Arabieren liefhebbers?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 11:04

Dit is Ramay (als het lukt):

[img]../upload/63/Ramay.jpg[/img]

Het is een arabier waar ik een tijd op heb gereden. Hij was echt heel gaaf en is met zijn baasje meeverhuisd naar Spanje.


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 11:05

Zo, het is nog gelukt ook!

Foto is iets groter dan ik dacht en ik sta er ongelooflijk dom op, maar ja het gaat om Ramay Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 11:43

heel mooi. Maar waarom zijn arabieren nou zovaak schimmel? hihi

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 12:01

hihi wat kijkt ie ongelofelijk intelligent, lijkt net of hij denkt "wat doet die daar nou??" leuk hoor, mooi beestje!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 12:11

Haha ja het was echt een ontzettend leuk dier! Heel slim enzo. Lachen
Vind het echt jammer dat hij weg is.

Als hij wat groter was geweest had ik er zo wedstrijden mee willen gaan rijden.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 12:28

Wauw lief koppie zeg. Ik ben helemaal weg van schimmels maar dan moeten ze wel mooie sprekende ogen hebben en dat heeft deze ook. Groetjes Lisette

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:00

Ja hahaha, hij kijkt wel een beetje *blond*...zeker afleidingsmanouvre Knipoog.
Spanje, hmmmmm, lekker warm,
denk niet dat Orry het erg vind om daar te wonen *LOL*

Groetjes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 13:07

Haha Lachen

Het doet me denken aan een hond die zijn koppie scheef houdt als je wat geks doet.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:41

Wat een leuk beestje is dat zeg! Ik vind Arabieren echt hele toffe beesten. Jammer dat ze niet zo groot zijn.
Onze Arabier is ook schimmel. En ontzettend braaf. Ik heb zaterdag voor het eerst zonder zadel op hem gereden (hij is 3 1/2 jaar) en hij vond het best om te draven en galopperen zonder zadel. Hij had er volgens mij echt plezier in!


janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:47

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 14:02

Ja precies, je moet ze alleen niet beledigen want ze onthouden alles!

Deze was ongeveer 1.55 denk ik en vrij smal gebouwd dus helaas echt iets te klein voor mij.

Zucht...was ik maar wat kleiner...het is niet eerlijk!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 14:03

Haha, mijn araabje is lekker 1.63 NENENENENENENE... Hij is ong de grootste van NL, maar meestal zijn ze wel een stukkie kleiner...

Wat wel grappig is: ze dachten toen hij 1mnd oud was, dat hij helemaal wit zou worden (moeder wit, vader wit, veulen wit, toch?), hij is nu bijna 5 en hij is nog steeds bruin, met witte haren en witte plekken en witte vlekken, en steeds meer wit, maar helemaal wit zallie wel niet worden...Hij is zo leif... Ha dik nog niet verteld he?

Nou, hij was maandag in de dressuur echt opvallend braaf en gezeggelijk (voor degenen die dat neit weten: ik heb grote problemen met zijn onwilligheid in de bak gehad, nu issie al een tijdje wat makkelijker, maar af en toe toch wat vervelend). Hij deed geen stap verkeerd, buigen, strekken, schoudertje binnen, tempowisselingen (voor zover dat gaat, hij kent dat niet, ik ben meer bezig geweest met gehoorzaamheid dan de inhoud zeg maar), rechtergalop (JOEHOE, vondtie vreselijk, altijd maar draaien, sjezen en vooral linksaanspringen)... Hij deed het allemaak keurig... Dus ik gister er weer op, en ik dacht: nou zal wel weer lekker bokken en duindigten worden (tja, daar heeftie een jaar rondgespookt, dus waarom niet de traditie voortzetten?). En wat deed hij: hij begon met eikelen, en verder niets, beetje proberen, maar helemaal niets ernstigs. en weer net zoals maandag heerlijk gereden. Vandaag zou ie naar het bos moeten, en dat vindt hij wel leuk. Naja, ben weer helemaal gelukkig, eidnelijk ECHTE vooruitgang, tot nu toe was het marginaal, hij deed soms een tijdje zijn best, maar daarna ook meteen niet meer, of hij liep net een tikkie beter dan de vorige keer, maar nu ging het zo super, daar kan ik tenminste wat mee. Dan kan ik hem tenminste meer laten buigen etc. Morgen weer les en ik hoop dat hij dan weer gewoon GEWELDIG loopt... Wel fijn om weer zo bezig te zijn, geeft weer moed! En in het bos is hij ook fantastisch, hij doet tenminste neit meer zo moeilijk bij elk boompje etc.

Wat mij opvalt is dat je arabiertjes hebt die dingen makkelijker pikken dan de anderen (misschien ligt het wel aan mij dat Vol een beetje vervelend is,e n dat ik af en toe echt het gevoel had (hopelijk vt) dat ik gewoon net zo goed op een boom kon gaan zitten, ik had totaal niets te zeggen) en ook araabjes die dus vreselijk moeilijk doen. En als onze vet zegt dat het inderdaad een lastig mannetje is, maar ja, soms wel vervelend om te zien hoe hij op allerlei vreemden af gaat. Naja, ik heb nu tenminste weer wat te vertellen (ik kon hem in tempo na een sjeespartij wel controleren, maar het voelde niet lekker, en reed dus niet fijn) en ik hoop maar *afkloppen* dat het eventjes wat beter blijft gaan. En niet dat hij meteen weer met kloten begint.

Laudine

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 14:07

Onze Arabier is 1.57/1.58 en Muzefee (KWPN) is 1.71. Das toch wel een verschil. En aangezien ik zelf ook 1.77 ben, vind ik het arabiertje toch aan de kleine kant. Maar goed, dat verschilt dus per persoon.
Arabieren zijn gewoon kleine paarden, maar wel ontzettend fijn, leergierig en welwillend, terwijl ze toch een eigen karaktertje hebben. Zo zijn de arabjes die ik ken tenminste.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 14:34

Hey Laui
Waar staan foto's van jouw arabje? Misschien heb ik ze wel gezien maar ik zou het nu ff niet weten!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 18:18

mijn site (die een beetje onder constructie is) op het moment niet. Hier ergens staan ze wel, maar waar? Anders bij Heike (welshcob.nl) onder kopje: Mr-Ed ofzo...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 21:54

Beste stef, arabieren zijn van origine woestijnpaarden en in de woestijn is wit een hele goede schutkleur en kaatst het de warmte terug. De tweede meest voorkomende kleur is vos, de derde is de bruine en het meest zeldzame is de zwarte.
Beste laui, de schimmelkleur is dominant bij arabieren, d.w.z. dat een schimmel onder zijn witte kleur een andere kleur bij zich kan hebben (hij is dan fokonzuiver voor wit). Kruis je twee fokonzuivere schimmels met elkaar dan kun je een gewoon gekleurd veulen krijgen.
Oorspronkelijk hoort een arabier een klein, fijn gebouwd, maar ongelooflijk sterk paard te zijn. Het probleem met Europeanen is dat zij daar niet aan gewend zijn en liever grote "knollen" zien. Daardoor heb je een aantal stromingen binnen het arabisch ras gekregen: de Pools, Spaans, Russisch en Engels gefokte arabieren, die allemaal een heel stuk hoger en grover gebouwd zijn dan de oorspronkelijke zuiver egyptische arabier.
Mijn egyptenaartje meet "maar" 1.50!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 01:03

haai. Ik vind arabieren vaak heel lelijk. (sorry!) er zijn er maar enkele die ik wel mooi vind. die iele beentjes en dan die verschikkelijke deuk in zo'n hoofd.
brr dit is toch lelijk?
Afbeelding

of deze
Afbeelding

maar goed. ik vind Ramay dus wel weer mooi..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-01 11:36

Soms vind ik die deuken (dash of ziets?) ook wel iets te.

Ik las een tijd geleden in de Bit (geloof ik) dat ze zelfs plastische chirurgie uitvoeren op arabieren (in het buitenland) om een nog grotere deuk te krijgen. Dan halen ze wat bot weg. Dat geloof je toch niet?? Arme beesten...

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 12:57

Och, ik vind dat vosje best wel wat hebben. Mooi fijn beestje, geen overdreven deuk in zijn neus. Ja, die is best wel aardig...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 13:19

Tsja, ik houd ook niet zo van die deuken en iele lichaampjes.
Ik heb weleens op z'on graatje gereden en voor mij is het heel raar. Ik denk dat ik er ieder moment naast kan vallen. In een sukkeldrafje zelfs! *LOL* *LOL*

Maar goed, das misschien maa rnet wat je gewend bent!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 13:26

ik ook niet echt. maar hoe dus ook meer van rondt, en bol. en vlekken. Naja op plaatjes vindt ik arabiertjes er wel mooi uitzien. maar omd e rop te gaan zitten, nee veels te iel en te springerig heb liever een enorme lomperik onder mijn kont

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 19:43

Hey Heike, ik weet niet of je nog weet wat ik altijd over araabjes zei? Ik moet zeggen dat ik van die hengstachtige opschepdozen ook niet leuk vind. En vooral dat lelijke barokke... IEEEEEH. No offence or anything, kheb r zelf een onder mijn kont. Maar het verschilt ook erg, ik vind die showbeesten gewoon walgelijk arrogant (voor zover van die menselijke kenmerken op een paard van toepassing zijn). Ik moet zeggen dat Voltrack me vanaf het begin heeft aangesproken. Waarom? Omdat hij (en dat zegt iedereen die hem langer dan 5 min ziet) onwijs humoristisch is, en helemaal niet zo arrogant, wel een beetje, en hij is onwijs nieuwschierig. Hij is ook wel wat lomper, qua bouw, maar ook qua karakter. Het is niet zo'n iel klein prutbeestje waar je gewoon door ernaar te kijken al botten breekt. Nee, hij is echt keihard. En hij kijkt ook super brutaal terug. Ik weet het, araabjes zijn niet zo breekbaar, maar die fliebelbeestjes vind ik echt niet leuk.
Wat ik met de KWPNers (ok ok, zijn ook rotbeesten) niet heb, heb ik met Voltrack wel. Ik lig bijna dagelijks dubbel van het lachen in zijn box, gewoon omdat hij dan weer zijn snuit zo ver mogelijk door de tralies steekt om om eten te vragen oid. Met Joop en Herc kan ik ook wel lahcen, maar met Vol echt veel meer. Die verzint elke keer weer iets grappigs. Of dat arabisch is weet ik niet, maar ik ben wel blij met hem. Verder gedraagt hij zich ook als een kleuter, dus misschien dat het wel daar aan ligt. NEways, ik ben bekeerd tot het arabische leven, alleen van die prutbeestjes komen er bij mij nog niet in, dat vind ik gewoon ook onsympathiek om te zien. Heb liever een doerak, enof dat dan een arabier is, een KWPNer of een vullesbakkie, alssie maar leuk is!

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 19:49

Kennen jullie de arabiere hengst Birak?
Hij is al aardig oud, ehm is waarschijnlijk overleden zelfs. Het was een vos.
Die vond ik wel mooi, ook al had ie ook een beetje een deuk in zijnneus.

Maar dat vond ik dus een heel aardig paard, niet alleen op de foto, maar ook in het echt!

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 19:56

Heike, de bovenste foto is een typisch voorbeeld van een amerikaans gefokte arabier, die hebben veel te lange neuzen gekregen, inderdaad niet erg fraai.
Het echte arabierenhoofd is klein en wigvormig met inderdaad de dish en een kleine bolling tussen de ogen. Maar zodra je dat gaat overdrijven is het geen gezicht.
Tja en wat betreft de maat van een paard, dat hangt denk ik ook af van hoeveel kracht je hebt. Door mijn reuma heb ik weinig kracht in mijn armen en heb ik bij een klein paard tenminste nog het idee dat ik er ook iets over te vertellen heb.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 21:03

*WOW* mooi arabiertje! Zodra ik een foto heb van de arabische hengst die ik verzorg en berijd plaats ik hem meteen hier! het is een appelschimmel en word western bereden (door mij)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ninaka, vilheide, Whizz en 34 bezoekers