zal het al gaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

zal het al gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 12:28

ik ben van plan om over een maandje ofzo al over de brug te gaan met Passion.
Als ik naar het bos wil moet ik namelijk over een fietsbrug(over de autosnelweg) en dat wil ik alvast gaan oefenen.
er komen wel vaker paarden op die brug.
bv. met Expensive voor(als yentl dat wil natuurlijk) en ik met Passion erachter, dan is hij ook een heel stuk rustiger.
Passion is al bijna helemaal verkeersmak, en schrikt niet snel.
laatst was ik naast de snelweg gaan wandelen, wel met een hek ertussen en een stuk of 5 meter ervanaf.
hij vond het wel spannend, maar bang was hij zeker niet!


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:09

Ja, ik ka helaas niet in de toekomst kijken Lachen Ik denk dat je het zelf moet beslissen en zelf kan zien of hij het aankan.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:10

ik zou er idd een paard die het heel goed kent en absoluut niet bang is ervoor doen. Wij gaan zelf altijd over een redelijk brede brug de snelweg over. aan de ene kant hebben ze een ecostrook gemaakt (boomstronken) waardoor je de snelweg niet meer ziet en de brug is breed genoeg dat de paarden zich evt om kunnen draaien etc. De eerste keer vinden de meeste paarden het nl doodeng dat er iets onder hen door raast. Daar moet je goed op bedacht zijn en met een paard ervoor die het kent is er niet zo heel veel aan meestal.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:17

Ik denk dat je betere een ander paard als Ex kunt meenemen, want Ex is volgens mij pas 1 keer (of nog nooit zelfs Verward ) over die brug geweest. Dan sta je daar met 2 schijterige paarden...

Ik zou óf eerst met ex gaan oefenen, of een ander paard regelen dat het wél kent.

Veel succes

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 13:17

Expensive is al vaker over de brug geweest en normaal een heel rustig paard.
ook als Passion bang wordt, wordt hij niet helemaal wilt ofzo.
het is geen pony die er vandoor gaat als hij bang wordt Lachen
ik denk dat ik het gewoon eens probeer, als het gevaarlijk gaat worden ga ik terug.
maar volgens mij heeft Passion ook vertrouwen in me.
de verzorger in de vakantie vertelde namelijk dat hij in het begin van elke beweging die haar vader maakte schrok Haha!
en ook van zn eigen schaduw, zo ken ik hem helemaal niet Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:59

je moet er wel in één keer over denk ik, en ook weer terug. Dit omdat als je terug gaat zeker met een paard dat iets voor het eerst doet je het idee krijgt bij zo'n beestje dat je *dus* terug kan. Dat moet je hem niet leren, je moet hem vertrouwen geven. Wij zijn zelf nog nooit terug gegaan, heb op een stuiterbal gezeten die over dat hele viaductje heen en weer sprong, maar hij is erover gegaan, de keer erna liep hij heel zeker erover, hij kende het al, en die auto's, nou boeiend! Terwijl hij doodsbang was, hij was gewoon heel stoer!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 14:48

dat klopt wel.
ik ga ook niet terug als hij even steigert of wat wilder worden, maar als het ECHT gevaarlijk wordt ga ik wel terug, maar ik denk eigenlijk niet dat hij heel wild zou worden. ik hoop het maar dan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, bud_gloor, daisy91, Karintich, laura_estee, Miekie74, Pikeur, vikawiek, Yavanna en 139 bezoekers