MKZ verdenking in Nw.Schoonebeek.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

MKZ verdenking in Nw.Schoonebeek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 07:06

Volgens txt pag. 106 is in Nw.Schoonebeek een bedrijf gesloten wegens een mogelijke MKZ besmetting. Volgende week volgt uitsluitsel hierover. Een dier is positief bevonden.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 08:03

Ik zat net nog even de sectorinfo van 27 mei van Produktschap na te lezen.;

Aparte MKZ-status voor paarden; punt 1. Paarden van een bedrijf of particulier waar alleen paarden gehouden worden, mogen vervoerd worden naar een ander bedrijf of particulier waar uitsluitend paarden worden gehouden. Deze uitzondering geld niet tijdens de stand-still in de eerste 72 uur na de uitbraak.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:07

Greetje... hoe zit het dan op paardenbedrijven waar evenhoevigen zoals geiten gehouden worden? Betekent het dan dat alleen de evenhoevigen geruimd worden of betekent dat ruiming voor het hele bedrijf?

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:09

alleen de evenhoevige gelukkig...
op http://www.minlnv.nl/ staat nog geen nieuws *zucht* wou dat ze eens opschieten!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 08:14

LNTO is nog niet op de hoogte gebracht door het ministerie van Landbouw en de bedrijven rondom hoeven ook niet geruimd te worden. LNTO denkt dus ook dat het niet gaat om een zware verdenking. We moeten gewoon dus nog even afwachten ze spreken dus ook van een MOGELIJKE verdenking.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:15

waarvan de eerste test positief was.. vorig jaar was dat al genoeg om het hele bedrijf te laten ruimen en even later ook in een straal van 2 km

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 08:28

Nieuw-Schoonebeek ligt voor mijn gevoel toch wel heel dicht bij Benneveld. En ik vertrek vanavond al... Moet zeggen dat er nu toch wel een donker wolkje boven mijn vakantie hangt, uiteraard niet alleen vanwege de eventuele gevolgen voor mezelf en het paard, maar vooral voor de boeren die nu weer in onzekerheid zitten. Niet weer die ellende van vorig jaar, laten we het hopen...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:05

Het ligt toch in drente, tenminste dat hoorde ik op de radio!!
Ik hoop het toch zo van niet!! heb erg veel vrienden met en boerderij en ze hebben het al zwaar met al de regeltjes, en dan komt dit er weer eens bij. Boos!
Ik hoop toch zo dat het niks is, dan begint de ellende weer van voor af aan!! Is verder niks nieuws op het nieuws! Volgende week krijgen we meer info!! Ik wens die mensen erg veel sterkte!!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:15

We kennen allemaal wel boeren waar dit de druppel voor zou kunnen zijn Verdrietig

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:12

Nee, laat het niet waar zijn, niet weer....
Waarom mogen we die dieren nou niet gewoon enten Frusty

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:17

als ze die beesten gewoon laten uit zieken is er niks aan de hand. de zwakke dieren gaan dood maarja dat is beter dan zo'n heel bedrijf.
ik hoop echt niet weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:20

Het is toch niet waar he, niet weer die ellende toch??
Laten we hopen dat dit met een sisser afloopt en geen herhaling betekent van wat we net achter de rug hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:30

Irishje,
zo werkt dat niet!

Vroeger kon dat, toen je minstens 8 kinderen had en hoogstens 15 koeien, want vanwege de enorme blaren in de bek kunnen ze niet meer normaal eten of drinken en moet je er dus alles met de hand instoppen.

Verder hebben de dieren een ondraaglijke pijn, dus is het ook nog eens dieronterend naar mijn idee...

Laten we ze nou gewoon maar enten, kunnen ze er ook gelijk een chip instoppen zodat die akelige oormerken ook weg kunnen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 10:35

Niet alleen in de bek Sjuimpje, maar ook aan de klauwen en aan het uier en de spenen. Melken is onmogelijk en het is gewoon een blubbertroep. Mijn schoonvader molk ze met de handschoenen aan. Toen waren ze er heel blij mee dat er geent werd. Ach heeft gewoon allemaal met politiek te maken.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:37

Ah nee hé!
Al die boeren ten onder Huilen

ENTEN!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:39

Ik weet het Greetje Verdrietig

Wat ik met bovenstaande wilde zeggen is dat je een melkstal met 100 koeien niet kan laten uitzieken omdat de dieren niet kunnen eten.
Dat ze daarnaast ook nog nog een kapotte uier en hoeven hebben maakt het helemaal ondraaglijk.

Bij mijn moeder waren ze vroeger met zijn 13-en thuis en konden ze veruit de meeste dieren redden, maar ze hadden ook maar een stuk of 12 koeien geloof ik.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:44

He nee toch, ik schrik hiervan!! Ik ben altijd bang dat zo'n bericht "niet zomaar ontstaat". Maar goed, we wachten het even af. Het zou idd verschrikkelijk zijn als het weer zo gaat als vorig jaar.....

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:54

Ik begreep dat de uitslag dinsdag of woensdag definitief is: MKZ ja of nee. Tot die tijd kunnen we niets anders doen dan afwachten.

Ik heb besloten om toch het 'risico' te nemen om met paard en al naar Drenthe te gaan. De wedstrijd van morgen gaat sowieso door, daar ga ik me niet meer voor afmelden. En alles wat daarna komt, is dus afwachten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:12

jamylover schreef:
Ah nee hé!
Al die boeren ten onder Huilen

ENTEN!!!!


Niet alleen boeren, maar ook kinderboerderijen, particulieren, geitenhouderijen enz!

Ik ga verder helemaal met sjuimpje mee!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:42

Laten we maar hopen dat dit vals alarm is!! Verder als het gen vals alarm is het is gewoon klote voor die boeren daar en ook voor de andere instanties die geiten enz. hebben. Laten we hopen dat het onzin is. En da alles weer normaal is. ENTEN!!!!!!!!!!!!!!

Euh,...?? Tsjah,...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:23

Mensen zijn in en in slecht, vooral als ze in de politiek zitten. Ze lijken niets liever te doen dan dieren nodeloos afslachten. Anders lieten ze ze echt wel enten. Ik vind het zo belachelijk, ongelofelijk gewoon dat het bestaat. We hebben nu Brinkhorst niet meer als minister van landbouw. Zouden de beslissingen nu anders gaan verlopen? Ik hoop zo dat het geen MKZ is. Dat houden de boeren niet nog een keer uit. En al die dieren weer.... ik was er zo chago van geworden vorig jaar.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, AhrefsBot, carineken, DDD3, Esther_r20, Femke_Tweety, fleurtjeuh, fotolijstje, goesju, IASCrawler, Iloveiswan, Koekie_186, LesleyAnne, Miran, rollyjogered, Shinedown, Stephaniiee_ en 65 bezoekers