Wie van jullie rijdt er in een manege(les)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Wie van jullie rijdt er in een manege(les)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-02 15:39

De lessen vond ik (achteraf gezien dan) niet altijd geweldig, maar de gezelligheid mis ik best wel. In ben begonnen in Soest, op de Blacks Ranch. Het leuke van deze manege waren de paarden die nogal eens wisselden omdat het ook een handelsstal was. Je kreeg nog wel eens een pittig ding onder je ko... Tong uitsteken
Jammer was dat achteraf bepaalde instructie niet juist bleek te zijn. Mij is wijs gemaakt dat een western paard op een natuurlijke manier liep met een losse teugel, maar van verzameling aanleren was geen sprake. Dat ben ik nu aan het inhalen hoor, en mijn paard ook.
Wat zijn jullie ervaringen?


steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 17:21

Ik heb altijd les gehad in een manegeles, en het is me tot nu toe (western) altijd bevallen. Het is wel zo dat hoe drukker de lessen zijn, hoe minder de kwaliteit, vind ik. Want als je bijv. met zijn drieën rijd is er toch meer aandacht voor je dan als je met zijn tienen rijd. En tja volgens mij krijg ik het nu wel goed aangeleerd, maar ik ben geen expert ofzo, dus als het verkeerd was had ik het waarschijnlijk niet eens doorgehad Schijnheilig Haha!
Wel heb ik eerst op een andere manege engels gereden; en dat vond ik niet zo goed. De manege was heel gezellig enzo, maar de lessen vond ik niks. Het was heel druk en we leerden op een gegeven moment eigenlijk geen nieuwe dingen meer.
Maar goed volgens mij moet je het gewoon maar net treffen of er goed word lesgegeven of niet.

schimmeltje

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 12:05

ik sta op een westernstal waar ook manegelessen worden gegeven. mijn eigen paard heeft altijd engels gelopen en we zijn nu samen aan het leren dus rij ik af en toe ook op een lespaard om het gevoel goed te krijgen en de oefeningen goed aan te leren. Bij ons vind ik de lessen altijd goed en ben zeer tevreden over de instructie.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:40

Ik volg les bij een stal waar niet meer dan twee lessers in een uur worden gezet. Betaal voor een uur les met een lespaard (QURATER) € 20

Euh,...?? Tsjah,...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 16:32

Zaterdag heb ik mijn eerste westernles!!!!! Op de Veluwe Ranch in Hoenderloo. Ik krijg eerst een paar privelessen en daarna in een groepsles. Priveles: 17 euro per half uur. Groepsles: 17 euro per uur

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 00:17

Shaienne schreef:
Zaterdag heb ik mijn eerste westernles!!!!! Op de Veluwe Ranch in Hoenderloo. Ik krijg eerst een paar privelessen en daarna in een groepsles. Priveles: 17 euro per half uur. Groepsles: 17 euro per uur


Jezus, dat vind ik aardig aan de prijs! Bloos Maar verder veel plezier Lachen

Maargoed, ik les dus twee keer in de week op de Greup Stables in Oud Beijerland, op manegepaarden nog steeds. Ik rijd op maandag- en op woensdagavond. Ik vind het supergezellig en leer erg veel.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 01:30

ik heb dressuurles op zaterdagmorgen dat kost me 102 euro in 3 maanden. We rijden met 7 mensen op hun paarden. Heel gezellig heb nu ook een goede basis maar ga denk ik met me eigen paard een instructrice aan huis nemen

Groeten Joyce

Obelix is gewoon stoer!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 01:53

ilovehorses4ever schreef:
ik heb dressuurles


Dit is een WESTERNforum!!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 07:53

Western-riding is ook dressuur, trail is dressuur, reining is dressuur, etc etc. Er werd wat gevraagd over gezelligheid van een les, niet over de rijtechnische uitvoering. Ik betaalde voor een westernles altijd fl 27,50 per uur voor een priveles. En bij een ander betaalde ik 100 piek voor een prive les. Groepslessen zijn altijd wel gezelliger maar ik heb toch liever prive les.


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:56

inderdaad vanprive les steek je altijd genoeg op meer dan groepsles

Euh,...?? Tsjah,...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers