Manege De Verende Wagen is verkocht

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Benja
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Utrecht

Manege De Verende Wagen is verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 12:26

[VN] Manege De Verende Wagen is verkocht
geen bron

Na ruim een jaar te koop te hebben gestaan is de Manege De Verende Wagen in Houten nu verkocht. Maandag 15 juli kwam het bericht dat per 01 september 2002 alle paarden een nieuw onderkomen moeten hebben. De manege is namelijk verkocht aan de Bereden Politie van Utrecht. Zij willen de manege leeg opgeleverd. Onder de les- en pensionklanten heerst een groot gevoel van ongeloof en woede. Op zulk een korte termijn is het immers moeilijk een nieuw stallingsplaatsje te vinden voor de trouwe "vierhoever". Alle 50 manegepaarden en pony´s dienen verkocht te worden.
De gang van zaken is rommelig en chaotisch. Middels een briefje aan de muur met de tekst "per 01 september dient de manege leeg opgeleverd te worden i.v.m. verkoop" werd het geheel aan de kjlanten duidelijk gemaakt. Stads TV en SBS 6 zijn inmiddels al ingeschakeld om iets aan de situatie te doen. Maar verkocht is verkocht.


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:05

Ja echt niet te geloven. In het lokale krantje stond dat de boer een opvolgingsprobleem had... nou de werkelijkheid was wel even anders.
Het is echt heel sneu voor iedereen maar ik geloof dat de meeste wel een plekje hebben gevonden inmiddels. Ik vind het wel sneu voor de kids die moeten nu uitwijken naar een andere duurdere manege en voor sommige ouders is dat niet te beatlen dus moeten ze stoppen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 07:22

Wat een chaos zeg.... maar gelukkig is Wisky nu bij ons.

Gister avond op gehaald en ze werd meteen in het koppel los opgenomen.
Heerlijk vond ze het.

Ze gaat eerst een paar maandjes lekker de wei in om wat aan te komen en dan gaan we haar rustig aan oppakken.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 07:59

Ladolcevita als je een beetje reed op de Verende Wagen wist je al dat deze problemen er al een paar jaar waren. Ik wist van dit verhaal al jaren. Dat het nu rommelig en chaotisch gaat is niet vreemd voor de gang van zaken op de Verende Wagen. Oke is sta bij de andere stal in Houten en daarom hoor je net wat meer.

Al vorig jaar werd de laatste Verende Wagen troffee springen gereden dus echt onverwachts is het niet. Als ruim een jaar wisten de pension en manege klanten dat het verkocht zou worden. Ik vind dat het nu allemaal verschrikkelijk overtrokken wordt. En het is idd zo dat Meneer de Boer geen opvolger had voor de Verende Wagen en daarom is het verkocht. Ook is die man verschikkelijk ziek. Tuurlijk hebben ze geprobeerd het te verkopen aan iemand die het manege gedeelte wilde aan houden maar alles is in dusdanige kwaliteit dat platgooien het beste is. En daarvoor is het bedrag eigenlijk te hoog.

Dat van de prijs per les enz. is ook een beetje overtrokken zo heel veel liggen de prijzen niet uit elkaar in de omgeving. Nee de ouders willen niet verder rijden dat is een heeeeel ander verhaal. Ps er rijden al heel wat mensen bij ons op dit moment.

Naiade heb jij een pony weg bij de Verende Wagen ?? Een vriendin van mij heeft haar oude pony tereug gekocht en die kan hem pas 31 augustus ophalen ??????.

Nog wat:
Alle pension klanten kunnen blijven het gedeelte na de eerste bak is ook verkocht. Ik wist namelijk dat niet alle grond van meneer de Boer was maar gepacht. Nu heeft iemand dat gekocht en iedereen kan blijven. Dit is afgelopen vrijdag bekend gemaakt. ik hoop dat er nu het nodige gaat veranderen vooral aan de kwaliteit van de bakken want die is echt PRUT.
Zie andere topic op paardepraat.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 09:28

jij weet er nog al veel van hè?!haal je daarom zo uit naar mij....
je reageerte een beetje fel iedereen hoort weer wat anders er zijn meerder versies van het verhaal. Feit is dat een dochter van een collega van mij 20 euro meer betaald voor een 10 rittenkaart! dus het is wel degelijk duurder. En moeders willen wel verder rijden maar moeten veel op de fiets doen omdat niet alle huishouden 2 auto's hebben. Dus je moet ook maar eens naar andere mensen luisteren en niet zo stellig je eigen mening profileren.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 09:40

hohohoh ik haal niet uit naar je begrijp me niet verkeerd. Vind het alleen overkomen of het allemaal onverwachts is en nieuw en dat is absoluut niet zo. Het is namelijk zoooo lang bekend dat het verkocht zou worden en dat de toekomst onzeker zou zijn. En nu wordt er opeens zielig gedaan omdat het EINDELIJK verkocht is. Sorry kan er slecht tegen als je iets heb kunnen zien aankomen en dan opeens wanneer het gebeurt gaat janken en zeuren. Absoluut niet richting jouw persoonlijk bedoelt maar in het algemeen. Ik heb 2 mensen gesproken die er heeel dicht op zitten dus vandaar. Zelfs met de dingen die ik via hun hoor ben ik voorzichtig. Er wordt ook veel in de wandelgangen gezegt en dat hou ik voor mezelf omdat de helft niet klopt helaas.

Tuurlijk is het sneu voor de kinderen en alles maar ze hebben het kunnen zien aankomen dat dit kon gebeuren. Ik zeg niet dat het niet duurder is maar ik vind de verschillen op zich wel meevallen. ps je moet niet alleen naar het prijskaartje kijken maar ook naar de kwaliteit van de lessen en pony´s. Paardrijden is een dure sport dat is nu eenmaal bekend maar dat houdt een eigenaar niet tegen om de boel op te doeken. Het lastige is idd met pony´s dat de lessen vaak overdag zijn en dit lastig is met vervoer. Ik weet dat er enkele maneges in de buurt zijn die in het begin van de avond lessen misschien dat een oplossing.

Mijn stal kan morgen ook zeggen ik stop ermee niemand die hun tegen kan houden. Helaas is dat zo.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 17:20

Toch is het elke keer als je er een stukje over leest weer heel sneu. Ik weet niet hoe het zou zijn, want ik zit absoluut niet in zo´n situatie. Maar ik denk dat als je nu met zijn heel veel tegelijk een andere stal moet zoeken (want de eerste berichten waren dat alle pensionklanten weg moesten) dat dit behoorlijk wat stress en slapeloze nachten op kan leveren.

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 18:40

ja ik heb haar gister opgehaald.

maar ff over die pension stal, dat is een groot misverstand heb ik begrepen dus dat moet eerst ff na worden gevraagd want alles is voor de politie en er blijft niks voor pension over.
gister was daar grote discussie over en heb begrepen dat mensen idd begrepen dat ze konden blijven maar dat is niet zo.

grtz.

Benja
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 07:45

Prisca! Zo te horen weet je er juist niets vanaf. Ten eerste was tijdens de driedaagse nog niets bekend van eventuele verkoop aan de Politie. Het stond wel te koop, maar het had net zo goed verkocht kunnen worden aan een persoon die het manege wou houden. Daarnaast is het niet al jaren bekend. Iets meer dan een jaar geleden werd bekend gemaakt dat de manege te koop stond. De Boer zat er wel al langer mee, maar is nooit op een bod ingegaan. En daarnaast, als je niet op De Verende Wagen staat dan weet je zoiezo al erg weinig. Dan hoor je alleen maar roddels! Zoals dat het achterste stuk gepacht is. Dat is mooi niet zo. Het stuk naast de manege (bij de mesthoop en trailers) dat is gepacht. En nee, er wordt nu nog niets verhuurd. Dat zijn ook roddels. De politie heeft als laatst gezegd nog niets te willen beslissen over eventuele verhuur.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 08:25

hoho Benja goed lezen ik zeg niet dat de politie het al een jaar geleden zou kopen. Nee eerst GOED lezen want dat is schijnbaar moeilijk.
Het was vorig jaar al bekend dat het verkocht zou worden en dat hoe en wat dus niet bekend was. Ze zouden proberen alles hetzelfde te houden maar de nieuwe eigenaar kan doen wat hij wil.

Euh de roddels ken ik maar al te goed en die laat ik ook gaan ik zei net dus ook al dat de wandelgangen erg groooooot zijn. Zoals ik al hierboven zei ken ik mensen die er dichter op zitten. Dat heeft er niets mee te maken of ik er nu sta ja of nee. Ene volgens mij maakt het voor de roddels weinig uit.

Ps ik heb niet over verhuur gezegt ?? Ik wist alleen dat een gedeelte van de Verende Wagen niet van De Boer was en dat het gepacht was.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 14:11

Tjonge jonge dames.........geen ruzie krijgen !!! Laten we het gezellig houden OK ? Het feit ligt er. De manege is verkocht. Inderdaad heel sneu voor de mensen die in pension staan en voor de manege klanten maar deze mensen zijn er niet mee geholpen met dit gekissebis !

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:32

Jah hehe eindelijk iemand die er wat van zegt Lachen

Boque | Bokai | Buka | Boksel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marleen_L, SemrushBot en 6 bezoekers