Suzanne..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-01 13:29

( heb btw het gevoel dat ik m'n zus roep, heet ook zo:) !
heej, ik zag dacht ik ook een paar foto's van imatador ( lippizaner?.. ehh..met 1 p)) op de site van A bronkhorst, bij Eddie de Wolff van W. Heb je 'm daar in training gebrachjt, of les je zelf bij hem en is hij er ff opgestapt?
Ik zag ook een foto dat Eddie op de grond ligt en het paard denkt :" wegwezen!" haha.
was dat echt, en met rijden of longeren ( dacht het touw te zien)?
Ik wil best meer weten over dit gave schimmeltje!
Hoe lang heb je m, waar heb je 'm vandaan, wat loopt 'ie nu, etc.
Volgens mij kent 'ie ook redelijk wat GP-oefeningen?!
Ik heb een paar jaar een goed doorgetraind Z-paard gereden, en dat was al een hele ( leerzame) ervaring:)
Als je normaal vrnl. licht dressuur rijdt en recreatief, is Z best gaaf!
maar ik heb ook de droom om ooit ( lees oooooooit)met een goed paard minstens Z te rijden...later als ik groot ben..
maar vertel 'ns meer over jouw leuke beessies, aub!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:32

Foei foei Lipizzaner, Imatador is een Andalusiër. Op de manege wisten ze het ook al Barbiano was een Lusitano:o. NNNEEEEEEEEE een echte Andalusiër. Groetjes Lisette

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lisette op 2001-02-21 12:34 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lisette op 2001-02-21 12:35 ]</font>

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-01 13:35

aah, maar er staat niet voor niets een ? achter Lachen
Jij hebt dus wel een echte lippiz. Ook schimmel neem ik aan?
En ook zo'n leuk dress. paard?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:40

Nee ik heb een Andalusier. Zal eens een foto plaatsen als het lukt.
Afbeelding

Het is een oude foto en ik moet elke keer de nieuwe scannen. Groetjes Lisette

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:42

Mijn moeder staat bij hem op de foto. Hij kan ook super netjes lopen maar we hebben hem teveel verwend en zijn hem nu weer op het juiste pad aan het zetten. Het is zo'n poepie bokt niet steigert niet is alleen ontzettend snel afgeleid.Pling Maar alles komt goed en als het een beetje gaat ga ik toch wedstrijdjes met hem rijden. Groetjes Lisette

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-01 13:46

ah nou snap ik m!
( nu nog onthouden *zucht*...)
Leuk paard!
staat die ook altijd buiten overdag, of is dat erg afhankelijk van het weer?
heb je 'm van jongs af aan dan, of ouder gekocht?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:50

Hij staat nu 1 maandje op een manege waar hij minimaal 2 keer in de week in de wei komt. In de zomer is dat elke dag behalve zondag. We hebben hem nu 1 jaar ongeveer en gekocht bij een pensionstalling, tevens Andalusiërfokkerij, waar wij eerst met hem stonden.Eigenlijk is hij van mijn moeder alleen ik rij hem dus ik beschouw hem als van mij. Hij is superlief alleen in de wei is hij de baas. Hij heeft 2 merries die van hem zijn waar niemand bij in de buurt mag komen als hij erbij staat }> Heb ik nog hele leuke foto's van maar inscannen vergeet ik elke keer. Groetjes Lisette

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lisette op 2001-02-21 12:51 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 15:44

Hoi Madelein,

Leuk dat je mijn paardje zo gaaf vindt. Oke, hier wat meer info over hem:
Hij heet Imitador II (Imatador dus, hahaha, ook wel Mattie, Mats, of Imatadoortje..)het is dus inderdaad een Andalusier, goedgekeurde dekhengst. Hij is nu 16 jaar en vanaf zijn 7e in Nederland. In Spanje heeft hij dus allerlei kunsten als Spaanse Pas etc geleerd. Hij is daar ook kampioen van Sevilla geweest: een keuring/show met alleen kampioenen uit andere landen. Dit heeft hij meerdere malen gewonnen.
Mijn instructeur heeft hem in Spanje gekocht, samen met 7 andere Andalusiers, maar die heeft ie verkocht. Imatador is omgeschoold in de dressuur en in de wedstrijdsport uitgebracht door Eddie de Wolff v Westerrode en zijn ex. Het is onduidelijk wat hij precies heeft gelopen, volgens de gegevens van het stamboek Grand Prix, maar met Eddie de Wolff zelf ZZ zwaar. De (toen) 13 jarige dochter van mijn instructeur is nog eens met hem naar de Z2 gestoomd en toen kwam ie voornamelijk nog uit stal als het interessant was om hem te laten zien. Wij hebben hem nu een half jaar en we zijn stapelgek op hem. Hij is echt zo'n knuffelbeesie...
We willen graag een veulen van hem en verder hoop ik straks M1 met hem te kunnen starten, maar dat hangt van zijn gezondheid af. Hij heeft sinds 8 weken vocht in zijn knieen (achter) en loopt onregelmatig. Waarschijnlijk is het slijtage, gezien zijn leeftijd en cariere. Ben nu met een goede accupuncturist aan de gang en ga deze week beginnen met Duivelsklauw. Als er geen verbeteringen optreden gaat hij volgende maand voor uitgebreid onderzoek naar Kootwijk.
Het is een heel fijn paard, kan inderdaad alles. Ik heb van hem vooral geleerd heel rustig te blijven, omdat het een neuroot wordt als je kwaad of ongeduldig wordt. Bij Marillion, mijn 6 jarige ruin, heeft dat dus ook weer veel voordelen.
Ik hoop vooral dat we Imatador nog lang bij ons mogen houden, met of zonder wedstrijden. Met Marillion mag ik nu haast M1 starten, binnen 9 maanden na mijn eerste B wedstrijd..heb goede hoop met hem de Z wel te halen.
Wat rijd jij nu voor paard dan?

Groetjes Suzanne

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 15:51

Die foto waar Eddie er naast ligt...hij was aan het longeren aan de dubbele longe en liep erachter toen Imatador ineens naar stal wilde en heel hard wegrende. Ja en dan heb je niet heel veel meer te zeggen als je erachter loopt! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 16:14

HAKKEN LAAG!!! roepen wij dan!! Hihi, arme ouwe man. (ken Eddy al wat jaartjes, ik mag het zeggen)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 16:17

hahahhaha en dan?????? wordt je op je hakken voortgesleept!! hihi zie t echt al voor me *brul*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 16:42

Dat weet ik ja Lachen

Hij geeft bij ons les en daarvoor kende ik hem al van gezicht. En zijn ex heeft vroeger bij ons (nog in Breukelen toen) een toiletteercursus gegeven met mijn paard als voorbeeldpaard om alles op te demonstreren. Lachen