knuffelpaard of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

knuffelpaard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 16:11

hoi, een vraagje aan jullie, vinden jullie het ook belangrijk je pony te kunnen knuffelen zonder dat hij/zij hapt of bijt? en zo ja wat doe je eraan om dit te kunnen voorkomen? Die van mij vind het bepaald niet prettig om echt geknuffeld te worden. Ze gaat vaak met de oren naar achteren maar eenmaal onder zadel gek genoeg heeft ze er niet zo'n last van. Ik vind het namelijk wel eens leuk om mijn pony lekker te kunnen knuffen zonder alert te moeten zijn op happen of bijten. Wat doen jullie dan? Als ik bij erben doe ik het wel en moet wel zeggen dat het steeds beter gaat. Ahoewel ik het nog steeds niet vertrouw. Voor de rest is het een superpony en ga ik absoluut niet opzoek naar een ander maar was benieuwd hoe hoog hier het knuffelgehalte is bij de paarden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:17

Imker houdt er wel van, lekker tussen zijn oren kriebelen en frutselen. Op een gegeven moment heeft hij er wel genoeg van, en laat dat dan ook goed merken.
Ik denk dat als je paard niet knuffelig is aangelegd, dat ook nooit zal komen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:21

Bijten of happen accepteer ik zowiezo niet, maar Mananzo vind het altijd wel lekker om geaaid en geknuffeld te worden.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:21

Flair heeft haar buien, de 1e keer is ze zelf helemaal knuffelig, en de andere keer gaat ze kopstoten geven als ik wil knuffelen... maar bij anderen is ze eigenlijk helemaal nooit knuffelig, dan doet ze meestal haar oren in haar nek Haha!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:21

Van mijn paard krijg ik alleen af en toe een kopstoot.M.a.w. ik vind je lief.Daar denk ik anders over.Als je echt wil knuffelen zoek dan een paard van een ander en vraag of je daar mee mag knuffelen.Dat doe ikzelf ook he snoocky?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:12

Die van mij houdt er ook niet zo van hij zal nu niet meer bijten maar vroeger wel. Ik probeer het wel maar alleen hij hij rustig en ontspannen is. Btw dit soort dingen doe ik altij dpas NA het rijden. Hij moet eerst werken en daarna mag hij in de watten gelegt worden. Als ik het ervoor doe wil hij nog wel eens extreem verwend en ondeugend worden.

Er zijn verschillende 2 types van bijten mocht leys proberen te bijten kijk ik naar zijn ogen of die angstig of boos staan.

Ik heb dit paard gekocht om het rijden en niet omdat hij zo knuffelig is. De vorige was knuffelig en zo dood als een pier onder het zadel. Nee voor knuffelen heb ikme vriend Lovers en ook wel me hond.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:17

Michelle houd ook niet van knuffelen,ze zal je nooit wat aandoen hoor,maar als je d'r eens lekker wilt aaien over d'r hoofd heb je grote kans dat ze d'r hoofd weg draait,of d'r eens lekker beetpakken om d'r nek,dan g\meestal d'r oren in d'r nek Tong uitsteken ,maar ik heb d'r niet zo veel problemen mee hoor,ze blijft lief Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:21

Ik vind het wel prettig als je je beestje kan knuffele maarja marilyn wil het meestal niet oren in der nek en omdraaien en als ze tussen de kettingen staat gaat ze heftig heen en weer lopen, oortjes in der nek etc maar meer doet ze gelukkig ook niet maar af en toe is ze echt een knuffelbeestje Lovers

Galaxy is geen knuffelbeestje is eerder bang maar heeft soms ze momenten (meestal alleen alstie jeuk heeft Haha!)

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:38

1 keer terug bijten in haar oor (heb ik gehoord, niet zelf uitpgeprobeerd)
of 1x flinke tik op de hals niet op het hoofd

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:42

Je hebt gewoon paarden die niet van geknuffel houden. Isolda houd niet van knuffelen. Even een aai over haar wang, maar verder niet. Dat merk ik nu heel erg, ze komt bij me in de wei om me te begroeten, laat zich over haar wang en achter haar oren aaien om vervolgens weer weg te lopen. Het hoeft van haar niet zo.
Ook Udinde lijkt het zelfde te hebben, al geniet die wel ontzettend van het kriebelen van haar staartinplant. Maar niet te lang, dan is ze snel weer weg.
Bijten doen ze niet, schoppen ook niet (nou ja, Isolda af en toe een klein beetje uitgezonderd Haha! ) Maar ik dwing ze ook niet om verplicht met mij te knuffelen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:59

kawa is dus ook een echte knuffelkont.
Met zijn oogjes half dicht staat hij dan te genieten als ik hem bij de oortjes of zo kriebel.
Maar ineens is het soms genoeg en dat vind ik dan oke.
Als ik geen zin of tijd heb heeft hij ook pech.

Maar ik ken ook paarden die gewoon niet van knuffelen houden, nou dat is dan voor mij heel simpel, niet knuffelen.

Bijten sta ik nooit toe.
Kawa mag best eens wat met zijn lippen zitten frutten, maar zo gauw ik tanden voel zit hij verkeerd.
En dat weet hij ook heel goed.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:03

he probeer eens een plekje te vinden waar ze het fijn vind. tja bij sym geen probleen die vind het overal lekker, maar vooral achter haar oren en bij haar staart.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:14

Bunny is een echte teddybeer om mee te kroelen!Als ik haar op der hooffie krap valt ze helemaal in slaap!Echt heel lief Lovers

Mijn 600e bericht! Party!!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:46

Ja als ik michelle lekker zachtjes over d'r hals aai dan valt ze in slaap,op heel zachtjes over d'r hoofd ook Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:34

Ik kom net terug van vakanti en daar was een pony die ik in hetbegin niet aan mocht raken dat vond ze niets, maar na een paar dagen vertrouwde ze mij en kom ik met haar knuffelen! Lovers Van mij mag het best zo gaan dat vind ik juist leuk al je paard je gaat vertrouwen avanti houd er niet van om beet gepakt bij haar hoofd te word dat doe ik dan ok niet maar buiten moeten ze niet doen en dan krijgen ze een tik.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:51

Voor kinderen is het volgens mij erg belangrijk om een pony te hebben waar ze mee kunnen knuffelen. Zo leren ze er mee omgaan zonder dat ze er bang voor worden en zonder zorgen van de ouders. Die overigens wel een oogje in het zeil dienen te houden Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 01:34

De mijne vindt het ook heerlijk...hij mag weglopen, maar als hij bijt krijgt hij een gigantische stoot op zijn smoel! Dat tolereer ik echt niet...ik bijt het toch ook niet?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 01:45

Als je paard wegloopt als je hem kriebelt dan is dat een teken dat hij jou niet als baas beschouwt. De leider verbreekt het contact.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 01:53

Mijn paard is een echte knuffelkont,
's ochtends, 's middags, 's avonds... maakt hem niet uit.
Ziet oren en neusharen knippen ook als iets knuffeligs, zelfs tijdens het vlechten kan meneer wegdoezelen.
Maar als hij eens super alert is of iets engs ziet dan kalmeer ik hem, maar dat is het moment waar hij even niet wil knuffelen, dan wil hij alles zien.
Zijn slechtste gewoonte is dat ie je shirt omhoog gooit zodat ie aan je broekrand kan frummelen met zijn lip of aan je riem trekt Knipoog
Als mijn paard niet genoeg geknuffeld word is dat ook duidelijk te merken en lassen we een poets/knuffel dag in. Hij geniet van die aandacht.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 07:28

De mijne heeft zo haar dagen dat ze ineens op vrijersvoeten is , dan zit ze constant om een knuffeltje verlegen Lachen

Ik ga ook regelmatig naar haar toe in de wei om eens een aaitje en en knuffeltje te geven , sta ook vaak naast haar met een arm over haar rug en de andere kant haar schoft/schouder kriebelen.
Dat vind ze meestal geweldig , zo een beetje samen staan kijken wat er allemaal gebeurd.

Kriebelen ed helpt ook erg goed als ze een aanval van onzekerheid of bangigheid heeft , ze weet wel dat het okee is als ik haar een kriebeltje naast haar schoft geef onder het rijden.
Je voelt haar dan door die spanning heen tot rust komen , lief wel Lachen

Ook haar manenkam kriebelen werkt goed om haar te laten relaxen .

Als ik erop zit en ze ziet weer wat engs waardoor ze met zo'n hoge kop stilstaat dan kriebel ik ook vaak tussen haar oortjes of aan haar hoofd.
Dat haalt haar ook heel goed terug in de werkelijkheid .

Als ik naar haar toega in de wei voor een knuffeltje en ze loopt van me weg dan accepteer ik dat niet.

Nu ze samen met een paard op de wei staat heeft ze dat weer heel soms en dat bevalt me niks .
Ik maak er verder geen drama van hoor maar wil wel dat ze minstens even een half minuutje met zich laat sollen zodat ik bv. even kan kijken of ze nergens wat heeft.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:25

Mijn merrie is absoluut geen knuffelpaard. Ze haalt haar neus ervoor op als je haar op haar gezichtje wilt aaien en aaien in de nek, dan zet ze haar nek erop zo van "blijf van me af". Gek genoeg is ze wel gek op knuffelen aan haar kont Verward Dan gaat ze helemaal op rust staan, raar paard.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:28

M'n mini-hengstje vindt het ook erg lekker om gekriebelt te worden: op z'n kont, in z'n nek, onder z'n kin, bijna overal Lachen Alleen als ie bij je komt met z'n hoofdje en je kriebelt 'm wil hij jou ook ff kribelen (met z'n tanden Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:34

Onze paarden zijn echte knuffelkonten, en daar hebben we allebei ook heel specifiek op gelet bij de aankoop. Ik vind een vriendelijke omgang, ook als ze niet onder het zadel zijn, heel belangrijk. Gewoon omdat ik het leuk vind om te tuttebollen met ze Lovers
Ik zou zelf geen paard willen dat niet van kroelen houdt, zodat ik alleen ga 'werken' met het paard.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:58

Wij hebben een shet hengst veulentje in de wei,zo'n 3 maanden oud en die vind het heeeerlijk als je 'm lekker gaat krabbelen,dan gaat ie helemaal uitgestrekt staan en staan flamen echt heel grappig.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 13:52

Ik heb er eentje staan, en dat is een echte homo, wil niets liever dan de hele dag aandacht hebben en knuffelen. Helaas voor hem heb ik daar geen tijd voor en doe ik dat alleen soms even voor het rijden. Maarja, tis wel mijn vriendje... Lovers