staart scheef.. + nog een vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

staart scheef.. + nog een vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 19:28

Ewald zn staart zit een heeeeel klein beetje scheef, maar zou hij dan ook iets met zijn rug kunnen hebben?
Of iets anders..

Hij is gister klinisch gekeurd en daar is hij goed doorheen gekomen, maar waar kijken ze overal naar bij zo'n keuring?


Gr. Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 19:54

Hoeft hetemaal niet. Pinky doet tijdens het mennen zijn staart ook scheef, door de staartriem?? Verder heb ik er nog nooit iets van gemerkt en last lijkt hij ook niet te hebben...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 19:58

Het zou kunnen, maar het lijkt me waarschijnlijker dat het iets te maken heeft met een "gewoonte" of met spanning.
Gespannen paarden dragen de staart vaak hoog en ook een beetje scheef.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:52

mirage draagt d'r staart ook vaak scheef, naar links altijd.
sommigen zeggen dat het met scheefheid te maken heeft.....???

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:54

meestal wel.
Op zich hoeft dat niets bij een keuring te zeggen hoor mijn paard had zijn staart ook altijd iets naar links hangen.
kwam keurig door de keuring heen en je zag er niets aan pas in de M1 kreeg ik er last van omdat hij toch met de buiging in de schouderbinnenwaarts pijn kreeg.
Laten kraken en alles ging weer goed toch hield ie z'n staart nog een beetje naar links.
vorige maand is hij weer gekraakt en nou houd hij 'm kaarsrecht toch merk ik niets aan het rijden na de vorige keer en na deze keer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 21:11

oke, dat ik het even weet, ik was bang dat het echt iets kon zijn ofsu, maarja overbezorgd Tong uitsteken

en de keuring weet iemand daar ook wat ze allemaal bekijken enzo?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:58

bedoel je met dat de keurder gaat kijken hoe het paard de klijne volte maakt enz ? vgr:leoni

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 01:57

was je niet bij de keuring dan?

oke, hier komt(voor zover ik het me kan herinneren)wat ze bij de keuring bekijken)
- het gebit, maar niet zo uitgebreid(is tenslotte geen tandarts)
- je moet longeren en dan controleren ze de longen enzo.
- ook kijken ze hoe hij op zijn benen staat enzo.
- ze doen de buig proef(als je weet wat dat inhoudt..)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 08:32

Scheef hoeft absouut niets met de rug te maken hebben. Leys houdt zijn straat ook scheef en heeft een super rug. Waar je wel op moet letten is of hij hem altijd dezelfde kant ophangt of ook wisselt. Hij is idd ook wat scheef maar volgens de fysio geen reden zijn om zijn staart scheef te houden. Bij leys heb ik dus in de gaten dat hij hem de kant ophangt waar ik extra been geef vooral met losrijden. Vaak is het na een tijd veel minder vooral in de draf.

Het KAN dus zijn dat er wel wat mis is met de rug. Laat de DA de rug goed nakijken en hou zelf inde gaten welke kanten hij hem ophangt. Veel rugproblemen zijn goed op te lossen maar bij een nieuw te kopen paard zou ik daar persoonlijk niet aan beginnen die moet gewoon 100% oke zijn. Niet banketstaaf bedoelt hoor Lachen..

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 08:53

[naam verwijderd] heeft in de vrije beweging ook altijd het allerliefst de staart op een zijkant...zeker als je ahar dan wat opjaagt, dan wordt dat meer...

Maar als je ze redeijk rechtgericht onder het zadel rijdt, is er niets meer van te zien. Bij [naam verwijderd] heeft het duidelijk te maken met haar natuurlijke aanleg tot scheefgaan...

Mijn [naam verwijderd] is onder het zadel aanmerkelijk 'schever' en die draagt de staart recht naar beneden....lekker verwarrend he?!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:33

hey
mijn paardje houdt zijn staart ook scheef. Hij heeft vroeger wel last gehad van zijn rug. Maar dan is de ostheopaat geweest en nu is het weer beter, maar hij blijft zijn staart wel scheefhouden, dus het kan van vroeger ook zijn he;
Verder weet ik niet zo echt wat het kan zijn.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-02 18:48

nou het was niet dat hij alles liet zien zeg maar, misschien dat hij 1cm opzij hing...

En ik was neit bij de keuring, want hij zou eerst gekeurd worden en dan kopen en voor dat ene uurtje dat ik daar ben even anderhalf uur heen rijden en weer terug, neeh Haha!

ik houd het gewoon in de gaten, heb hem 2 weken of een maand op proef dus zien we het wel Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers