Boxrust

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Boxrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 09:29

Mijn pony van 4 staat voor 2 maanden op absolute boxrust, i.v.m. peesblessure en botscheurtje. Hij staat nu 1 week alleen in zijn stal en hij wordt (wanneer er andere paarden langs lopen en zijn eigen stal is leeg) helemaal gek.... Zelfs als ik muisjes (rustgevend spul van da) geef werkt dat ± 5 minuten. Hij staat te steigeren en te bokken in zijn stal. Wanneer de paarden weer terugkomen en zijn stal staat vol wordt hij weer rustig. Wie weet wat ik hieraan kan doen ik denk als hij nog 7 weken zo moet staan dat hij ten eerste gestoord wordt en ten tweede dat het niet goed voor zijn pees is. HELPPPPPPPPPPPPP Wie heeft ervaring hiermee en heeft oplossingen of ideeen.

Bedankt bvb.

LArissa

Floor_Robby
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:41

hoi ik weet niet of hij ook niet mag stappen maar mijn pony moest ook heel lang stil staan (een half jaar) en toen mocht ik met hem stappen en dat deed ik dan 2 uur per dagen zo kwam ze er wel uit en ging het ook goed . mag hij/zij niet stappen dan moet je toch eens info aan je dieren arts vragen. groetjes Claire

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:06

[MD] boxrust

Een ander topic over boxrust met verschillende tips.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:22

Ik zou de da weer bellen dat dit niet goed gaat en zo het been ook niet tot rust komt.

Helaas kende ik ook zo´n geval mocht zijnbox NIET uit 4 maanden. Na 4 maanden kwam de DA weer de pees was nog slechter geworden. Het paard stond verschrikkelijk te draaien en steigeren. De eigenaar maakte zich wel zorgen maar handelde er niet naar. Uiteindelijk is het paard alnog afgemaakt erg jammer en onnodig.

Gewoon bellen en afwachten wat hij zegt.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:51

Een optie is om een stukje wei of bak af te zetten ter grote van een stal, 4 x 4 bijvoorbeeld. Ze kunnen geen al te gekke bokkesprongen maken maar staan toch lekker buiten, frisse lucht, kunnen evt grazen en er is van alles te zien, ook de andere paarden. Zeker weten dat het paard in kwestie dan veel rustiger is. Ik zou het zelf in ieder geval zo doen en mijn paard nooit tot boxopsluiting veroordelen, no way !

Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Boxrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:18

Dit is inderdaad ook niets. De kans dat het erger wordt is zo groot. Ik zou als ik jou was inderdaad ff je DA raadplegen. Aan de andere kant. Een klein stukje afzetten in het land is geen gek idee. Een vriendin van heeft dat ook gedaan toen dr paard een peesblessure had. Zo kan je paard toch grazen en is hij toch bij de andere paarden. Knipoog Of probeer er een ander paard naast te zetten in een andere box (als er nog 1tje binnen blijft)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:16

Tinkie schreef:
. Ik zou het zelf in ieder geval zo doen en mijn paard nooit tot boxopsluiting veroordelen, no way !


Als dat de enige optie is i.v.m. gezondheid heb je niet veel keus.
Ik heb zelf een paard gehad die 6 maanden boxrust moest i.v.m. gebroken hoefbeen. Wij hebben hem toen in een box gezet waar hij het niet meekreeg als de andere paarden naar buiten gingen en op de markt een shetje gekocht zodat hij gezelschap had overdag. Als dit geen optie is dan zou ik in elk geval met je dierenarts bellen om een beter kalmeringsmiddel te krijgen en verder geen krachtvoer geven alleen (veel) hooi.