Werkkleding en deze hitte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoe is het bij jullie geregeld met werkkleding

Ik mag zelf weten wat ik draag
16 (45%)
Er is bedrijfskleding voor de zomer en voor de winter
4 (11%)
Er is één soort bedrijfskleding voor het hele jaar door
6 (17%)
Er zijn kledingvoorschriften waaraan we ons moeten houden
6 (17%)
Iets anders
3 (8%)

Totaal aantal stemmen: 35


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Werkkleding en deze hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 18:44

Mogen jullie ook luchtige kleding aantrekken met dit weer of is het bij jullie anders geregeld? ´k Ben best benieuwd hoe dat allemaal gaat.
Ik werk bij TPG en daar heb je voor de vaste krachten een zomer en een winter kledingpakket. Maar als vakantiewerker -wat ik dus ben- mag je gewoon zelf weten wat je aandoet (nu de korte broeken weer gewoon mogen Knipoog ).

Maar ja, op kantoor heb je misschien kledingvoorschriften maar dan heb je wel weer een airco enzo. Als je buiten loopt is het de ene keer zweten en de andere keer drijfnat dus alles heeft zo zijn voordelen.


Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 18:58

Dat heb je als je bij een supermarkt werkt:bedrijfskleding.Gelukkig hebben we airco maar daar merk je bijna niets van als je de hele dag bij de ovens staat.Maar ik heb gelukkig een koelcel van -25 dus ik overleef het wel. Haha!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:00

mja.. wij hebben airco in het ziekenhuis. Dus altijd dezelfde temperatuur eigenlijk, dus ook altijd hetzelfde uniform Lachen

All your horses are belong to us! Knipoog

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:03

ik werk in de zuivel..... wij moeten zoiezo verplicht een haarnetje of mutsje op.
Verder een lange broek en een tshirt of trui.

En natuurlijk werkschoenen.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:07

Op de kinderboerderij mag ik gelukkig helemaal zelf weten wat ik aantrek, als het maar een beetje practisch is, dus geen rok als je de hele dag stallen moet gaan mesten, maar dat lijkt me redelijk logisch Haha!

Wel hebben we bodywarmers/jassen, voor als het wat minder weer is, maar die zijn niet verplicht om aan te trekken, je mag het gewoon zelf uitzoeken Lachen

Op mijn vorige baantje, afwassen, mochten we het ook zelf weten, als je maar een lange broek aan had en iets dat niet te bloot was. Dan was het goed. Oke, ze hadden liever dat je een zwarte/donkere broek en iets lichts daar bovenop aanhad, maar had je dat niet werd je niet naar huis gestuurd en er werd ook niks van gezegd.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 19:09

Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar ze medische producten (van die slangetjes enzo) maken. Daar moest je ook een haarnetje en een overall en speciale schoenen aan. Daar was ook wel een airco.
Maar post rondbrengen is toch veel leuker Pling echt wel

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:11

wij hoeven dan geen overall aan maar mogen dan een tshirt aan... ik stroop dan de mouwen op en dan heb je weinig last van.

Ach en bij ons is het vrij koel... werken ook met koude producten van bijvoorbeeld -180 graden.... dus dat is zoiezo wel lekker.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:20

Ik werk in de horeca, op het terras en wij hebben blouses met korte mouwen, zijn wel lekkere dingetjes. Ik sla er altijd nog een randje van om omdat die mouwen anders net iets te lang zijn en in je elleboogholtes Verward zitten. Je moet er wel nog een shirtje onder, anders kijk je er dwars doorheen. Verder mag ik gewoon een korte broek aan, maar wel een beetje een fatsoenlijke, dus geen hele korte of hele strakke. Terras is aan het water en het waait er altijd een beetje, dus dat is best wel uit te houden.

Nulla tenaci invia est via

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:50

We hebben een wit jasje met korte mouwen. Verder mogen we zelf weten wat we aan hebben. De meesten dus een korte broek en met BH in het jasje....


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:02

Ik heb een periode in een vriescel gwerkt en dan was het verschrikkelijk met dit weer omdat ik degene was die aldoor in en uit liep om de voorraa te checken, Heb nu een tijd in een supermarkt gewerkt en dat was gewon een vaste bedrijfskleding maar daar was het altijd 20 graden boven nul. Werk nu bij de paarden en daar maakt het niet uit maar het is praktiche om daar geen korte broek aan te trekken

Euh,...?? Tsjah,...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:09

Ik werk op kantoor, maar we hebben helaas geen airco (puf puf).
Gelukkig ook geen bedrijfskleding of speciale voorschriften.
Met dit weer loop ik wel wat luchtiger bij dan normaal hoor, gewoon een dunne lange broek met een hemdje ofzo.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:11

Hihi, om nou in mijn korte broek te gaan rijden.... Ik heb gewoon een wat luchterige rijbroek aan en een hemdje of een tshirtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:12

Helaas hebben we bij de politie nog geen korte broeken, alhoewel dat is voor sommige collega´s maar beter Haha!
Het gewone uniform gaat nog wel maar het is nu echt geen weer voor een ME pak met beschermende kleding eronder.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:44

In de winkel hebben wij voornamelijk blouses, en dit jaar voor het eerst ook met korte mouwen. Voor de winter hebben we ook sweaters, maar geloof niet dat ze die nog erg op prijs stellen, maar ze zitten zo lekker Lachen
Gelukkig is er wel airco, dus prima uit te houden.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:52

Bij mij op kantoor is het heel makkelijk: je mag dragen wat je leuk vindt. Ik ga dan ook net zo makkelijk in m'n favoriete (oude) spijkerbroek naar m'n werk als in een net rokje (zoals gisteren en vandaag met die hitte).

Overigens staat onze afdeling bekend als 'de koelcel'. We zitten in een hoek van het gebouw op de begane grond, onder een afdak waar nauwelijks zon naar binnen komt (gelukkig wel daglicht Haha!). Het is binnen zomer en winter 21 graden en ik heb het AL-TIJD koud (en ben niet de enige). Behalve deze week, het is nu juist voor mij prima uit te houden terwijl de rest zit te stikken van de hitte. Haha!

Maar in oktober verhuizen we naar de andere kant van het gebouw, daar schijnt het beter gesteld te zijn met de klimaathuishouding. Hoef ik tenminste niet elke dag met m'n jas aan achter m'n bureau te zitten. Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 31-07-02 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:54

Ik loop dus tegenwoordig echt elke dag in pak (ok...vrijdags dan meestal casual). Hoort bij mn functie en wordt dus min of meer verwacht, maar tis geen keiharde regel. In 1 van onze panden hebben we dus echt een slechte airco, geloof mij: Das niet leuk met dit weer!

Ook buitenlopen is dan geen pretje. Tis dan gewoon niet leuk. Ondanks dat het er wel "stilo" uitziet natuurlijk. In de minder warme tijden is het wel goed te doen overigens en dan hoor je mij ook niet klagen.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-02 13:27

vandaag was het voor mij weer regenpakkenweer. maar gelukkig heeft het niet zo heel lang geregend want zo´n regenpak broeit altijd zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 13:50

Ik werk op een kantoor zonder airco, en ik moet er repre uitzien. Tja, maar wat is repre?
Spijkerbroeken zijn bij ons not done, maar een rokje ofzo aan.... hmmmm laat maar, ik heb stalpoten.... Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 14:19

Moet wel netjes zijn, maar verder mag ik het zelf weten. Ik ga niet snel in een mouwloos shirtje zitten, eigenlijk altijd een bloesje aan en een broek, rokken vind ik eerlijk gezegd niet zo geweldig. Gelukkig heb ik airco. En idd spijkerbroek is mij verteld dat t not done is en een aantal lopen daar gerust in rond, ik voel me daar toch niet zo prettig bij, je moet wel representatief zijn, dus voor mij gewoon nette broek + bloes met daaronder 'n shirtje...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 15:04

Ik heb vreselijke onderbenen (leuk hoor muggenbulten, zit er helemaal onder) en toch ga ik lekker naar m'n werk in afgeritste afritsbroek en t-shirt met Teeva-sandalen (nee, dit zijn geen slippers, maar echte wandelsandalen). Zonder sokken uiteraard
Het kan mij niet schelen wat anderen er van denken en zolang ik niet bij een klant zit kan dit best. Dus geen voorschriften.

bij de post heb ikook gewerkt, ik liep al jaren in m'n afgeritste afritsbroek, een lekker wijde, die dus ook het predikaat 'broekrok' kon krijgen. Een broekrok mocht wel, en daar werd door sommige dames duidelijk gebruik van gemaakt: roze broekrok, met rood shirt e.d.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:53

ik werk in de kas(chrysantenkwekerij).
Was ook erg fijn daar met al die hitte van de laatste dagen Frusty

Dus zo weinig mogenlijk aan.
Korte broek en hempje.
Ik ha ook een jas mee voor als ik de karren met bloemen in de koelcel moest zetten. Is wel een lekkere overgang van ong 35 graden naar ineens 6 of 7. Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 17:21

Als ik binnen ben dan mag je dragen wat je wil. Al ben ik niet zo gauw geneigd om een korte broek aan te trekken of een te bloot hemdje of t-shirt, heb maar 1 vrouwelijke collega, de rest is mannen. Haha!

Als we op meting zijn wordt je wel geacht je veiligheidsschoenen en overall aan te trekken. Wat daaronder zit is meestal niet te netjes, gewoon t-shirt en spijkerbroek. Ook lekker als het zo warm is is dat je dan ook een helm op moet, tevens is het handig om werkhandscoenen aan te trekken. Lekker warm dus.

Sprakeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, brennie85, Jara, LiDi, pluisje88, Polarize, Schuur_, Tink89, ViveChopin07 en 140 bezoekers