Fitz zet de stal op stelten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 23:44

Mijn instructeur en tevens stalhouder is op vakantie, wat betekent dat wij de stal zelf uit moeten mesten, voerbeurten verdeeld hebben enz.
Komt zijn vader vanochtend om de paarden te voeren, was het een grote bende op en om stal en liep Fitz gezellig los!
Waarschijnlijk had ik zijn staldeur niet goed dichtgedaan en was Fitz vannacht op onderzoek uitgegaan. Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
Hij was in het voerhok geweest en had vakkundig de sleutel van mijn kast kapot gemaakt. Hij had zijn emmer met voer kapotgetrapt en leeggegeten. Ook de ton nat hooi was errug lekker.
Voor de rest had hij nog in de stroberg gezeten en het hele stuk gras voor de stal was ook akelig kort ineens......
En omdat hij duidelijk wilde laten blijken dat hij de baas was had hij overal maar dan ook overal staan poepen.
Ik geloof dat ze wel een half uur bezig zijn geweest om de troep op te ruimen.

Fitz had het volgens mij wel naar zijn zin gehad, want hij had vanavond helemaal geen zin om te rijden, zijn buikje zat nog lekker vol. Toch maar ff fanatiek gereden om al dat extra voer een beetje weg te werken.

t was trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurde maar mijn instructeur voelt tegenwoordig altijd even aan Fitz zijn box of hij wel dicht zit ..
Ik werk dus nu zolang maar even met een strotouwtje zodat duidelijk te zien is of de box nu wel of niet dicht is!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 23:53

Pling Pling Pling Nou vind ik Fitz nog leuker!!! Wat een stoer en slim paard die Fitz...paard met karakter zullen we maar zeggen...hahaha, heeft de mensen ff lekker aan het werk gezet...ik zie het helemaal voor me... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 23:54

Wat een boef zeg.

Gelukkig dat hij zich niet heeft overeten. Je weet maar nooit he. Morgen ook fiks aan het werk om de energie weg te werken, dan zal het allemaal wel goed gaan.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 08:53

Hihihi dat klinkt best wel grappig! *LOL*

Gelukkig is er niets mis gegaan!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 09:58

hihi...wat grappig ik zie het zo voor me!! Gelukkig maar dat er verder niks ergs is gebeurd.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 10:22

Ja zo ben ik eens naar stal gereden en kwam Waldo langs me draven, van de stal af.. HUH?
Ja die is ook een houdini in het ontsnappen. Ik weet niet wat voor boxen jullie hebben, maar wij hebben zoeen met een open bovenstuk een een klein ijzer plaatje wat je achter een grendeltje moet draaien. Wal weet dat dus precies... ik heb er nu een kettinkje aan gehangen, ijzer met van die grote schakels en daar een halstertouwhaak aan, die je door een schakel vast kan klikken. Sindsdien krijgt ie de deur niet meer open, gelukkig Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 12:39

*proest* wat een verhaal gelukkig heeft ie niets en dan is het eigenlijk wel lachwekkend.
*LOL* *LOL*

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 14:13

klinkt inderdaad lachwekkend. zoiets zou mijn vreetzak ook doen. ik zie het al helemaal voor me als ik het lees Lachen Lachen

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 14:17

Pfff...die Fitz!!! *LOL* Ik zie hem al gaan, hahahahaha!
Gelukkig dat er verder niks is gebeurd en dat ie zichzelf niet bezeerd heeft. Wij hebben kettingen om onze stallen om dit te voorkomen...vooral bij Imatador...

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 14:26

Hahaha, wat een ondeugd! Past helemaal bij het idee dat ik van jouw paard heb!!!
Gelukkig maar dat hij geen koliek eraan overgehouden heeft, zo'n vreetpartij wil ook nog wel eens met flinke buikpijn eindigen...

Geef die boef maar een flinke knuffel van ons allemaal!

Sonja

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 15:49

Ik weet hoe het anders af kan lopen, je stalduer niet goed dichtdoen...een paar weken geleden heb ik echt doodsangsten uitgestaan...om 5 uur s morgens staat ineens m'n vader voor m'n bed - ' je paard was net bijna dood' ....ze was dus de weg opgegaan en bijna aangereden door een vrachtwagen van de RMO (melkophaaldienst)....die chauffeur helemaal van de kaart, m'n ouders heel kwaad, ik helemaal van de kaart....ik controleer iedere avond nu braaf voor ik naar bed ga alles...

_________________
"Every dream is just a dream, after all"
-Heather Nova-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rieja op 2001-05-23 22:07 ]</font>

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 21:53

Zooooow...Rieja...dan schrik je je echt rot! Huilen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 21:59

ja, het kan allemaal misgaan...
Hamara deed dat ook bij ons. Hele zware schuifdeur was voor madam geen probleem, de draaideur voor niet goed dicht (denk ik, zeker weten doe ik het niet, heb er een onwijs goeie gewoonte van gemaakt om alles dicht te doen, maar nog stond ze in de gang) stond ze lekker op t gras.
Echt scrhikken! Ze heeft bij ons ook de hlee gang overhoop gehaald, ze kon alleen de voerton niet open krijgen, dus verdingeste ze zich aan de wortels appels en supplementen (tis maar wat je lekker vindt). Jopie krijgt alles los, maar de staldeur gelukkig niet. Voltrack heeft al eigenhandig het hek van de bak open gedaan, iets wat geen enkel paard tot nog toe gelukt was (zwaar klap hek) gelukkig zag mijn zusje het en heeft ze het hek toen geod vastgebonden. HAlstertouwjte is al genoeg, dat kan hij dan weer niet los krijgen. Terwijl Joop in 5 sec zijn touw los heeft. Hij blijft wel staan, en hij kijkt heel schaapachtig, maar ondertussen weet ik gewoon dat hij het doet om te laten zien dat hij het heus wel los krijgt allemaal...