*trots*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

*trots*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 23:26

Sintels Jordy forester met veel inzet

OOSTERHOUT - In zo'n vier jaar tijd reed Wolfer de Jonge uit Oosterhout de New Forest ruin Sintels Jordy van niets naar de LII dressuur, M springen en Z samengesteld. Voor die laastgenoemde discipline zit hij zelfs in het EK team. Tijdens zijn internationale debuut in Frankrijk reed Wolfer met Jordy een nette dressuurproef en was hij ook heel tevreden over zijn cross. Achteraf scheen hij echter verkeerd langs een poortje te hebben gereden, waardoor Wolfer en Jordy niet in de einduitslag voorkwamen.Wolfer de Jonge:"Het is jammer dat er niet gefilmd is, want volgens mij reed ik wel goed. In eerste instantie toen ik uit de cross kwam, riepen ze ook nog dat ik foutloos was en binnen de tijd. Iets later was ik dus gediskwalificeerd. Dat was wel heel jammer, maar ik ben er toch heel tevreden over hoe Jordy de cross liep."Zo'n 4 jaar geleden werd Sintels Jordy (v. Oosterbroek Yago) gekocht. De ruin was toen 4 en heel groen. "Er waren wel meer pony's, maar deze vond ik heel mooi en hij kon goed springe", verteld de inmiddels 15jarige havo/atheneum scholier.Voordat Wolfer op Jordy ging rijden had hij al op L-niveau wedstrijden gereden. Dat was ook in alle drie de disciplines, eerst met een A en toen met een B pony."Later heb ik nog op een grotere pony gehad, maar die overleed. Toen heb ik weer een tijdje op de B pony verder gereden. Samengestelde wedstrijden vind ik het leukst. Dit is het eerste seizoen dat ik in de EK selectie zit."Wolfer en zijn ouders waren eigenlijk van tevoren al wel op zoek naar een New Forest pony. Dat ras sprak hen gewoon goed aan. Zo kwamen ze bij Stal Sintels van de familie Zuiderent te Breda terecht. Zij fokten Sintels Jordy uit de stermerrie Sintels Babette. Deze dochter van Robijn, bracht naast Jordy nog 3 nakomelingen van Oosterbroek Yago (v. De Ridderslag Carlo). Yago is in eigendom van Stal Sintels. Babette is ene dochter van de in '76 geboren vosmerrie Offem Urania (v. Merrie Moscan). Deze stermerrie komt uit de ster preferent prestatie fokmerrie Oosterbroek Califoy (v. Wigley Nomad). Haar moeder is de import stermerrie Gaythron Minx.

Offem Urania
Urania was in de sport zeer succesvol onder Martha Zuiderent. Ze werden Z dressuur, M springen en L samengesteld. Voordat Urania eigendom werd van de familie Zuiderent werd, bracht ze 3 veulens. Bij stal Sintels kwamen er daar nog 3 bij. Urania's dochter Babette bracht tussen 1990 en 1994 4 veulens van Yago.De eerste, de ruin Sintels Favoriet, werd L dressuur en loopt inmiddels bij de Stichting Amarant in Tilburg in de gehandicaptenlessen. Vervolgens bracht Babette een merrieveulen van Yago. Deze Sintels Hortensia is in eigedom van Mutsaards uit Oisterwijk en wordt als fokmerrie ingezet. De eerste premiemerrie Sintels Illuster en haar moeder Babette zijn beiden van de familie Franken Cornelissen te Wuustwezel (B). Jordy is het laatste veulen wat Babette tot nu toe bracht. Wolfer de Jonge:"Jordy is een fijne en goede pony. Hij durft veel en pakt de cross altijd goed aan. In de dressuur is Jordy soms iets kijkerig, maar dat is niet storend. Verder springt hij ook heel goed. Ik wil zelf wel graag verder in de paarden. Het leifst rid ik dan op het hoogste niveau. Mijn ouders hebben ook allebei gereden en mijn moeder rijdt nog. We hebben thuis ook paarden staan, maar ik rijd eigenlijk alleen nog op Jordy."

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/new%20forest%20hengsten/incoming/jordy(1).jpg[/img]
Wolfer de Jonge en zijn New Forest pony Sintels Jordy (v. Oosterbroek Yago) maakte hun internationale sgw debuut in Frankrijk

Afbeelding
Offem Urania (Merrie Moscan x Wigley Nomad), de oma van Sintels Jordy, en Martha ZUiderent waren in 't verleden Z dressuur.

Afbeelding
Met de stermerrie Offem Urania was Martha Zuiderent M springen.

Foto's van Jordy op:
http://www.sgw-eventing.nl/fotocollages/ponymacon2002/previewpages/previewpage72.html
http://www.sgw-eventing.nl/fotocollages/ponymacon2002/previewpages/previewpage71.html

en nog meer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwijl Kwijl Kwijl Ben er helemaal trots op!!! Kwijl Kwijl Kwijl
Laatst bijgewerkt door liberty op 01-08-02 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 23:34

ow ja, en vandaag is het allemaal begonnen in Hagen, ben benieuwd!!! Maakt nie uit hoe ie het doet, alleen deelname is al heel wat he!

linda

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:04

Zo wat een mooi paard! Lekker gespierd, lijkt me wel erg pittig!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:05

wat een leuk, mooi paardje!!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:07

leuke pony man!! En ik zou ook zeker trots zijn! ben ook heel benieuwd hoe hij t doet op zn eerste EK!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 00:17

obsession schreef:
leuke pony man!! En ik zou ook zeker trots zijn! ben ook heel benieuwd hoe hij t doet op zn eerste EK!


me too, ow joh, vind dat best wel spannend weet je!!! Zal blij zijn als het maandag is, en ik hoop dat het goed gaat daar in Hagen!

anja

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:37

woooooooooooooooooooooowwwwwwwww wat een mooi beest!!!

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:43

wat een prachtige pony zeg!
en leuk stukje tekst Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:27

Zoo he Jordy is echt een mooi pony! Echt een pony met een pittige uitstraling! Super leuk hoor, hopelijk doen ze het goed in Hagen!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:33

Het was flink wat lezen, maar zeker de moeite waard. Leuke pony en petje af dat hij het zo ver geschopt heeft!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 12:33

Marije schreef:
Het was flink wat lezen, maar zeker de moeite waard. Leuke pony en petje af dat hij het zo ver geschopt heeft!



dank je wel allemaal!!!

Ik denk dat vandaag de dressuur is! Ben benieuwd!!

gr linda

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 12:37

Jordy is echt wel een knapperd hoor! Hoop dat hij een goed resultaat behaalt! Maar jullie mogen zo al trots zijn dat hij mee in het team zit hoor!!

Marijke

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 12:57

hij zit niet in het team, hij doet alleen induvidueel mee. Omdat hij in Frankrijk gediskwalificeerd was (zie verhaal), maar in Lummen goed reed (2e beste NL), mocht hij wel meedoen, maar niet in het team, tenzij er 1 uitvalt.

linda

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 13:14

Heey,

Jordy is zeker een leuke pony!
Gefeliciteerd he Linda (en Wolfer ook, maar ja die is er niet he)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 13:18

hey,

vergeet je niet wat te zeggen?? Jordy is wel een halfbroer van jou Benneton he!! Tong uitsteken Tong uitsteken

linda

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 13:29

Ik heb net gehoord dat hij 13e staat na de dressuur!!!! Gaaaaaf Party!! Ik weet niet of ze nu nog bezig zijn, maar ik hou jullie op de hoogte!!

linda

hier nog 1 van Frankrijk!

Afbeelding

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 21:05

Citaat:
vergeet je niet wat te zeggen?? Jordy is wel een halfbroer van jou Benneton he!!



OJAA!!!!!! JA DAS EEN HALFBROER VAN BENNETON
en ook van bobby en een oom van Hiros!!!!!!!!!!
[/quote]

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 12:46

Reddy007 schreef:
he stoer hoor! cool dinkie!


thanxxx, ben supertrots nu Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:47

Hee kei stoer man, ik wist niet dat Sintels Favoriete zo'n goede afstammeling was. Ik heb een half jaar als vrijwilliger geholpen op de manege van Amarant in Tilburg. Ik vond dat echt het leukste paardje wat er stond. Wist trouwens ook niet dat die zo goed in dressuur was. Het is echt een kei lieve rustige en goede pony.....