alsmaar wondjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

alsmaar wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 20:24

Zucht, nu staat jamaica eindelijk op de wei, in de groep, is ze zondebok denk ik.
Continu zit ze onder de (oppervlakkige) wondjes.
Op haar benen, op haar kont, op haar rug, op haar hoofd... Zucht.
En ik elke keer maar schoonmaken en behandelen.
Ze zijn niet ernstig, echt niet, maar ze wordt er niet mooier op.
Nu heeft ze weer haar vel eraf op haar spronggewricht.
1 paard is verdachte nr 1, dit is een vrij dominante merrie die erg beschermend is over haar veulen (hengst). Het veulen vind jamaica echter erg intressant. Waardoor het veulen steeds bij jamaica loopt, en mama boos wordt.
Jamaica mag zo naar een andere wei, maar dat wil ik eigenlijk niet omdat die weien veeeeel vetter zijn, maarja, straks is het wel een keer ernstig......
Iemand het verlossende plan?


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:49

ja dat heb je snel als je paard in een groep komt te staan. het is de eerste tijd dan echt ff uit zoeken voor alle paarden waar iedereen staan in de rang. die wondjes zijn niet echt leuk dat begrijp ik, maar het komt wel weer goed. ( als jammie haar plaatsje te minste heeft gevonden)

succes ermee stef

tja....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:11

Ik denk (let op, denk!) dat het inderdaad straks wel beter wordt. Ik weet ook niet hoe lang ze daar staat?
Udinde heeft ook vrij regelmatig wat plekjes. Heel oppervlakkig, een krasje, een plekje zonder haar. De laatste keer dat ze wat krassen had, was toen er weer twee nieuwe paarden binnen de kudde kwamen. De rangorde is dan even in de war en dat moet duidelijk gemaakt worden.
Misschien is dat nu ook bij Jamaica het geval, alleen duurt het misschien wat langer. Wel sneu, maar dat gebeurd nou eenmaal. Als ze elkaar niet proberen af te maken zou ik het nog even aankijken.
(maar nogmaals, ik ken verder de situatie niet)


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:32

Vrienden van mij hadden een paardje, een super dominant ruintje sloopte echt alle paarden! Hij kon niet meer met ze in de bak, tot... Er een andere dominante ruin bijkwam, die heeft hem zo in elkaar gemept dat hij zijn pies van angst liet lopen! En daarna was alles weer goed. Paardje is veel minder dominant. Maarja dat is bij een merrie met veulen niet echt aan de orde. Merries beschermen hun veulen, en ja dat wil dan wel eens wondjes opleveren, helaas! Maar dat komt hopelijk wel goed, het kost alleen een hoop tijd, gedult, en wondjes smeren!
Als het echt niet gaat zal je je paardje toch maar moeten verplaatsen, óf natuurlijk de merrie met veulen, kweet niet of dat mogelijk is?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers