Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calice

Berichten: 9833
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:49

Ik hoop mijn kleine monster deze of volgende week af te kunnen scheren en doe haar dan een 250 grams met half halsje op, mocht het kouder worden dan heb ik nog een 300,200,150 grams dus kan ik gaan stapelen.

Peerd met dikke vacht staat nu onder een gevoerde regendeken, hoop vandaag zijn 150 grams even te kunnen maken want dan kan hij die weer op.

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:44

Hier nu ongeschoren buiten onder een fleece en 0 grams regendeken. Binnen heeft ze niets op. Ben niet echt van plan om er nog een deken op te gooien. Tenzij het deze winter echt heel koud gaat worden. Dan heb ik nog een canvasdeken liggen.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:02

Maar hoeveel dekens heb je dan op bij die 800 grams?
Ik heb het gevoel namelijk dat bij meer dan 2 dekens het gewoon bijna geen effect meer hebt.

Als ik namelijk 2 truien + een jas aantrek heb ik het alsnog koud, omdat je dan gewoon bijna niet meer kan bewegen...

Ik heb ook 500 op ofzo hoor, daar niet van. Maar mijne is wel helemaal kaal

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:32

wendyke schreef:
Sappos schreef:
800 gram okay maar jeetje wat wissel jij veel met dekens :oo

Ik heb een mietje die half geschoren is en staat te rillen onder 300 gram hals, die zoekt het maar lekker uit! Gaat maar eten of rennen
Een geschoren onder 300 gram hals die het niet koud heeft maar wel dikker haar krijgt, ook geen probleem
En een geschoren die niet helemaal lekker was van de week, omdat ik dacht dat ie miss wat last van de kou had heb ik hem onder een Bucas all in one gezet, 490 gram zonder hals.
Het veulen..tja die heeft een 5000 gram ademende wintervacht :')

ik wissel niet veel kijk naar m'n paard en als k vind dat er meer of minder op moet doe ik dat , ik vind het zielig als ze staan te rillen als een rietje maar blijkbaar jij niet en dus mening verschillen. Ik hoef de mijne in ieder geval niet te scheren want die zit super in z'n vacht en wat er de rest van zegt maakt me niks uit ik doe wat het beste is voor mijn paard en dat is wat ze nu op heeft staat echt niette zweten hoor


Ik keek even naar de berichten van jou in dit topic dit is wat jij wisselt
0-100-200-350-400-200-300-400-450-550-400-550-800

:') En dan vinden dat je niet veel wisselt. Mijn heren krijgen 100-300-500/600 op en ga niet 50 of 100 gram wisselen elke keer dat vind ik zo'n onzin. 800 gram bewaar ik voor de sneeuw, dat is extreem veel voor extreem weer. En dat zijn dieren die én geschoren zijn én 24/7 buiten staan. Geen schuilhok of iets. Prima dat je hem nu al onder 800 hebt staan, wordt wel banketstaaf voor je als het -10 wordt want veel dikker kan je niet. Ik heb ook een aansteller die heeft nu een klein racestreepje en een 300 grams halsdeken, staat ie met 5 graden te rillen dan gaat ie maar lekker hollen want hij krijgt pas meer als het echt kouder wordt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:41

Ik wilde mijn paardjes vanmiddag een regendeken opdoen omdat er vanacht en morgen héél veel regen en storm word verwacht.Ik zeg tegen de pony:wil je een deken op? hij kijkt me aan en rent weg.
Na een paar keer gezegt te hebben 'deken opdoen?' en steeds weg lopen,denk ik dat hij echt geen deken op wil. Nou ja ik ga er niet achter aan vangen om de deken erop te krijgen.
Ze staan 24/7 buiten en hebben alleen bomen en struiken als beschutting.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:56

Ik wil ook een pony die 100% begrijpt van wat ik zeg!
Mijn paard blijft overigens gewoon staan als ik vraag of ik een dkeen op moet doen. Dus ze zal het wel heeeel fijn vinden :j

Of mijne is gewoon opgevoed ;)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:59

De mijne is gewent zonder deken te staan,miss. ligt het daaraan?
Hij begrijpt echt niet alles hoor,sommige woordjes kent hij wel.Als ik roep eten,komt hij er gelijk aan,dat woord kent hij gewoon ook.

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:25

wendyke schreef:
Sappos schreef:
800 gram okay maar jeetje wat wissel jij veel met dekens :oo

Ik heb een mietje die half geschoren is en staat te rillen onder 300 gram hals, die zoekt het maar lekker uit! Gaat maar eten of rennen
Een geschoren onder 300 gram hals die het niet koud heeft maar wel dikker haar krijgt, ook geen probleem
En een geschoren die niet helemaal lekker was van de week, omdat ik dacht dat ie miss wat last van de kou had heb ik hem onder een Bucas all in one gezet, 490 gram zonder hals.
Het veulen..tja die heeft een 5000 gram ademende wintervacht :')

ik wissel niet veel kijk naar m'n paard en als k vind dat er meer of minder op moet doe ik dat , ik vind het zielig als ze staan te rillen als een rietje maar blijkbaar jij niet en dus mening verschillen. Ik hoef de mijne in ieder geval niet te scheren want die zit super in z'n vacht en wat er de rest van zegt maakt me niks uit ik doe wat het beste is voor mijn paard en dat is wat ze nu op heeft staat echt niette zweten hoor


Sappos schreef:
Ik keek even naar de berichten van jou in dit topic dit is wat jij wisselt
0-100-200-350-400-200-300-400-450-550-400-550-800

:') En dan vinden dat je niet veel wisselt. Mijn heren krijgen 100-300-500/600 op en ga niet 50 of 100 gram wisselen elke keer dat vind ik zo'n onzin. 800 gram bewaar ik voor de sneeuw, dat is extreem veel voor extreem weer. En dat zijn dieren die én geschoren zijn én 24/7 buiten staan. Geen schuilhok of iets. Prima dat je hem nu al onder 800 hebt staan, wordt wel banketstaaf voor je als het -10 wordt want veel dikker kan je niet. Ik heb ook een aansteller die heeft nu een klein racestreepje en een 300 grams halsdeken, staat ie met 5 graden te rillen dan gaat ie maar lekker hollen want hij krijgt pas meer als het echt kouder wordt.

IK VRAAG ME UBBERHAUPT AF WAAR JE JE MEE BEMOEID, Ik vind dat idd niet veel wisselen dat jij je paard laat rillen moet je zelf weten ik doe wat voor mijn paard het beste is en heb ik jou bemoeienis nie voor nodig :wave: hoe kan jij nou weten of ik er geen dekens meer bij kan leggen kan je vanaf je stoel zien wat ik in mijn kast heb :wow: :')

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:41

wendyke schreef:
IK VRAAG ME UBBERHAUPT AF WAAR JE JE MEE BEMOEID, Ik vind dat idd niet veel wisselen dat jij je paard laat rillen moet je zelf weten ik doe wat voor mijn paard het beste is en heb ik jou bemoeienis nie voor nodig :wave: hoe kan jij nou weten of ik er geen dekens meer bij kan leggen kan je vanaf je stoel zien wat ik in mijn kast heb :wow: :')


Liever 10x wisselen en een paard netjes op temperatuur, en naar gelang hoe koud het buiten is, dan je paard laten rillen en te koppig zijn om dikkere dekens op te leggen.......
Wendyke, als ik naar mijn paard kijk vind ik 800 echt enorm veel klinken, maar je kijkt iig goed naar je paard, en geeft hem wat hij nodig heeft, zonder limiet tot welke gram je wilt gaan _/-\o_
Als mijne het met 300 niet gaat redden, koop ik wel weer een nieuwe deken :)

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:00

Tancreda4 schreef:
wendyke schreef:
IK VRAAG ME UBBERHAUPT AF WAAR JE JE MEE BEMOEID, Ik vind dat idd niet veel wisselen dat jij je paard laat rillen moet je zelf weten ik doe wat voor mijn paard het beste is en heb ik jou bemoeienis nie voor nodig :wave: hoe kan jij nou weten of ik er geen dekens meer bij kan leggen kan je vanaf je stoel zien wat ik in mijn kast heb :wow: :')


Liever 10x wisselen en een paard netjes op temperatuur, en naar gelang hoe koud het buiten is, dan je paard laten rillen en te koppig zijn om dikkere dekens op te leggen.......
Wendyke, als ik naar mijn paard kijk vind ik 800 echt enorm veel klinken, maar je kijkt iig goed naar je paard, en geeft hem wat hij nodig heeft, zonder limiet tot welke gram je wilt gaan _/-\o_
Als mijne het met 300 niet gaat redden, koop ik wel weer een nieuwe deken :)

inderdaad zo denk ik er ook over , ik heb net gekeken bij m`n paard en ze voelt helemaal niet klam of gewoon lekker en normaal 800 klinkt ook veel maar mijn paard hoeft niet te rillen. ik maak de keuze voor dekens moet ik ook meer bij leggen als ze staat te rillen zo denk ik er over :D

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:06

Ik ook :j
Ik heb een blij paard die niet te warm of te koud is, omdat ik de moeite neem om te wisselen. Ook eventueel 50 gram als ze daar lekkerder onder lijkt te gaan.

domosan

Berichten: 250
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Drempt

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:44

Al die grams!!!
Als mijn paarden geschoren zijn krijgen ze een 350 grams op.
Afhankelijk hoe ze onder de deken voelen, doe ik meer op.
Puur op gevoel, heb geen idee hoeveel grams alle dekens zijn.
Hangt ook van paard af, zijn erg verschillend.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:44

ik herhaal mijzelf:

Lynn_x schreef:
Maar hoeveel dekens heb je dan op bij die 800 grams?
Ik heb het gevoel namelijk dat bij meer dan 2 dekens het gewoon bijna geen effect meer hebt.

Als ik namelijk 2 truien + een jas aantrek heb ik het alsnog koud, omdat je dan gewoon bijna niet meer kan bewegen...

Ik heb ook 500 op ofzo hoor, daar niet van. Maar mijne is wel helemaal kaal

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:46

mijn winterdeken zijn bijna allemaal 350 gram of 400 als je er dan 2 op doet zit je er al aan. :j

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:49

Lynn_x schreef:
ik herhaal mijzelf:

Lynn_x schreef:
Maar hoeveel dekens heb je dan op bij die 800 grams?
Ik heb het gevoel namelijk dat bij meer dan 2 dekens het gewoon bijna geen effect meer hebt.

Als ik namelijk 2 truien + een jas aantrek heb ik het alsnog koud, omdat je dan gewoon bijna niet meer kan bewegen...

Ik heb ook 500 op ofzo hoor, daar niet van. Maar mijne is wel helemaal kaal

2 dekens van 400 gram

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:54

Ik keek even naar de berichten van jou in dit topic dit is wat jij wisselt
0-100-200-350-400-200-300-400-450-550-400-550-800

:') En dan vinden dat je niet veel wisselt. Mijn heren krijgen 100-300-500/600 op en ga niet 50 of 100 gram wisselen elke keer dat vind ik zo'n onzin. 800 gram bewaar ik voor de sneeuw, dat is extreem veel voor extreem weer. En dat zijn dieren die én geschoren zijn én 24/7 buiten staan. Geen schuilhok of iets. Prima dat je hem nu al onder 800 hebt staan, wordt wel banketstaaf voor je als het -10 wordt want veel dikker kan je niet. Ik heb ook een aansteller die heeft nu een klein racestreepje en een 300 grams halsdeken, staat ie met 5 graden te rillen dan gaat ie maar lekker hollen want hij krijgt pas meer als het echt kouder wordt.[/quote]

heb jij niets beters te doen dan tellen hoevaak iemand wisseld!!
en over dat wisselen , het is ook nog nooit zo'n wisselvallig weer geweest als dit jaar. Ik had liever gehad dat het wat constanter weer zou zijn.
laat iemand lekker doen wat hij/zij goed vind voor haar paard, zij kent hem toch het beste.
Wij oordelen toch ook niet over wat jij op je paard hebt liggen.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:56

Die van mij loopt overdag ook buiten met 2x 370 grams. En hij heeft het echt niet te warm.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:58

simongek schreef:
mijn winterdeken zijn bijna allemaal 350 gram of 400 als je er dan 2 op doet zit je er al aan. :j


Maar straks dan? met -15? Dan zit je dus met 3 of 4 dekens? Dat geeft toch geen extra warmte?
*puur uit nieuwsgierigheid hoor*

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:59

ja wel laagjes geeft wel warmte en ik doe meestal een losse wolle deken er tussen leggen van vroeger van bed :D en eventueel een hals erbij

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:00

Lynn_x schreef:
simongek schreef:
mijn winterdeken zijn bijna allemaal 350 gram of 400 als je er dan 2 op doet zit je er al aan. :j


Maar straks dan? met -15? Dan zit je dus met 3 of 4 dekens? Dat geeft toch geen extra warmte?
*puur uit nieuwsgierigheid hoor*


je hebt tegenwoordig dekens van 550 gram

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:04

Dus dan doen jullie 2 van die dekens? oke.

Wendyke; jaa laagjes dat weet ik! Maar meestal met 2 dikke dekens heeft de 3e vaak niet echt nut meer,dan kunnen ze bijna niet meer bewegen toch haha. Ik heb nu 2 dekens, een 3e is niet erg handig lijkt me..

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:05

Lynn_x schreef:
simongek schreef:
mijn winterdeken zijn bijna allemaal 350 gram of 400 als je er dan 2 op doet zit je er al aan. :j


Maar straks dan? met -15? Dan zit je dus met 3 of 4 dekens? Dat geeft toch geen extra warmte?
*puur uit nieuwsgierigheid hoor*


simon gaat morgen volledig kaal en ik zit nog te dubben over wat hij dan opkrijgt. Hij heeft nu 350 gram met hals en een oude amigo insulator op.

Maar als het echt vries staat hij in de stalbandages en heeft hij 3 dekens op.

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:06

Lynn_x schreef:
Dus dan doen jullie 2 van die dekens? oke.

Wendyke; jaa laagjes dat weet ik! Maar meestal met 2 dikke dekens heeft de 3e vaak niet echt nut meer,dan kunnen ze bijna niet meer bewegen toch haha. Ik heb nu 2 dekens, een 3e is niet erg handig lijkt me..

haha de mijne kan nog genoeg bewegen als die er 3 opheeft :D

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:20

wendyke schreef:
Lynn_x schreef:
Dus dan doen jullie 2 van die dekens? oke.

Wendyke; jaa laagjes dat weet ik! Maar meestal met 2 dikke dekens heeft de 3e vaak niet echt nut meer,dan kunnen ze bijna niet meer bewegen toch haha. Ik heb nu 2 dekens, een 3e is niet erg handig lijkt me..

haha de mijne kan nog genoeg bewegen als die er 3 opheeft :D

idd die van mij ook, als je dekens maar goed passen

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:34

simongek schreef:
Maar als het echt vries staat hij in de stalbandages en heeft hij 3 dekens op.


Waarom stalbandages?? Uit pure nieuwsgierigheid hoor? Het wordt wel warm onder de bandages, maar het helpt toch niet voor de algemene warmte? Of wel?