Artrose: Inslapen of met pensioen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beeezel

Re: Artrose: Inslapen of met pensioen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:26

Beste topicstarter,
ik heb je inmiddels tweemaal toe een pb gestuurd, welke je beide hebt gelezen. Ik vond je verhaal erg schrijnend en heb met liefde een deken van je gekocht waarbij je steeds zeer vriendelijk was. Nu ik echter betaald heb, krijg ik geen antwoord meer op mijn pb's en heb ook nog geen deken ontvangen.
Ik zou het zeer op prijs stellen als je even contact met me opneemt.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:11

Ik kan bovenstaande reactie niet mee wijzigen, maar topicstarter heeft inmiddels gereageerd en alles komt goed.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:29

Vrijdagavond laat zaten we op een verjaardagsborrel toen ineens mijn telefoon af ging, het waren de eigenaren van Lagune of ze hem morgen konden komen brengen... Wooow, dat was even schrikken... Want ik had verwacht dat ze wilde wachten totdat de verzekering geld had uitgekeerd.... We besloten vroeger naar huis te gaan en bijtijds ons bed in te rollen, morgen zou een lange lange dag worden.

Op zaterdagochtend zijn we snel naar een Hypo-store geraced voor enkele benodigdheden. Lagune werd door hen voorzien van een complete HV-polo set met 70% korting (Zweetdeken, beenbeschermers en halsterset) onze dank was dan ook zeer groot.... Ik vond het zo lief dat een groot commercieel bedrijf zich toch begaan voelt met paardenleed absoluut een warme douche waardig. Daarna snel doorgeraced naar stal, alles gedesinfecteerd en zijn stal gevuld met ontzettend veel stro. Het was 2 uur, ze zouden pas rond half 4 komen.... Tijd genoeg om nog even een buitenrit te maken met mijn andere ruin.

KERSTAVOND:
De tijd tikte voorbij en ik stond inmiddels al uren te wachten in de kou, starend naar de weg waar ik hoopte dat ieder moment een trailer kon verschijnen. Maar niets... Ohhh brrrrr... wat een spanning, hoe zou hij eruit zien? Had ik er wel goed aan gedaan? Hij zag er vast vreselijk uit.... For sure.... Oh nog meer spanning. Inmiddels 2 uur later ging mijn telefoon, ze stonden helemaal aan de andere kant van het dorp en ze hadden geen idee hoe ze weer op de juiste weg moesten komen. Snel in mijn auto gesprongen en hun kant op gereden om nog geen 5 minuten later eindelijk de laadklep van de trailer open te kunnen gooien.... *\o/*
Tranen biggelde even over mijn wangen, zachtjes hinnikte hij.... Mijn lieve oude vriendje. Met stijve achterbenen liep hij voorzichtig achter mij aan richting zijn nieuwe stal, binnen no time stond hij rustig te eten. Ik heb nog zeker een uur naar hem staan kijken, soms keek hij verbaast op... Vaak met zijn oren plat in zijn nek. Ik heb hem met rust gelaten en ben thuis gaan gourmetten met mijn gezinnetje.

Afbeelding
Lagune komt van de laadklep
Afbeelding
Hijs boos... No kidding, ik zie op deze foto echt een verdrietig/ongelukkig paard.

Om 00.30uur begon ik me plotseling zorgen te maken, dus toch maar naar stal gegaan... Meneer lag heerlijk te ronken in zijn box :') en was absoluut not amused dat ik hem wakker maakte. Chagerijnig sprong hij op en wilde me een knauw geven, ik reageerde niet... 5 minuten lang hebben we elkaar compleet gebiologeerd aan staan staren, alsof hij zich afvroeg 'Wat doe ik toch hier? Je weet toch dat ik nooit meer iets kan? Wat moet je van me?' Hij was boos, en het leek wel alsof hij stond de peinzen. Ik praat altijd tegen mijn paarden alsof het mensen zijn, zo ook nu.... :D :+ "Ik verwacht niets meer in jou. Je hoeft niet meer te werken, je moet gewoon genieten van het paard-zijn, eindelijk paard-zijn. Ik maak je beter, dat beloof ik je. En ik word door heel veel mensen compleet voor gek verklaard, maar ik geloof in jou. Ik weet zeker dat je weer beter zult worden, daarom geef ik je deze kans. Het is aan jou of je hem grijpt of niet, ik zal je niet dwingen" ik sloot de boxdeur en ben naar mijn auto teruggelopen.

1E KERSTDAG:
S'morgensvroeg stonden er 2 luidhinnikende paardjes naast elkaar.... Ik werd oorverdovend begroet door Lagune die enthousiast boven zijn tralies uit probeerde te komen. Toen ik de boxdeur opendeed, gaf hij direct een lik over mijn gezicht, kriebelde door mijn haren heen. Oortjes naar voren. Ik heb hem aan de hand mee genomen voor zijn allereerste revalidatiewandelingetje, braaf liep hij mee langs de 80km weg... Maar het vreemde was, hij liep geen seconde kreupel. Heel de stijfheid was uit zijn benen, en op de terugweg draafde hij uitzichzelf enthousiast mee.... Ook in draf geen pas echt kreupel of stijf, wow!

Afbeelding
^^ Het vrolijkere koppie komt al langzaam terug

Ik besloot hem toch even los te laten in het paddock, we hadden immers een flink stuk gewandeld en ik verwachtte geen bomexplosie meer. Meneer plofte direct in het zand neer om te rollen, en het was wel duidelijk dat hij dat al in geen weken meer had gedaan :D En toen had hij ineens mijn andere paard in het vizier... Lagune spurde in volle galop weg (terwijl hij volgens de oude eigenaren al maanden niet meer kán galloperen) en knalde onverschrokken door de omheining met 6 dikke ijzerdraden. :')
Met deze vriendschap tot gevolg..... Afbeelding

2E KERSTDAG:
Voor het eerst begonnen met coolpacks (diepgevroren). Been was inmiddels 5mm geslonken & Lagune liep nog steeds volledig zuiver.
Afbeelding

Dinsdag 27 december 2011
Voor het eerst met Lagune in de avond gewandeld langs de 80km weg. Hetgeen hij toch nog wel erg spannend vind, gelukkig heeft hij inmiddels door dat de regels van vroeger nog steeds gelden en dat 'hoo' ook echt 'hoo' is. Ziek of niet ziek, hij was toch wel errrrrg imposant om te zien vanavond ;)

Ik houd jullie op de hoogte :)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:41

Ik vind hem er ook super uitzien hoor. Mooie felle kop (sorry, hoofd), vlees op z'n botten. Goede zorgen, tijd en geduld doen vast dat laatste stukje.

Aan je verhaal te lezen en de foto's te zien, heb jij geen bevestiging van Bokt nodig om te weten dat je een heeeeeeel goede beslissing hebt gemaakt. Voor hoe lang dan ook. Paardenmans geniet met volle teugen! En dat moet jij ook van hem doen. Jij bent idd gek, maar wel met je paard. En daar zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:35

Wauw ik ik heb net heel je verhaal gelezen, ik heb echt respect voor je !
Ik ben ook eens met marion71, jij hebt geen bevestiging meer nodig, ik zie het aan je paard ;)

En lagune ziet er eigenlijk nog goed uit !
Ik denk dat hij al blij is dat hij weer rust terug krijgt (geen irritante roepende kinderen,...)

Doe zo voort !!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:39

Wat al een verschil zeg met de eerste boze en inderdaadverdrietige foto in de stal en daarna die foto van buiten. Al een heeeel ander paard. Ik denk dat je er erg goed aan hebt gedaan.

casanovaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:07

je hebt er goed aan gedaan!!
mooi paard..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:14

Wat geweldig dat je dit voor je oude paard over hebt! Menig een zou hebben gedacht, uit het oog uit het hart.
Een paarden mens ben je en geen mens met een paard! En dat is uit mijn mond een heel groot compliment!!!!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:17

Geweldig!!

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:42

er is een wonder gebeurd bij jou op stal. 2 verschillende paarden laten de foto's zien.
voor arthrose van mijn pony gaf ik van Grand Meadows: Flex, het heeft mijn pony goed geholpen.
geniet zou ik zeggen :-)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:04

Dankjulliewel voor alle overweldigende reacties!

Inmiddels heeft Lagune een dagboek-topic: Pinda_Dipje @ [VVDD] Lagune... Tussen hoop en herinnering groeit nu geluk.....
Hier zullen voortaan de dagelijkse updates worden geplaatst.

Lagune krijgt momenteel easy mover, een pees compositum, extra magnesium, sensitive muesli, lijnzaad, glucosamine. (Deze laatste stop ik binnenkort)
Tevens hebben we zijn ijzers er onder vandaan gehaald en gaat hij a.s. vrijdag naar Onno Grund om te kijken of er Duplo-ijzers onder gaan of niet...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:51

Hartstikke leuk dit!
dat hij nog maar lekker mag genieten

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:26

ik post even ik wil meelezen!:)