slachtprijs? / restwaarde verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

slachtprijs? / restwaarde verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 11:47

Hoi,

Het paard van een kennis van mij is afgekeurd en ze heeft hem opgegeven aan de verzekering.
Gezien de aard van de klachten mag ze het paard houden en het een oude dag op de wei geven Lachen Daar is ze uiteraard heel blij om.

Nu komt er binnenkort iemand van de verzekering langs om de 'restwaarde' in te schatten?

Ik heb zelf helemaal geen ervaring hiermee en vraag me af wat die 'restwaarde' inhoudt? Is dat de slachtprijs?
En hoeveel Euro per kilo is de slachtprijs?

Misschien een beetje een vreemd onderwerp maar zij wil een beetje beslagen te ijs komen want al die verzekeringen proberen je een 'poot uit te trekken'

Wie heeft hier ervaring mee of weet hier meer vanaf, alle info is van harte welkom.

Groetjes Deetje


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:10

ligt eraan wat je polis zegt het verschilt per verzekering. Wat ook belangrijk is HOE die verzekerd is.

Wat ik uit je verhaal begrijp wordt die afgekeurd voor de sport dit is een ander bedrag dan helemaal afkeuren. Lees de polis na of bel met de verzekering want het verschilt heel erg. Zorg dat je goed geinformeerd komt als die man komt hoe meer je eruit kan halen hoe beter natuurlijk.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 12:16

Het paard is uitgebreid verzekerd.
Het paard is niet meer geschikt om op te rijden. Dus volledig afgekeurd lijkt me.
De verzekering kan verder niets zeggen daarom komt er ook een buitendienst medewerker langs.
We willen beslagen te ijs komen daarom informeer ik (mijn kennis heeft geen internet).

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:56

Het verschilt echt per verzekeringsmaatschappij we kunnen zo echt NIETS zeggen. Laat haar de polis lezen dan moet ze het gobaal weten. Als de verzekering niets kan zeggen kunnen wij dat ook niet toch maar ff wachten op de buitendienst medewerker helaas.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 14:07

De restwaarde = slachtprijs.

Er is vast wel iemand hier op bokt die de huidige slachtprijs weet per kilo, dan weten we genoeg.

Groetjes

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:09

Ik heb mijn paard voor ƒ 1000,- van de verzekering terug kunnen kopen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik daar wel mijn best voor heb moeten doen. Ik heb ook niet meer op haar kunnen rijden nadat ze was afgekeurd, maar ze heeft wel nog lekker 2 jaar op de wei kunnen staan genieten voordat ik haar heb laten inslapen.

Afkoopwaarde is idd meestal de slachtprijs en ik denk niet dat dat de laatste jaren erg is veranderd. Misschien zou je eens een slager kunnen bellen en het eens navragen.

Op zoek naar de zon!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:12

Vaak krijg je niet 100% uitgekeerd maar bv 85% dat is het verschil per verzekering dit hangt ook af voor welke waarde je hem hebt laten verzekeren.

Wat dimple zegt is waar er zijn er ook een hoop die het niet eens doen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 15:00

Prisca, heb jij er ervaring mee?
Hoe verliep e.e.a bij jou?

Het paard is voor 4500 euro verzekerd en er wordt 100% uitbetaald MINUS de restwaarde (daarom mag het paard bij haar blijven)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:32

Nee gelukkig niet maar ik heb net een nieuwe verzekering afgesloten voor me paard omdat ik het niet helemaal eens was met de vorige. En hij was wat duur.

Bij de vorige verzekering zou ik bij omgeschriktheid voor de sport 85% van de waarde krijgen. Ik kon hem dan idd terugkopen en dat moest dan van dat bedrag.

Lees ff goed want de kleine lettertjes zeggen namelijk dat je 85% ipv 100% minus nog wat dingen. En dat is het lastige. Ik dacht namelijk dat bij mijn vorige ook 100% kreeg maar toen werd het paard van een vriendin afgekeurd en ongeschrikt verklaard voor de sport. Uiteindelijk bleek ze maar 85% te krijgen en ik had dezelfde verzekering. Ik ben toen geschrokken en ben het nodige gaan nakijken. En heb dus nu een andere verzekering genomen dat was ook om meerdere redenen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 15:59

welke verzekering heb je nu?

en welke had je?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:13

Ik had Amev en heb nu interpolis.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 17:10

Mijn vriendin heeft de uitgebreide verz. van Interpolis Knipoog

Voor zover ik van haar heb begrepen zou 100% van de verzekerde waarde uitbetaald worden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:21

ik zit ff te lezen maar zou het toch maar ff gaan bekijken want het moet door een ongeval gebeurt zijn ?? Volgens bij hadden ze bij interpolis wel een redelijk anrtwoord kunnen geven aan de hand van dit.

Ik weet niet wat hij heeft.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:08

Mijn paardje is twee jaar geleden ook afgekeurd voor de sport, omdat ze een botwoekering had in haar koot. Ze was toen twee en zou nog wel geschikt zijn voor lichte dressuur/recreatie en fok. Ik heb haar toen voor 1750,- gulden terug kunnen kopen, het standaarbedrag was 2250,-. Omdat ik haar vrij laag verzekerd had 5000,- hebben ze het bedrag verlaagd. Er is bij mij niemand naar mijn paard wezen kijken, het rapport van Utrecht was voldoende.

Helaas is het niet goed met dit paardje afgelopen, ze is op 3,5 jarige leeftijd overleden aan een koliekaanval, ze was zes maanden drachtig Huilen .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 22:47

Het paard is al afgekeurd, er komt alleen nog een buitendienst medewerker langs om de restwaarde in te schatten.

De verz. keert dus het verzekerde bedrag uit minus restwaarde.


Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:43

Hoi Deetje, ik heb dit dus wel meegemaakt.
Er werd onderscheid gemaakt tussen de slachtprijs indien je je paard zelf wegbrengt naar de slacht en de restwaarde voor als je je paard nog op de wei of zo wilt zetten.

De slachtprijs lag bij mij op 1750,- en de restwaarde op f 2.750,-, er zat dus f 1.000,- tussen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 98 bezoekers