Dressuuronderlegger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Dressuuronderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 18:39

Zou het gaan en staan om een dressuuronderlegger te gebruiken voor een vzh-zadel? (beetje stomme vraag maar iemand heeft dit misschien al voor gehad...)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:52

Nee dat gaat waarschijnlijk niet.
De voorkant van de sjabrak is recht, terwijl jouw zadel naar voren is gebouwd. De zweetbladen van je zadel zullen dus uitsteken over het sjabrak heen en dan krijg je dat het randje van de sjabrak in je paard drukt, niet echt comfortabel. Of je moet een sjabrak hebben dat heel groot is in verhouding tot je zadel, dan zal het misschien wel gaan, maar het ziet er dan niet uit Haha!
Even het sjabrak onder het zadel leggen, goed in de kamer trekken en dan op je paard leggen: als er niet overal een klein randje sjabrak onderuit steekt dan is het niet goed.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 19:45

Ik heb 2 dressuurdekjes over gehouden aan een vorig vz-paard. Rijd nu me een daaleman richting spring, en ze passen er prima onder hoor! Bij t close-contact springzadel van mn vriendin zijn ze te lang bij de zweetbladen... Maar ik heb er al verschillende vzh zadels op gehad en dat ging prima.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:13

Afbeelding

Dit is een voorbeeld van een dressuurdekje onder een v.z.h. zadel. Ik vind het wel mooi staan. Als ik bij mijn paard een v.z.h. dekje er onder leg lijkt het qua grootte net of ik er een zakdoekje onder heb liggen Haha! Knipoog .

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:46

deed ik altijd.
veelzijdigheids dekjes passen eigenlijk nooit fatsoenlijk.
heb er een paar thuis liggen waar ik dus geen h*l aan heb.
nu heb ik een dressuurzadel dus is dat probleem opgelost.
toedeledoki
gillian