eigen zaak beginnen.. *UPDATE*

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

eigen zaak beginnen.. *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 00:03

He allemaal,

Ik zie net in het krantje van de woningbouw van mijn woonplaats dat er een winkel/kantoorpand + woning te huur is in het centrum voor erg weinig geld.

Ik heb ooit een blauwe maandag een hondentrimsalon gehad, maar de boel weggedaan omdat ik zwanger raakte en geen vervanger kon vinden.
Nu ben ik sinds een poosje alleenstaande ouder en heb nu een uitkering. Ik wil dolgraag weer wat doen en dit zou een uitkomst zijn.
MAAR... Ik zou voorlopig alleen 's avonds kunnen werken, omdat mijn dochter nog niet naar school gaat. En tweede probleem; ik heb geen startkapitaal om zoiets op te zetten. En derde probleem; ik heb in geen 4 jaar meer een hond onder handen gehad. Ik weet niet eens of ik het nog kan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit aan zou kunnen pakken en of het überhaubt een goed idee is?
De huur van het pand is €450,- Er zit een grote bovenwoning bij, met 3 slaapkamers en de winkelruimte zelf is 90 m2 en heeft een aparte keuken, toilet en zelfs tuin. Niet duur lijkt me. Ik denk dat ik snel moet zijn, als ik dit echt wil.

Ik zie het helemaal zitten... maar hoe????

Het probleem is; als ik iets in mijn kop heb, gaat het er moeilijk weer uit. Dus denk je dat het een belachelijk idee is, please say so!!!
Laatst bijgewerkt door lies op 03-08-02 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

זכור


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:17

Het lijkt me in deze economisch moeilijke tijd een beetje eng om iets voor jezelf te beginnen. De huur van het pand is niet misselijk, helemaal als je het part-time denkt te willen doen.

Ik zou er nog een keertje over nadenken, al helemaal omdat je alleenstaand bent en er geen of weinig (ik kan niet in je portemonee kijken) financieel vangnet is.

Over het feit dat je de laatste 4 jaar geen hond onder handen hebt gehad zou ik me geen zorgen maken. Maar als je in de avonduren de kosten voor woning en kantoorpand in de avonduren denkt te kunnen verdienen, zul je zulke hoge bedragen voor het trimmen van die honden moeten vragen dat je je klandiezie snel kwijt bent....

Je suis Charlie.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 00:47

Waar kan je tegenwoordig nog een simpel woonhuis huren voor 450 euro? Zeker een woning met drie slaapkamers en een tuin kost al snel zoveel.
Als een deel van de huur zich dan terugverdiend door in de avonduren honden te trimmen denk ik niet dat het zo'n slecht plan is. Veel mensen zullen het juist prettig vinden om ergens in de avonduren terecht te kunnen.
En voor je het weet zijn de kinderen naar school en kan je de werkzaamheden uitbreiden naar overdag.

Ik denk dat je het er gewoon op moet wagen.

Succes, en sterkte met de beslissing.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 01:07

weet waar je aan begint als je een eigen zaak gaat beginnen, zeker op het begin is het heel hard werken, maar je krijgt er weinig voor terug. en dan natuurlijk moet je in je achterhoofd houden dat het fout kan gaan, en dat de gevolgen niet erg prettig zullen zijn, ik praat uit ervaring

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 07:44

Ik lees dat je een uitkering hebt.
In dat geval zou ik naar de Sociale Dienst toegaan en een beroep doen op het besluit Bijstandsverlening Zelfstandigen.
Dit is een speciale regeling voor uitkeringsgerechtigden die als zelfstandige aan de slag willen.
Je kunt op grond van deze regeling een startkapitaal lenen en gedurende een bepaalde periode ook de kosten voor levensonderhoud.
Je moet dan wel van te voren een ondernemingsplan hebben gemaakt en je bedrijf zal getoetst worden op levensvatbaarheid door een externe organisatie. In de meeste gevallen is dit het IMK Instituut voor Midden-en Kleinbedrijf

Ik weet uiteraard niet hoe je tegenover kinderopvang staat, maar ook hiervoor zijn vanuit de sociale dienst verschillende mogelijkheden.

Ik zou zeggen: Ga ervoor!!!
Succes

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:13

Ik zou zeker het idee van Irene opvolgen! Ikheb zelf ook 2 eigen bedrijfjes en echt eng is het niet. Zeker als je het via het besluit Bijstandsverlening zelfstandigen gaat doen want dan heb je altijd nog de zekerheid dat je een inkomen hebt.

Die honden dat lukt wel. Van belang is of er behoefte is in die regio aan een hondentrim salon. Waar zit de dichtstbijzijnde, hoeveel honden zijn er in de buurt, hoe ga je reclame maken enzovoort.

Als je sowieso van plan was om € 450 voor de huur van een huis te gaan betalen dan lijkt het me al helemaal geen probleem. Je moet er wel van uit gaan dat je er in het begin nog niet zo goed mee zult verdienen omdat je klanten moet krijgen. Vraag ook eens na of in die straat de winkel wel 's avonds open mag zijn.

Ga praten met de Sociale Dienst, die kunnen je echt helpen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:32

DSoen! Ik meen het, Doe zoals Irene zegt, dat kan je zeker proberen. Ondanks de economie, honden zullen altijd getrimd moeten worden. Het zal geen vetpot zijn, maar meer als een uitkering moet het wel opleveren. Misschien kan je anders een beroep doen op je familie. Als ik al zie dat er 45 euro betaald moet worden voor het trimmen van een hond, dan zal ik dat zeker doen. Neem een goeie accountant. waarschijnlijk heb je niet eens veel klanten nodig om je huur te coveren. Tevens is de hele huur aftrekbaar en dat is je huidige huur niet! Zorg heel vlug voor een goed ondernemers plan, ga hier advies over inwinnen bij je KvK. Doen hoor, anders ga je spijt krijgen. Follow your hart!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 09:35

Ik denk ook dat je er voor wilt gaan, maar dat je je niet alleen moet richten op het knippen van honden. Tegenwoordig is het ook heel erg 'in' om naast het knippen, hondenbenodigdheden te verkopen. Dat kun je er dan bij nemen. Je hebt 90 m2 ter beschikking, daar kun je vast wel een hoekje met hondenvoer, wat kluifjes en shampoo e.d. neerzetten Lachen Bovendien hoor je vaak van mensen dat ze 's avonds erachter komen dat ze het voer voor de hond ophebben... (jazeker, zulke 'domme' mensen bestaan Haha! ) wat is er dan idealer om even bij jou binnen te lopen en een zakje voer te halen Lachen

Ik zou er zeker voor gaan, maar stel idd eerst een goed ondernemingsplan op en laat je goed adviseren door de Kamer van Koophandel! Daar zijn ze voor Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:09

Ja en je kan misschien ook aan huis service doen voor de hond, misschien hoef je dan niet meteen een pand te nemen en dan kan kan je sparen. Waar een wil is is een weg. wellicht kan je ook paarden scheren in de winter. Registreer je bij KvK en zorg voor mooie visitekaarjes (kan napoleon haar vader regelen, hij is drukker) en zorg voor voldoende geld om te adverteren!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 10:13

Oei, jullie zijn allemaal erg positief, terwijl ik vannacht uren heb liggen woelen om alle beren die ik op de weg zie.

Ik denk dat ik zo mijn consulent op de soos maar eens ga bellen (hoewel die vast wel weer een atv, vakantie of ziekte heeft, as usual) en hem vragen wat de mogelijkheden zijn.
Ik had daar nog niet aan gedacht, maar het is een goed idee. Ook Maarten zei iets zinnigs; hondenbenodigdheden verkopen. Dan zou ik zelfs overdag ook kunnen werken, omdat mijn dochter best in de winkel aanwezig kan zijn ('t is zo'n lief en makkelijk kind Haha! ). Enige probleem is dat ik geen middenstands diploma hebt, maar ik geloof dat je die tegenwoordig kan "lenen" en mijn moeder heeft er wel één, dus wellicht is dat een optie.

Verder heb ik nog zitten denken over het startkapitaal; een vriendin van mij werkt in de jeugdzorg, maar is het helemaal zat. Zij wil iets anders gaan doen. Ik zal haar bellen, misschien is zij te porren voor zoiets. (ze heeft een hoop spaarcenten Lachen )

Allemaal bedankt voor het meedenken. Als jullie nog meer leuke ideeën hebben of juist bezwaren zien, hoor ik dat graag.

זכור

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:16

Voor reclame folder en ander drukwerk...
mocht je er mee doorgaan, klop eens aan bij een aantal Grafische Lyceum en leg de situatie uit...
Ik weet dat ze bij ons voor sommige bedrijfjes drukwerk maakten, word dan mee genomen met de les. Hoeft niet veel te kosten.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:11

Kippevoer verkopen! (goeie marges!)

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:18

Ik zie hier zoveel positieve punten voorbij komen dat ik ook zeg DOEN!
Voor 450 euro heb je ook een woonhuis!!! Dus je huidige huisje kan weg en dan valt het bedrag voor het pand erg mee.
De tip over drukwerk vond ik ook geweldig. Daar denk je niet aan in de eerste instantie maar ja, waarom niet!

Ik hoop dat het je gaat lukken!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:47

Toevallig is mijn moeder net begonnen aan 'een eigen zaak'.
7 september gaan ze openen.
Ze doet het samen met een vriendin en allebij totaal geen ervaring. Ze hebben iemand met een eigen zaak achter hun, die helpt en hebben een lening bij de bank afgesloten.
Wel moet ik erbij zeggen dat zowel wij als hun een flink huis als onderpand hebben en dan geeft de bank natuurlijk eerder geld...
Denk er goed overna, het is niet iets wat je ff doet. Maar als je het graag wil, waarom niet??

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 11:48

Prima schreef:
Kippevoer verkopen! (goeie marges!)


Gevat Prima, gevat Knipoog

Euh... denk eerlijk gezegd dat je beter hondenvoer kunt gaan verkopen want daar zijn de marges toch net even iets hoger van Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:23

Als je serieus overweegt hiermee door te gaan, kan ik je misschien helpen met huisstijldragers als visistekaartjes, foldermateriaal, een website, etc. Dit hoeft uiteraard niet veel te kosten.
PB me anders even als je serieus interesse hebt.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:22

Je hebt het al eens eerder gedaan, dus je weet wat een eigen bedrijf hebben inhoudt. Als je als enige mankracht werkzaam zult zijn, dan is het vast gauw te doen, immers personeel is duur, en als je weinig winst maakt, betaal je ook weinig belasting....(als je het zo bekijkt; ik betaal dan liever HEEL VEEL belasting Knipoog )

Ik zou niet te nauw in de branche gaan denken. ER zijn moeilijke tijden aangebroken, en als ik prive zou moeten bezuinigen, dan zou de hondentrimbeurt toch echt gestreept worden van mijn lijstje met uitgaven. Een goede trimbeurt voor een hond blijft een luxe produkt.
Verkoop van benodigdheden kan een uitkomst bieden, maar ik vond dat idee eerder, dat van de paarden scheren in eht najaar, zeker niet slecht. Wat dacht je van dekens wassen (deal maken met een stomerij, jij bent dan soort verzamelpunt).
Terug naar de huisdieren, op het gebied van katten is er ook nog wel wat te doen kwa coiffure, lijkt me zo (fluffy eens helemaal wassen en uitkammen, opdat hij sjiek aan tafel kan schuiven ter consumptie van zijn plate sheba).

Het heplt als de locatie die je op het oog hebt er eentje is, waar mensen met centen makkelijk naar toe gaan. In een arme wijk is het helaas slecht omzet draaien met luxe produkten....

Tegenwoordig is middenstand niet meer noodzakelijk om een onderneming te voeren. Je hebt nu het eenvoudig te behalen AOV (alg ondernemers Vaardigheden). Ik zou zelf wel goed zicht in de financien blijven houden, dus zelf de boekhouding doen, dat moet je dan wel kunnen, maar alleen dan zie je werkelijk waar je mee bezig bent en of het uit kan...

maar met zo'n locatie is nog veel meer mogelijk hoor. Wat dacht je van een 'tanning-salon', waar mensen dus kunnen zonnen onder de paarse lampen (makkelijk uit te baten, niet iedereen wil zo'n ding kopen)...
Of eh... of eh...he toe, je bent toch ondernemer?!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 16:55

Dees schreef:
Ik zou niet te nauw in de branche gaan denken. ER zijn moeilijke tijden aangebroken, en als ik prive zou moeten bezuinigen, dan zou de hondentrimbeurt toch echt gestreept worden van mijn lijstje met uitgaven. Een goede trimbeurt voor een hond blijft een luxe produkt.
Verkoop van benodigdheden kan een uitkomst bieden, maar ik vond dat idee eerder, dat van de paarden scheren in eht najaar, zeker niet slecht. Wat dacht je van dekens wassen (deal maken met een stomerij, jij bent dan soort verzamelpunt).


Helaas is het voor sommige honden altijd noodzakelijk om een trimbeurt te krijgen, of de baas nu een lege buidel heeft of niet. Wel eens een ongetrimde poedel gezien Haha!
Paarden scheren is inderdaad een leuke bijverdienste en dierenbenodigdheden verkopen werkt natuurlijk ook perfect. Ze zijn toch al in je winkel. Dibevo en die andere keten werken op franchise-basis. Misschien kan je bij hen eens informeren?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 17:07

Doen, en een middenstandsdiploma is niet verplicht meer tegenwoordig.

Ik heb een opleiding gedaan waar je kon kiezen of je je middenstand wilde halen of niet, het was namelijk niet meer verlplicht te hebben voor een eigen zaak..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:28

Kun je die honden trimsalon niet aan huis doen? het is juist ideaal als je kinderen hebt, dat je je werk aan huis kunt doen. Dan is er altijd opvang als ze uit school komen. DAarbij scheelt dat ook nog eens huur. Ga in ieder geval broeden op een plan en geef niet op! Er MOET gewoon een manier bestaan voor jou om dit te kunnen doen. Succes ermee.

De hond is de betere mens

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 19:15

Desiree: als ik het goed begrepen heb, gaan ze ook in dat pand dat ze daarvoor gaat huren wonen... Er zaten toch slaapkamers enzo in?

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-02 12:08

Allemaal ontzettend bedankt voor al jullie ideeen en tips!

Ik heb er met mijn ouders en vrienden over gesproken. Een hondentrimsalon is wrs niet zo'n goed idee omdat er genoeg zijn in deze buurt en mensen niet zomaar overstappen.
Ik ben gaan kijken in en rond de buurt waar het pand staat... Nee, dat wordt em niet. Ik vond het al raar dat het zo goedkoop is. Nu, het is wel duidelijk waarom. Het is een ontzettend asociale buurt aan de rand van het centrum.

Wat ik nu wel ga doen; ik heb toch ontzettend veel zin gekregen om iets te gaan proberen. Met steun van de soos en mijn ouders zou dat moeten lukken. Ik ga op zoek naar een ander (goedkoop) pand en wil daarin een babyspul verhuur bedrijfje beginnen.
Toen ik nog in Groningen woonde heb ik weleens wat gehuurd en dat is ideaal. Een campingbed bv, of groot speelgoed waar je alleen in de zomer wat aan hebt (een speelhuisje ofzo)
Hier in de buurt zit niet zoiets, dus wellicht gaat dat lukken. Maar ik wil eerst een goed plan opzetten.

זכור

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:14

Bij ons in het dorp is een winkel met tweedehands babykleding...dat loopt als een tierelier...

Immers, vaak zijn die kleertjes na 1x dragen al te klein geworden, veel ouders zijn enorm geholpen met kleding die niet zo hele duur is, als het toch maar zo heel even past....
Da's business!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, _kimm, Anouk_H, Ashleytjuhh, Besje, Eefje_Sammy, GrapeshotBot, heidiLOVER, IASCrawler, Iccc, janneke_S, katinker, koenlover, Lisewiesje, luxx, Marcella, MarjanB, Miran, Momo94, Paloma_Janet, sassefras, Sjokki, Sorro, Thami, TheNovelist, thequeensmum, winnetou4502, xSCWx en 56 bezoekers