Raldi springt nog steeds om, komt dit ooit goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-01 08:49

het rijden op raldi gaat super. ze is voor het been, en loopt zelfs al een beetje in de krul. ik snap niet dat dit in een redelijke korte tijd zo erg verandert is!


maar ze springt nou nog steeds om in galop. naar mijn idee zit de buiging door het gehele lichaam.

is dit geen automatisme geworden?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 11:48

Springt hij / zij zowel op links als op rechts om?


Kitty

Berichten: 7683
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 12:10

Doet hij dat ook als je op de volte rijdt? Gewoon een grote volte...

Dan is het voor hem moeilijker om te springen. Denk er ook aan dat je je teugels niet te lang hebt en je benen goed aanlegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 15:45

Ik heb al e.e.a. uitgelegd bij het verhaal van Ymke:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &forum=8&2

Wanneer changeert Raldi? Meestal changeert een paard wanneer je iets meer been geeft om een ruimere sprong te maken. Je paard is dan duidelijk niet voorwaarts en niet voor je been. Eerst rechtmaken en dan meer gelopsprong vragen. Controleer jezelf door veel op de binnenhoefslag te rijden.

Succes Pling *LOL* Pling

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 09:01

sorry voor late reactie. ben niet meer thuis, vandaar.
ze doet het alleen rechts om. met lichte stelling naar binnen doet ze het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 10:45

ik zou haar voorlopig maar eventjes met een klein beetje stelling naar binnen rijden. Als ze dan iets sterker is kun je af en toe proberen of je haar rechter kunt maken in de hals. Let er goed op dat je de schouder naar buiten blijft rijden en dat ze niet haar kont naar buiten gooit.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 10:48

klinkt stom, maar onder een proef, kan ik toch die stelling naar binnen houden? krijg je ook minder punten voor als ze omspringt? ikmoet alleen het voordeel hebben, dat ze bij B of E een grote volte vragen, dan ben ikg ered! Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 10:54

volgens mij moet je in alle B proeven een grote volte rijden hoor. Omspringen kost je punten, stelling iets naar binnen niet Pling

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 10:57

ah, en tja, het gaat toch om die punten he?! maar mijn vraag is eigenlijks, komt dit ooit goed, of is dit een 'tik' die er in blijft. ze doet het namelijk al zo ontzettend lang, dat je er een beetje ongeduldig van wordt! Haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 13:30

Zodra jij Raldi echt recht kunt stellen en ze goed voor je been is, is het omspringen ook over. Dan kun je er aan gaan werken haar op je hulp over te laten springen Pling .

Kun je haar ook weer in de goede galop terug om laten springen?

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 21:02

ik denk ook dat het wel goed gaat komen als je naar verloop van tijd gewoon steeds rechter gaat richten.
Soms als mijn Z een gekke bui heeft, doet hij dit ook zelf als je tijdens het losrijden aan galopeerd. Gek word ik er dan al van. Lijkt me vrij vervelend als het elke dag gebeurd.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-01 08:57

Citaat:
Op 2001-05-28 14:30, schreef Jippie:
Kun je haar ook weer in de goede galop terug om laten springen?


helaas niet Boos!! en als ik haar in de verkeerde galop op de kleine volte rijdt, blijft ze alsnog in die 'contra'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Misslev en 4 bezoekers