Goeie handelaren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Goeie handelaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 20:59

Ik wil zo langzamerhand eens rond gaan kijken wat voor paarden er zoal te koop zijn. Maar dan is t wel handig als ik wat handelaren weet die betrouwbaar zijn. Ik woon in Almelo, en 't moet wel een beetje in de buurt zijn, overijssel dus. Tong uitsteken

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:11

In het roze gedeelte van het telefoonboek staan altijd handelaren.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 01:14

wat is een betrouwbare handelaar?
Ik vindt dat een begrip die heel ver strekt.
Een handelaar kan ook niet in een paard kijken, net zo min als een fokker of een particulier.

Mijn tip:
Ga bij meerdere kijken en praat met ze en kijk rond, je gevoel zal al een hoop zeggen over die persoon.
Vraag wat de mogelijkheden zijn: op welke termijn moet je beslissen over de eventuele koop (er komt straks nog iemand kijken, en wie het eerst komt die het eerst maalt) is een keuring bespreekbaar? Proeftijd (ben er zelf niet kapot van, niet als koper ook niet als verkoper: ben geen handelaar. Er kan van alles gebeuren op de nieuwe stal en wie is dan schuldige? Ik ga liever een paar keer daar op stal kijken en proberen, vertrouwde omgeving, en heb liever dat ze een paar keer bij mij komen kijken = bij de verkoop van mijn paard)

Ik wil geen reclame maken:
Ik heb goede ervaring met B. Boomkmap uit Borne. Wil je info over mij aankoop bij hem of zijn tel.nr. pb me .
Heb al meerdere mensen door verwezen naar hem en de meeste zijn geslaagd, nee ik werk niet op com. voor hem en het is geen familie ofzo

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:56

altijd een paardje eerst op proef nemen!!!! dan weet je zeker of het klikt!!!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:10

Wat voor paard zoek je dan? Als je een springpaard zoekt, moet je bij een springstal kijken, maar als je een dressuurpaard zoekt, moet je daar natuurlijk naar op zoek gaan. Als ik jou was, zal ik gewoon bij wat stallen in de buurt gaan kijken, of ook bij particulier als ze daar gewoon JOUW paard hebben staan.

Succes!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 12:13

haflingertje schreef:
altijd een paardje eerst op proef nemen!!!! dan weet je zeker of het klikt!!!


I kdoe mijn paarden nooit op proef, en met mij een heleboel anderen ook niet.

ER is geen handelaar te vertrouwen, geen een!!, en bij jou in de buurt zitten een paar hele foute! maar 1 tip keur je paard altijd, en laat het doen bij een dierenarts die jij hebt uitgekozen, en zorg dat je er bij bent, zelfs als het paard inmiddels al gekeurd is, altijd overnieuw doen!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 20:39

Alane: Boomkamp zal ik zeker in mn achterhoofd houden!

Haflingertje: Op proef hoeft niet, zou ik zelf ook niet doen als ik een paard zou verkopen.

Ik zoek:
Een ruin/merrie vanaf 1.60. Leeftijd min. 3 max. 8. Paard moet onder het zadel zijn, iig licht aangereden, en een beetje koel in t hoofd (drukke paarden = no problemo, maar geen beesten die om de haverklap op de achterbenen staan, niet dat ik die niet rijden kan, maar als eigen paard is t toch anders en tis niet mn hobby om op gevaarlijke knollebeesten te rijden)
Qua bouw gewoon een rijpaardje, hoeft nix bijzonders te zijn, geen superpaard ofzo. Gewoon een paardje dat een beetje fijn te rijden is, en af en toe een proefje en een parcoursje kan lopen. Kleur boeit me niet (een goed paard heeft immers geen kleur) Papieren hoeft niet, heeft ie ze wel, dan liever niet zulke vreselijk bijzondere (daar betaal je immers voor) Paard moet medisch wel 200% zijn, klein stalondeugd is niet zo'n ramp (lichte wever (we hebben weefrekken)of luchtzuiger die een band om kan)
Kortom, gewoon een leuk beestje om zo nu en dan mee op concours te gaan en verder lekker mee te rijden.

Hier in de buurt zit iig Tijhans, daar verkopen we wel eens wat aan, die schijnt nog wel goed te zijn, maar wel echt een handelaar he.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 20:58

Als je een tinker zoekt; dan zit er echt een hele goede betrouwbare bij je in de buurt, De Bonte Parels in Zenderen!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-02 19:53

neuh, was niet echt op zoek naar een tinkie

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 21:02

[quote="Pipo"]



ER is geen handelaar te vertrouwen, geen een!!,quote]

Niet zo negatief. Ik ken weleen aardige handelaar die je never nooit zal besodemieteren.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 20:10

Citaat:
="Pipo
ER is geen handelaar te vertrouwen, geen een!!, en bij jou in de buurt zitten een paar hele foute! maar 1 tip keur je paard altijd, en laat het doen bij een dierenarts die jij hebt uitgekozen, en zorg dat je er bij bent, zelfs als het paard inmiddels al gekeurd is, altijd overnieuw doen!

mmmmm, da's wel heel negatief, er zijn handelaren waar je na een half jaar nog terug mag komen en op een eerlijke manier kunt ruilen, probeer dat maar eens bij een particulier Haha! ik ken een hele eerlijke handelaar, maar kijk liever eerst goed in jouw eigen omgeving, informeer veel en vaak en hou je oren en ogen goed open, voor de rest is het echt GELUK hebben, want hoe vaak koop je niet de ellende van een ander?! een goed paard wordt niet zo snel 'zomaar' verkocht en dan al helemaal niet voor weinig! veel succes en vooral GELUK!
[/quote]

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen en 111 bezoekers