arabieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 21:36

Op vakantie heb ik op een egyptische arabier gereden. En ik heb ook wel eens van Russische arabieren gehoord.

Wat is nou het verschil tussen die verschillende "soorten" arabieren?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 21:40

Volgens mij dat de ene uit Egypte komt en de andere uit Rusland
*LOL*


chanickyoJarig

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:23

ik heb in de vakantie ook op een egyptische arabier gerden en wel in egypte (WAS EIGENLIJK MET KERST MAAR ACH)
ik weet het verschil ook niet

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:43

Het heeft met de bloedlijn te maken. Er zijn ook nog Poolse, Spaanse , etc. Ik geloof dat de Egyptische wat fijner is gebouwd

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:56

Egyptische arabieren zijn kleiner en ranker gebouwd. Ze zijn meestal wat onrustiger en de wel bekende Dish is wat duidelijker.
De Russische arabieren zijn over het algemeen groter ( stokmaat vanaf de 1.50) en forser gebouwd. Ze zijn wel rank maar forser dan de egyptische. Ze zijn wat rustiger van aard en de wel bekende dish is minder zichtbaar.

Wanneer je een egyptische arabier met een poolse kruist krijg je dus een gemiddeld paard. Qua karakter en uiterlijk!

Spaanse arabieren zijn weer een verhaal apart. Deze zijn meestal nog kleiner en ranker dan de egyptische. De dish is meestal erg overdreven aanwezig en deze *versie* word meestal alleen gebruikt voor shows en recreatief. Ze schijnen zich beter te kunnen showen!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 23:58

Dat bedoelde ik nou ook. Ik kon het alleen niet zo goed uitleggen. Bij ons staat een Russische arabier.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:06

De russische Arabieren zijn inderdaad forser gebouwd, hebben over het algemeen meer maat en meer massa. De selectie van de russische ouders is heel streng, alleen paarden die met success op de koers hebben gelopen worden voor de fok gebruikt. Het resultaat is misschien wat minder type (lees'"dish"), maar een keihard paard dat kan werken. Een veulen dat niet goed is (ziek of zwak) overleeft het in Rusland meestal niet.

Je suis Charlie.

NELLY
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:10

Mijn arabiertje is een kruising tussen een egyptische en een russische arabier.

kuzzzzxXxies Nicky

PAIN IS LOVE

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 15:14

poolse arabieren zijn hele rustige arabieren en lief

Malakeh Arabians *Breeder of the beautiful arabian horse* http://www.malakeharabians.webs.com

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 20:36

Er zit een enorm verschil in de diverse arabieren soorten. Het verschil zit in waar op gelet is bij het fokken ervan. De russen vinden (ren)prestatie erg belangrijk, letten minder op "type", de Poolse fokken graag een nuchter paard, ook voor de rensport, maar letten meer op "type". De Egypenaren fokken kleine, fijne paarden, letten heel erg op type, minder op kracht en snelheid. Dan heb je ook de Engelse en franse arabieren. De engelse zijn weer op "sport" gericht, de Franse geheel bijna op de rensport, met veel verlies van het "type"...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:01

het is een verschil in bouw en karakter. russen zijn steviger meer massa hebben een wat stabieler karakter. hoewel ze ook best druk kunnen zijn. ze zijn grooter. egytische arabieren zijn kleiner en slanker en wat drukker nerveuzer. hoewel ook hier uitzonderingen in zijn natuurlijk.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 15:14

klopt rusis is vorser en groter ,mijn arab__Afbeelding

Afbeelding

ze is 1..57

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:58

#Ymke# schreef:
Egyptische arabieren zijn kleiner en ranker gebouwd. Ze zijn meestal wat onrustiger en de wel bekende Dish is wat duidelijker.
De Russische arabieren zijn over het algemeen groter ( stokmaat vanaf de 1.50) en forser gebouwd. Ze zijn wel rank maar forser dan de egyptische. Ze zijn wat rustiger van aard en de wel bekende dish is minder zichtbaar.

Wanneer je een egyptische arabier met een poolse kruist krijg je dus een gemiddeld paard. Qua karakter en uiterlijk!

Spaanse arabieren zijn weer een verhaal apart. Deze zijn meestal nog kleiner en ranker dan de egyptische. De dish is meestal erg overdreven aanwezig en deze *versie* word meestal alleen gebruikt voor shows en recreatief. Ze schijnen zich beter te kunnen showen!


Spaanse arabieren zijn niet altijd kleiner en ranker. Juist worden Spaanse Arabieren vaak in de sport uitgebracht. Neem een voorbeeld aan Lobeke. Als je een Egyptische met een Poolse kruist, krijg je een zogeheten een Diamond cross (dacht ik)...
Poolse arabieren zijn vaak wat krachtiger gebouwd en prestatie is heel belangrijk.

Galactica Wadim X Gemini

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:41

parouscha schreef:
klopt rusis is vorser en groter ,mijn arab__Afbeelding

Afbeelding

ze is 1..57

Jij hebt toch geen volle arabier???

Anyway,de pool en de rus zijn idd wat vorser dan de egyptenaren.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:54

nee klopt niet volledig maar haar vader was rusis,dus ik liet even zien dat zij wat forser typ daardoor is geworden we hebben meerderen gezien ze heeft namelijk nog een volle zus en die lijkt sprekent op der en die is ook heel erg fors,e groot

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:29

symphony heeft ook een rusische vader.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:50

Parouscha ik vind niet dat je van een kruising kunt aflezen dat russische arabieren forser zijn, Flair is ook fors terwijl ze 3/4 arabier is, dat komt weer door dat kwartje Welsh dat erin zit!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:23

Russen zijn idd wel forser, maar dat kun je idd na een kruising helemaal wegstrepen.
Voltrack is 1.65, gróót dus. Maar hij heeft heel veel Egyptisch bloed erin (Drug x Aswan). Aswan was een gift van de egyptenaren aan de russen na het bouwen van de aswandam. Er was toen ook nog een arabier maar die heeft niet zo lang gedekt. Aswan heeft ontzettend veel invloed op de russische arabier gehad, vandaar dat russische arabieren nu écht niet meer op elkaar lijken.
Voltrack is (nog) heel rank, wel stevig pootwerk eronder, goede spieren etc, maar zijn bouw is (mede doordat hij zo groot is) meer veulenachtig. Hij heeft een typisch arabisch koppie. Niet overdreven, maar hij heeft een deuk, kleine oortjes, compacte bouw etc.
Zijn halfbroer, die wij op proef gehad hebben, was ten eerste kleiner, had een veel minder arabisch hoofd, grotere oren en was nog voller gebouwd. Hier zat ook minder egyptisch bloed in. Hij was keihard en leek veel meer op een russische bergpony (zijn scheldnaam) dan een échte arabier. Hoewel echte arabier dus een ontzettend fabeltje is.
"Veel mensen die zeggen dat ze weten hoe een arabier eruit ziet, weten niet hoeveel verschillende soorten arabieren er zijn" (quote v/e arabieren fokker). Of te wel: er is véél meer onder de zon dan een deukneus en een stokstaartje!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 20:48

een paar daagjes niet op bokt en een berg aan reacties! Lachen

Het is wel leuk om te weten wat nou die verschillen zijn. Ik wist trouwens niet dat er zoveel verschillende arabieren bestonden!

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:51

flair schreef:
Parouscha ik vind niet dat je van een kruising kunt aflezen dat russische arabieren forser zijn, Flair is ook fors terwijl ze 3/4 arabier is, dat komt weer door dat kwartje Welsh dat erin zit!


ik vind wel dat je het behoorlijk goed kunt zien.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:06

Mijn Arabier is van zijn vaders kant Engels gefokt (Crabbet) en van zijn moeders kant Egyptisch! Je hebt dus ook Engelse Arabieren. Mijn paardje is 1.56 m en AVS.

menespride

Berichten: 178
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:34

Er zijn heel veel soorten arabieren en ze zijn allemaal verschillend qua bouw en karakter.
Spaans, Duits, Frans, Pools, Russisch, Egyptisch, Engels enz.
Er zijn ook veel mensen die in hun eigen land een eigen bloedlijn opzetten.
Dus daarom kom je zoveel verschillende arabieren tegen.
Het zijn net voetballers allemaal verschillende spelers met het zelfde doel.
Verbeteren. Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny, Ubermetrics, Waidida en 5 bezoekers