesters *LOL*

Dekje gewoon leeg laten of eventueel de naam/logo van je stal of een eventuele sponsor Cool erop.
Verder vind ik persoonlijk sjabrakken met van die afgeronde hoeken niet mooi, een punt ('zwaluwstaart' is veel mooier.
Ik heb alles nu gewoon zwart/wit. Als ik nieuw spul zou moeten kopen, dan zou ik voor een donkerblauw jasje/cap gaan met zachtgele broek, blouse, plastron en handschoenen, dan vind ik echt heel erg sjiek, maar ja, dat kost ook even wat en wat ik nu heb vind ik ook wel best.

Nulla tenaci invia est via

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:45

ik heb alles zwart wit, maar je moet gewoon kopen wat JIJ mooit vindt, en je moet er opzetten wat JIJ mooi vindt, van mijn part zet je er I love mijn pony op *LOL*

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:47

Steef schreef:
Ieks, niet de naam van je paard op het dekje zetten! Dat staat zo vreselijk ponyachtig!


Da's ook wel weer zo.....
Maar volgens mij gaat het toch ook om een pony (Haffie, Toscar ?).
Als je bij de paarden start, dan zou ik het inderdaad ook niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:06

Citaat:
Verder vind ik persoonlijk sjabrakken met van die afgeronde hoeken niet mooi, een punt ('zwaluwstaart' is veel mooier

Afbeelding
Dit bedoel je margreet?

Dat vind ik dus weer super lelijk.

Smaken verschillen dus.
Dus gewoon kopen wat jij mooi vind.

Ik heb alles zwart wit. En verder met koperen gespen, koperkleurig bit, koperen plastronspeld, en koperen sporen, maar helaas geen koperen beugels.
Als die uitkomen in quickout wil ik ze wel Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:21

Margreet"]
[quote="Steef schreef:
Ieks, niet de naam van je paard op het dekje zetten! Dat staat zo vreselijk ponyachtig!


Vind ik ook! Al is het misschien wel praktisch voor de ringmeesters *LOL*

Dekje gewoon leeg laten of eventueel de naam/logo van je stal of een eventuele sponsor Cool erop.
.
[/quote]

of je zet je eigen naam erop.. ( bijv. voorletter met achternaam...)

Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:25

runningkawa schreef:
Citaat:
Verder vind ik persoonlijk sjabrakken met van die afgeronde hoeken niet mooi, een punt ('zwaluwstaart' is veel mooier

Afbeelding
Dit bedoel je margreet?

Dat vind ik dus weer super lelijk.


Die is ook lelijk! Veel te overdreven, mijn sjabrak heeft die punt subtieler, niet zo'n gekke boog erin, maar is ook niet helemaal recht, hij loopt iets schuin naar achteren als hij op het paard ligt, niet helemaal recht naar beneden. Daarom had ik zwaluwstaart ook tussen aanhalingstekens staan.
Afbeelding
Handig joh, zo'n digi Cool

Dit vind ik dus niet mooi: zo recht naar beneden afgesneden en dan zo'n afgeronde hoek eraan, yuk!
Afbeelding

Randjes e.d. in een andere kleur vind ik trouwens ook niet mooi. Gewoon effen wit, simpel zat.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:28

Die van jou vind ik wel mooi.
Maar eerlijk gezegt heb ik wel van die afgeronde en stoor me daar persoonlijk helemaal niet aan.
Vooral die fluwele staan Kawa heel mooi, in het donkerblauw Kwijl
Maar dat doe ik maar niet op wedstrijd Lachen

Een randje had ik wel met springen, nu met dressuur niet meer.
Staat wel mooi bij een schimmel een randje vind ik dan.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:38

Bij een schimmel valt zo'n wit sjabrak helemaal niet op joh Haha! Dan maakt het niet uit wat voor vorm het heeft *LOL*
Je hebt wel gelijk dat een schimmel weer wel een randje om het sjabrak kan hebben. Maar dan alsjeblieft geen goudkleurige ofzo, of met paardjes erop of wat je nog meer voor afschuwelijke dingen hebt! Gewoon subtiel zwart of donkerblauw.
Dagelijks rijd ik altijd met een zadelvormige, anders zweet ze teveel. Heb nu een hele mooie champagnekleurige Kwijl ooit wil ik toch ook een wedstrijdoutfit in die kleur!

Nulla tenaci invia est via

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 23:53

Nou, bofkont... pff zal het zal grotendeels moeten betalen.
Ik heb tot nu toe alles zilver/zwart
Zilveren beugels, sporen, gespen en knopen (van het jasje van marleen, THNX) en zwart zadel, hoofdstel (al wil ik wel een nieuwe... zit nog te twijfelen) en Marleen heeft een zwart jasje... verder zwarte cap, witte plasteron (met zilveren speld) en ik heb een iets wat beige broek, waar ik mezelf vreselijk aan stoor... (wil dus een spierwitte!)

Zelf dacht ik aan een vierkant dekje, met rondehoeken, aangezien zo'n punt (wat ik aan me dressuurdekje heb) Tos zijn buik een dikker effect geeft *is niet nodig Knipoog *
Zelf vind ik het haflingerlogo erg gaaf staan op een dekje
*neej, dacht niet aan zijn naam* maar dat edelweis logootje...

dus in het zilver/zwart... en wit

Maar we hebben nog tijd zat

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:53

Ik vind afgeronde hoeken veruit het mooiste!

Ik heb een stuk of 10 shabrackjes gesponsord maar allemaal met ronden hoeken, ik vind dat veel verzorgder staan!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:38

Smaken verschillen!
Sjabrakken van stal hebben overigens wel afgeronde hoeken, maar die passen niet goed onder m'n zadel, dus dan houdt het gauw op.
Ik zag laatst trouwens iemand rijden en die had volgens mij een stuk dekbed ofzo onder z'n zadel liggen, dat zag er echt niet uit! Heel dik en donzig en het lag voor geen meter.

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:47

DAt zijn die Stubben achtige dingen, in een kleurtje zijn ze nog wel mooi.
Maar in het wit wordt het erg snel rommelig en smoezelig.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 10:07

Ik weet welke je bedoelt, maar dat was het niet.
Je hebt van die onderlappen voor onder je transportbandages die ook zo heel hoog en heel lang en heel dik zijn, dat idee was het een beetje. (Je moet wat als je je sjabrak vergeet Verward ) Ding was ook gewoon vierkant, geen enkel model erin. Geen gezicht!!!

Nulla tenaci invia est via

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 10:22

Margreet schreef:
Ik weet welke je bedoelt, maar dat was het niet.
Je hebt van die onderlappen voor onder je transportbandages die ook zo heel hoog en heel lang en heel dik zijn, dat idee was het een beetje. (Je moet wat als je je sjabrak vergeet Verward ) Ding was ook gewoon vierkant, geen enkel model erin. Geen gezicht!!!


dat zijn wel die stubben dingen die zijn ook gewoon vierkant zonder vorm. Ik vind ze ook alleen mooi in een kleurtje en ze zijn super lekker dik!
In t wit vind ik ze ook niet mooi.
Zelf heb ik alleen maar dekjes altijd met afgeronde hoeken. Die puntvormige vind ik lelijk en die kawa op dat plaatje heeft staan die is helemaal vreselijk!
Verder heb ik witte broek( ik wil graag creme maar ja ik heb een zwart jasje en bij een creme broek hoort een blauw jasje).
Witte plastron, witte handschoentjes een kakruitjesblouse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:03

Waar ik altijd op let is dat je niet met een mega-groot shabrak gaat rijden wanneer je paard niet zo heel erg groot is. Bij een paard dat juist weer lang in de rug is kun je prima een groot shabrak gebruiken. ik viond het altijd vreselijk lelijk om paarden te zien waarbij bijna het hele paard schuil gaat onder het dekje.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:10

Volgens mij zijn het van die Poly pads oid wat Margreet bedoetl, maar die zijn er id ook in Stubben uitvoering.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:29

Ik wist helemaal niet dat je ook met een creme of zachtgele broek mag rijden. (geen wedstrijdervaring he). Dus als je een blauw jasje hebt, dan mag je zachtgele /creme broeken dragen? Zijn er nog andere dingen toegestaan?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:35

Artikel 120 - Kleding


1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.

2. Tenzij het verenigingstenue* wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas;
- een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse;
- een witte, beige of gele rijbroek;
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas;
- een paar handschoenen (120-4);
- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen;
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed; voor ponyruiters is uitsluitend in de klassen Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan. Bij het rijden in dameszadel is een rijrok verplicht; de rijrok is een veiligheidsrok die reikt tot de linkerenkel als men te paard zit. De rijrok heeft dezelfde kleur als de rij-jas.

3. Leden van verenigingen van één van de basiswedstrijdsportorganisaties, waar een verenigingstenue* is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2.

4. Het rijden met handschoenen is, wanneer in een rij-jas gereden wordt, - ongeacht de kleur - zowel voor paarden- als voor ponyruiters, verplicht; ook indien het verenigingstenue wordt gedragen.

5. Militairen, leden van de Koninklijke Marechaussee en politiefunctionarissen mogen het voorgeschreven ruitertenue (120-2) of hun uniform dragen.

6. Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde/vertegenwoordiger beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen; daarbij is echter het rijden in een overhemdblouse, pully of poloshirt zonder mouwen en/of van een kleur, die niet voldoet aan het bepaalde in art. 120-2, niet toegestaan.

7. In het geval van slecht weer kan het dragen van een regenjas tijdens de proef door de afgevaardigde/vertegenwoordiger worden toegestaan.

8. Een deelnemer, die geen correcte kleding draagt of van wie de voorlezer niet correct gekleed is, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - toestemming tot het starten worden geweigerd.

Nulla tenaci invia est via

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 11:58

Ik vind persoonlijk sjabrakken met een punt ook erg lelijk. Doe mij maar die met afgeronde hoeken.

Voor de rest vind ik de wedstrijdoutfit van Lautje erg mooi. Donkerblauw rijjasje met een lichtgele broek, staat echt prachtig!

Ik ben zelf nog al eens van vereniging gewisseld en omdat het KNF verenigingen waren moest ik switchen van zwart naar blauw en nu heb ik weer zwart.

Weet je al van welke vereniging je lid wilt worden? Dan is het nl. handig om te vragen of ze daar niet een verenigingstenue hebben voordat je de verkeerde kleur aanschaft!
En misschien moet je ook wel verplicht met het embleem van de vereniging op je sjabrak rijden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carika en 25 bezoekers