Pony doet hoofd tussen voorbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nemocasimir

Berichten: 171
Geregistreerd: 07-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Pony doet hoofd tussen voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-02 12:10

Ik heb een vraagje

als ik in het park rijd doet mijn pony zijn hoofd tussen ze voorbenen (bijna op de grond) en gaat hij lopen huppelen, dat doet hij alleen bij mij, als er andere op rijden is hij heel braaf en doet hij niks. Ben ik te lief voor hem, of wat doe ik anders fout???

[Edit:Lovely]titel aangepast [/edit]

I LOVE NEMO CASIMIR 4 LIFE!!!!


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 12:56

Veel aandrijven! anders geeft je een tikje achte je kuit als hij niet reageert!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 12:57

cotroleer of je je handen misschien te veel sluit dus hem vasthoudt, maar misschien ben je zelf onrustig en reageert het paard daarop.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 17:43

idd handen los en flink been erbij. dan heeft ie namelijk geen steun als ie wil gaan balletten ( hihi of hoe je het schrijft) en moet ie wel naar voren.

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

nemocasimir

Berichten: 171
Geregistreerd: 07-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-02 20:34

ok dank jewel iedereen alleen k rijd meestal aan een lang teugeltje in het park!!!

I LOVE NEMO CASIMIR 4 LIFE!!!!

nemocasimir

Berichten: 171
Geregistreerd: 07-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 17:27

Ik ben vandaag in het park geweest met een vriendin en k heb geprobeerd om derop te letten, maar hij heeft niks gedaan enwas heel braaf!!!

I LOVE NEMO CASIMIR 4 LIFE!!!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 23:34

paarden he
zodra je even op wil letten wat jij of hij op zo'n moment doet
doen ze het niet

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 23:45

draumpje schreef:
paarden he
zodra je even op wil letten wat jij of hij op zo'n moment doet
doen ze het niet


Haha! ja, haha of als je iets wil laten zien ofzo.
is ie de hele week aan het klooien heb ik les en vertel ik dat, is ie de hle les SUPERbraaf Clown

nemocasimir

Berichten: 171
Geregistreerd: 07-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 22:00

k rijd nou steeds aan het lange teugeltje in t park en hij doet niet meer zijn hoofd tussen zijn benen!!

I LOVE NEMO CASIMIR 4 LIFE!!!!

horsewhisper
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 23:30

wat d8 je van een martingaal

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 18:52

bedoel je dat hij gaat bokken als hij zn hoofd tussen zn benen heeft?
dan zou ik zodra hij het doet veel drijven en zn hoofd omhoog trekken, klinkt hard, maar moet hij het maar niet doen.
met het hoofd omhoog kunnen paarden veel moeilijker bokken.
deze manier werkt bij mij bijna altijd.

martingaal zal geen nut hebben, dat is voor als paarden hun hoofd in de lucht hebben en niet tussen de benen Lachen

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:25

horsewhisper schreef:
wat d8 je van een martingaal


Nou je doet je nickname geen eer aan...meteen maar raad geven met hulpteugels zonder dat je het 'probleem' gezien hebt...en ook nog eens de verkeerde hulpteugel aan raden....

Even ontopic: Als hij zo doet zou ik in ieder geval de teugels wat korter pakken (want je hebt ze nu helemaal los toch?) en been erbij, waarschijnlijk zit jezelf te slapen en niet op te letten als je in het park bent en je paard is jouw spiegelbeeld Schijnheilig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

nemocasimir

Berichten: 171
Geregistreerd: 07-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 10:56

ik rij nu ook steeds aan een gewoon teugeltje en als hij zijn hoofd eenmaal tussen z'n benen heeft kan je trekken wat je wilt maar hij komt niet meer omhoog, zaterdag is het hem 2 keer gelukt om me eraf te gooien, en ik ben maandag weer naar het park gegaan en toen deed hij helemaal nix!!!!!

ik ga vandaag waarschijnlijk weer en dan zeg ik wel even of hij nog iets heeft gedaan

I LOVE NEMO CASIMIR 4 LIFE!!!!


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:18

ik zou hem niet tikken, want met zijn hoofd tussen zijn benen is het erg easy om jou eraf te bokken. houd hem voorwaarts. ook niet aan de teugels gaan hangen, gewoon de teugels wat korter houden, wil hij naar beneden gaan.... voorwaarts houden, desnoods draven, en weer stappen op het moment dat jij denkt dat het goed is.

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

vrolijke frans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:32

Hoi,

Nog even een kleine aanvulling op het omhoog trekken van het hoofd van je vrolijke pony.
Waarschijnlijk rijdt je hem al een poosje en zou je misschien kunnen gaan proberen of je zijn 'duiken' kan gaan voelen aankomen. Inderdaad moeten de teugels niet te lang zijn, want dan ben je altijd te laat met je hulp. Dus ze hoeven niet superkort en zeker niet strak, maar wel op die maat dat je meteen kunt ingrijpen als hij weer wil gaan duiken.

Het wordt nl ook erg moeilijk als hij al met zijn hoofd helemaal beneden is. Dan krijg je hem niet meer zo makkelijk door een ophouding omhoog, want op dat moment gaat hij alleen maar dieper buigen, waarschijnlijk.
Je zult dus een KORTE, strenge ophouding moeten maken, als hij naar beneden WIL gaan. Je kunt dan het beste je handen ook even snel iets omhoog brengen; alsof je zijn hoofd eventjes optilt. Moet wel een korte beweging zijn, anders blijf je te lang vasthouden en wordt het trekken. Met eventueel wat kuit erbij. Je moet hem dus een slag voor zijn.! En dat moet je voelen aankomen.
Want zolang jij telkens te laat bent met je ophouding, zal hij het blijven proberen.
Veel succes.
DianaL

Je paard is je spiegel.

nemocasimir

Berichten: 171
Geregistreerd: 07-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 21:40

ja ik voelde het eerst ook aankomen maar toen reed ik aan het lange teugeltje in het park, nu heb ik 2 keer gewoon contact gehouden en nu als ik het voel aankomen ben ik er optijd bij!!!!

heel erg bedankt allemaal

I LOVE NEMO CASIMIR 4 LIFE!!!!

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Re: Pony doet hoofd tussen voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 07:02

Lijkt wel hard maar laat hem eens 'schrikken' een tik van de zweep, een harde hulp,... als je het voelt aankomen maar houdt hem dan goed bij je Haha!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 11:51

Als hij dat probeert, in een keer hard voorwaarts laten lopen, geef m maar eens een wat hardere aansporing als normaal (niet schoppen natuurlijk!!)
Maar gewoon dat ie effe schrikt!

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:01

tinkerlover schreef:
Als hij dat probeert, in een keer hard voorwaarts laten lopen, geef m maar eens een wat hardere aansporing als normaal (niet schoppen natuurlijk!!)
Maar gewoon dat ie effe schrikt!


Mijn woorden Knipoog nazegger Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:46

Als hij het weer flikt, flinke omhoog trekken, en een paar sporen. Laat weten dat je dit niet pikt!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:56

Ineke2"]
[quote="horsewhisper schreef:
wat d8 je van een martingaal


Nou je doet je nickname geen eer aan...meteen maar raad geven met hulpteugels zonder dat je het 'probleem' gezien hebt...en ook nog eens de verkeerde hulpteugel aan raden....
[/quote]

Een martingaal kan goed afgesteld niet zoveel schade aanbrengen. Alleen hij lijkt me voor dit probleem niet bruikbaar.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:14

tinkerlover schreef:
Als hij dat probeert, in een keer hard voorwaarts laten lopen, geef m maar eens een wat hardere aansporing als normaal (niet schoppen natuurlijk!!)
Maar gewoon dat ie effe schrikt!


ik denk niet dat hij schrikt van een wat hardere aansporing, beter nog hij zal zich er niks vanaan trekken.
in dat geval mag je hem best een schop geven hoor!
eigen schuld voor het paard dan..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:44

Boogiegirl"]
[quote="tinkerlover schreef:
Als hij dat probeert, in een keer hard voorwaarts laten lopen, geef m maar eens een wat hardere aansporing als normaal (niet schoppen natuurlijk!!)
Maar gewoon dat ie effe schrikt!


ik denk niet dat hij schrikt van een wat hardere aansporing, beter nog hij zal zich er niks vanaan trekken.
in dat geval mag je hem best een schop geven hoor!
eigen schuld voor het paard dan..
[/quote]

Ben ik het mee eens. Ervan uitgaande dat het paard verder geen lichamelijke aandoeningen heeft waardoor het zijn hoofd tussen zijn voorbenen gooit. Zo niet, dan vind een wat hardere aanpak wel op zijn plaats.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:41

Steef"]
[quote="Ineke2"][quote="horsewhisper schreef:
wat d8 je van een martingaal


Nou je doet je nickname geen eer aan...meteen maar raad geven met hulpteugels zonder dat je het 'probleem' gezien hebt...en ook nog eens de verkeerde hulpteugel aan raden....
[/quote]

Een martingaal kan goed afgesteld niet zoveel schade aanbrengen. Alleen hij lijkt me voor dit probleem niet bruikbaar.
[/quote]

Dat weet ik wel, maar het ging mij even om het principe, meer niet...
Niet gelijk een kerstboom van je paard maken, door er van alles aan te hangen, eerst kijken of je het probleem op kunt lossen zonder zoiets...

Verder ben ik benieuwd hoe het nu met het paard gaat? Als hij niet snel onder de indruk van je acties is, lijkt mij een keer een schop om hem wakker te maken niet verkeerd ervan uitgaande dat er niks anders aan de hand is natuurlijk, maar dat hebben er al meer gezegd.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers