mooi boek

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

mooi boek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 15:34

Ik ben sowieso al helemaal Isabel Allende fan, maar wat voor 'n boek ik nu toch weer onder m'n neus gestoken heb...
Ik verveel me toch kapot, dus ik ben lekker Daughter of Fortune (in het engels, in het Nederlans is het Fortuna's dochter) aan het lezen.
Je moet er wel van houden vind ik, want IA schrijft af en toe behoorlijk warrig en weet dingen soms zo te mixen dat je aan jezelf gaat twijfelen (ik vraag me bij elk boek af of de data en jaartallen die ze noemt wel kloppen).
Ik heb het nog niet uit, maar zoals IA elke keer weer de liefde weet te idealiseren... pff, dan hoef ik echt nooit een échte vent, dan blijf ik boeken lezen! Knipoog
Eigenlijk is het helemaal geen boekenleesweer, maar ik zit toch binnen, dus dan moet er even een boek gelezen worden natuurlijk, en het valt me helemaal niet tegen. Isabel Allende gaat echt nooit vervelen!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:44

Isabel Allende schrijft idd goed. Ik heb al een paar van haar boeken in mijn boekenkast staan:
Het huis met de geesten
Eva Luna
Het oneindige plan
Liefde en schaduw.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 15:52

Dan ken je mijn verzameling nog niet.
House of Spirits
Daughter of Fortune
Portret in sepia (die drie horen bij elkaar heb ik begrepen)
Liefde en Schaduw
Eva Luna
Paula
ik mis iig Het oneindige plan en Het goud van Tomás Vargas en Afrodite nog, dat zijn volgens mij de enige, maar die heeft mijn zus allemaal, dus of ik die nog aan ga schaffen?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:54

house of spirits ken ik. lees je alleen romans of ook andere boeken trouwens?

Amor Vincit Omnia

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 15:58

Ik lees alles wat los en vast zit. Heb geloof ik wel 200 boeken op mijn kamer staan. Is Paula een mooi boek?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 16:10

Paula is echt het allermooiste boek wat ik ken. Daar vallen zelfs Isabel Allende's andere boeken en Gabriel Garcia Marquez bij in het niet. Helemaal omdat je weet dat het waargebeurd is.
Ik lees heel veel tijdschriften, kranten en dus ook boeken. Boeken duurt alleen langer, maar once caught lees ik door tot t eind. Ik lees veel spaans/portugese romans, schitterend!
GG. Marquez Liefde in Tijden van Cholera is ook zo schitterend, 600 pagina's en op een gegeven moment denk je: wat dóet alles er toe, maar als je de laatste bladzijde gelezen hebt dan wil je geen van de voorgaan de bladzijdes missen. Ga het dus ook nog een keer lezen, erg gaaf!
Ik heb trouwens ook veel 'kijk' boeken op mijn kamer staan over Gaudi, Jugendstil en ook klassieke kinderboeken. Heerlijk!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:14

Laui, probeer een een Cormac Mc Carthy, met name de Border-trilogie. Volgens mij vind je dat ook wel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 15:16

Fortuna's dochter is mijn lievelingsboek, dat is zo mooi, en zo goed geschreven. Paula vond ik ook heel erg mooi. Je moet wel even aan de stijl wennen, maar prachtig, je kan de boeken niet weg leggen, dus super. Wanneer komt de volgende? weet iemand dat?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:52

Heb in een boekenwinkel gewerkt, dus de meeste wel gelezen.. maar Paula was echt indrukwekkend! - huilen, zo mooi

Welke twee boeken ik ook echte toppers vind, die ik herlees en herlees, zijn ´Zout op mijn Huid´ van Benoitte Groult en ´I.M.` van Connie Palmen. Als je die hebt gelezen weet je weer wat liefde is, of hoe het bedoeld is..

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, ComscoreBot, Domi_94, Eefje_Sammy, Laura1982, Melzazu, Milando, Naboo, noviceh, Rosalie_91, Sigge, Tajmahal, Traiectum, WithinYuuri, xPabloBokt, xPearl en 55 bezoekers