Springpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Springpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 11:21

Ik ben door Sjuimpje op gedachten gebracht, ik ben me dus al aan het orienteren op het dekseizoen 2003...lekker voorbarig he?
Maar ik ben benieuwd naar de nafok van Germus R, Lux Z en Libero H, volgens de sport- en exterieur indexen zouden die goed passen bij mijn merrie [naam verwijderd]...

[naam verwijderd] is gefokt uit heel mooi springbloed (Grand Veneur, Papillon Rouge, Jalisco B; alle drie olympisch gesprongen), maar ze mocht iets meer rechthoeksmodel hebben, en helaas loopt ze mee omhoog dan naar voren. Voor haar dus een lang-gelijnde hengst met veel ruimte in de draf en galop. [naam verwijderd] zelf kan heel makkelijk springen. [naam verwijderd] is zelf wat aan de forse kant, ze is behoorlijk breed, haar hoogte is 1.65m. Beenwerk is precies goed kwa omvang, de hoeven mogen niet breder.

Wie kan me meer vertellen over die hengsten, of heb je nog een leuke andere suggestie?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:24

Op de jonge veulen keuring komen bij de twenters 3 nakomelingen van Lux!
Het is in Tolbert komende vrijdag, morgen dus, mijn schatje gaat er ook heen (Flemmingh x Tin Rocco).
Maar ik ga helaas niet mee want ik ga de hele dag met de VA op stap.

Dus dat zou een mooie kans voor je zijn.
We hebben zelf ook nog een enter van lux in pension ik weet helaas niet hoe de moeder er uit zien, maar het is een heel mooi diertje, heel fijntjes en groot.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 13:59

Normaal geef ik hier niet zo snel mijn mening op maar ik vind Lux echt een mooie goede hengst, echt een aanrader! Ik ben ook eens bij hem in zijn stal geweest en ja, hij heeft toch wat voor mij hoor. Dus als hij bij je merrie past...
Ik pb je wel het email adres van de man waar hij op dit moment staat, kan je het daar misschien eens navragen.