Hoe vertel je iemand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Hoe vertel je iemand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 18:23

Dat de aarde niet meer rond is
Dat de vogels niet meer vliegen
En de zon niet langer schijnt
Hoe vertel ik jou
Dat het leven
Dat we leefden
En de liefde
Die we voelden
Binnenkort verdwijnt..

Dit liedje beschrijft zo goed hoe ik mij de afgelopen dagen voelde, dacht..
Maar de beslissing is genomen, het is over, de relatie tussen mijn vriend en mij is voorbij. God was is dit verrot, hij zou zijn leven geven voor mij, maar bij mij was de liefde weg..Gewoon weg en hoe ik probeerde ik kon niet meer geven wat hij verdiende. Het is echt de beste jongen die ik ken, waarom doe ik hem dit aan?? Ik zou willen dat ik zijn verdriet kon overnemen. Niets is erger dan iemand bewust pijn doen, ook al is dit de beste oplossing.
En iedereen is op vakantie, niemand lijkt thuis te zijn en ik heb zo cursus. Waarom wordt de liefde altijd zo geromantiseerd, terwijl het ook zo vaak ontzettend veel verdriet oplevert??
Voorlopig geen mannen meer voor mij.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:29

He jakkes, wat verschrikkelijk Huilen
Maar zoals je zelf al zegt, dit is wel de beste oplossing, anders zou het ook niet eerlijk zijn tegenover je vriend.

Ik wens je heel erg veel sterkte en bedenk maar, dat je toch écht de beste keuze hebt gemaakt

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:33

Veel sterkte en ik hoop dat jullie er allebei sterk uit komen.
Het zal veel pijn doen en zal een tijd niet te bevatten zijn, maar soms is het beter.
Misschien ga je hem erg missen en beseffen jullie wat er mis zat en kunnen jullie het opnieuw proberen... de tijd zal het leren!

Sterkte

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:21

tja dat is altijd verrot, maar je moet toch iets. je kunt niet bij iemand blijven waar je niet gek meer op bent.
moeilijk maar goede keuze hoor. wel moedig van je.
sterkte. Haha! een opvrolijk smily voor jou.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:42

Oh wat voel je je dan verrot he Boos! Ken het ook helaas..
Dan al helemaal die mooie nummers van Marco B. erbij, en janken maar... Verdrietig
Veel sterkte..!!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:45

liefde is k.u.t!!
Twijfels, dan weer gelukkig, en dan toch weer denken; is dit em wel??
Vooral als hij er helemaal niet zo over denkt, is het zooo moeilijk.

veel sterkte!

זכור

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:56

c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

-

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:21

helaas ken ik het gevoel maar al te goed!het doet zoveel pijn,ookal denkt diegene dat het jou weinig uitmaakt,het doet je gewoon echt ontzettend veel en er zijn geen woorden voor wat je voelt.sterkte meid met deze meoilijke beslissing.............

soms is het beter om te zwijgen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:47

jeetje meid, heel veel sterkte met de beslissing en de tijd erna
toevallig maakt een vriendin van me precies hetzelfde mee nu en die heeft geen spijt van haar beslissing. Ze heeft d'r eigen leventje alweer redelijk opgebouwd. Heel veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:00

Wat rot zeg. Je zat er zeker al een tijdje tegen aan te hikken gezien je topic van een tijdje geleden (is dit wel een gezonde relatie oid)?
Sterkte iig!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:08

Ik moest gelijk denken aan dat liedje en ik kreeg gelijk het gevoel dat je het uitgemaakt had. Erg mooie tekst, zoveel zeggend (verder vind ik MB maar een bal)
Kan me heel goed voorstellen dat dit oh zo k*t is, hoe hard je ook tegen jezelf zegt dat het het beste is. Heel veel sterkte ermee...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:40

Heel veel sterkte meis. Ik ken het gevoel ook goed van twijfelen of iets wel juist is wat je doet.... Moeilijk om er iets aan te doen en een keuze te maken. Hoop dat je de juiste beslissing hebt genomen en iemand kwetsen om wie je zoveel geeft is heel heel zwaar. Succes.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:05

Ik heb maar een stelling en dat is ook mijn mening IK WIL NIKS MET LIEFDE TE MAKEN HEBBEN ER IS MAAR EEN SOORT LIEFDE TE WERLED EN DAT ZIJN JE OUDERS DIE HEBBEN JE MET LIEFDE OP DE WERELD GEZET

Euh,...?? Tsjah,...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:10

Chantalleke schreef:
Ik heb maar een stelling en dat is ook mijn mening IK WIL NIKS MET LIEFDE TE MAKEN HEBBEN ER IS MAAR EEN SOORT LIEFDE TE WERLED EN DAT ZIJN JE OUDERS DIE HEBBEN JE MET LIEFDE OP DE WERELD GEZET


hmm dat is ook nog maar te bezien.. soms is dat niet het geval en kan je beter iemand anders lief hebben... ik denk nu aan mensen die ongewenst een kind hebben gekregen en het hierna verlaten hebben..wel extreme gevallen dus, maar het komt voor helaas Boos! je kunt toch abortus plegen of een kind laten adopteren? Een kind zomaar alleen achter laten is echt waanzinnig!

ontopic: Ik begrijp ook wel waar je doorgaat, maar als jou dit echt het beste lijkt, dan moet je het doen hoor meid! sterkte ermee..

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 23:59

Bedankt allemaal Lovers Er is verder niemand waar ik nu even heen kan om te praten, dus jullie geven mij wel veel steun. Ik weet dat het een goede beslissing is, en over een tijdje zal het verdriet ook slijten. Eerlijkheid is essentieel in een relatie, en het is niet eerlijk tegenover hem en mij om toch maar door te modderen.
Dit is inderdaad al een tijdje bezig Katrien, al 3 maanden ongeveer. Dat is natuurlijk al niet normaal, zulke langdurige twijfels. Ik zou willen dat ik een paar weken verder was, dat dat zonnetje weer schijnt. Maar ja zo'n lange en intense relatie ben je niet zomaar vergeten.

Laui, net als jij ben ik niet echt kapot van MB, maar dit liedje greep mij zo aan, op het juiste moment kwam die op de radio. Ze zeggen wel eens dat toeval niet bestaat..
Laatst bijgewerkt door Mirte op 01-08-02 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:13

Bok maar lekker van je af hoor. Het heeft tijd nodig maar echt waar (ik spreek uit "ervaring"over een paar jaar denk je "tsja, dat was niet leuk"maar dan is het niet zo moeilijk meer).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:15

Dat nummer is synoniem voor een heleboel zaken...
Marco Borsato voor depressies...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:39

Mirte over toevallige Marco liedjes die opeens op de radio voorbij komen gesproken. Ooit hoorde ik tussen het geruis van verloren zenders ineens een andere van Marco, namelijk de beste en dat is "ik leef niet meer voor jou", en dat was daar op dat moment ongenadig het juiste nummer. En dat terwijl ik geen zender scherp kreeg... toeval bestaat echt niet hoor.
Andere leuke van Marco (zonder verhaal) die ik live (Uitmarkt Amsterdam) erg leuk vond is "vrij zijn" Haha! Haha!.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 00:53

Ja inderdaad Lovely, vrij zijn! Als ik denk aan de vrijheid die ik nu weer terugheb, voel ik ergens dat blije kind in mij! Tussen de ellende die ik nu voel, geeft dat woord ontzettend veel energie en opluchting.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 01:01

En dan als je opeens iemand tegenkomt (in mijn geval dan) merk je dat je ook vrij kan zijn in een realtie. Dacht dat het niet kon maar dus wel.
Zo vrij heb ik me nog nooit gevoeld. Dus Mirte, je bent nog jong, nu is het gewoon klote maar je komt er doorheen, de pijn wordt minder en op een dag bedenk je je opeens dat je er al een hele dag niet aan hebt gedacht.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 01:03

Totdat de ochtend haar nieuwe kansen brengt...
en:
Liefde was ooit, tot ze niet meer vrij kon zijn...
(speciaal voor Mirte nu in de cd speler!)


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:10

sterkte mirte, soms moet je gewoon voor jezelf kiezen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:22

Toen ik de titel van je topic las, dacht ik al meteen aan dat liedje. Heb namelijk op het moment dat dat nummer uitkwam hetzelfde meegemaakt als jij.

Het is heel moeilijk omdat je iemand niet wil kwetsen maar medelijden is de slechtste reden om bij iemand te blijven. Over een tijdje besef je hopelijk dat je het juiste hebt gedaan, het is heel goed dat je eerlijk bent geweest.

Af en toe is liefde niet leuk nee......zeker niet als van 1 kant de liefde verdwijnt. Daar kan je helemaal niks aan doen en dat is het ergste eraan. Kon je er maar wat aan doen maar soms verdwijnt het gewoon en glipt eigenlijk al het geluk en die liefde zo door je handen heen en weg is t......

Daar ben ik heel bang voor...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:14

MB is perfecte muziek voor liefdesdepressies... Toen het bijna 6 jaar geleden uitging met mijn vorige vriend, heb ik meteen zijn CD gekocht. En maar snotteren en snuffen als al die zielige nummers voorbij kwamen.
Ik hoop voor jou dat je Luddevuddu niet zo lang hoeft te duren als bij mij, dan komt het allemaal weer goed.
Toen het met mijn ex uit ging, wilde ik (dat dacht ik tenminste) nooit meer een vriend, en inmiddels heb ik toch weer 5 jaar een relatie.

Meissie, KOP OP en het komt allemaal weer goed. Als je ergens mee zit, zet maar op de pc en we proberen je op te beuren!

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:24

Het is hard Mirte, echt keihard. Maar het beste wat je kunt doen is eerlijk zijn. Tegen jezelf, je vriend, en de rest van de wereld.
Spreek het uit, lucht je hart, en jank daarna even lekker uit want het is echt niet leuk.
Als er verder niemand is, mag je gerust langskomen hoor, heb je even wat afleiding. Je bent hier altijd welkom.

Sterkte. Knufje,
Sonja


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, alweerkwijt, ardanwan, C_estmoi, Camino_S, ComscoreBot, Goldwynn, GrapeshotBot, Gwenvd, karlos, Selina, Solmyrkvi, Toushie, Valentinotje, WildDreams, xAnthea en 153 bezoekers