wie heeft er een dartmoor?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 16:19

wie heeft er hier allemaal een dartmoor? kheb een dartmoor verzorgpony. hij is een zwarte ruin van 5 jaar. zijn ouders komen allebei uit ut wild: uit Dartmoor. zijn moeder heet: Stourton Storm, zijn vader: Stourton Black Jack en vader vd. moeder: Flydon Tor Royal. hij staat op een dartmoorponyclub bij een boer die heeft in totaal 14 dartmoorpony's en 3 kruisings tussen welsh/dartmoor. ze zijn allemaal zwart, behalve 1 veulen die is vos en is een dochter van Black Knight van de Broenenberg, daar is ut andere veulen ook van. o ja, hij heet rens. maaruh, kheb wel foto's maar ksnap niet hoe je ze erop moet zetten? hoe moet dat?

-xxx- Bloos [/img]

Vrijgezel # 77


Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:07

Je moet de URL van de foto tussen [img] en [/img] zetten.
Ik heb trouwens geen dartmoor, vind ze wel erg leuk.

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:13

piaffe hier op bokt heeft ook een dartmoor!

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:27

zijn mooie pony's! Als een grote boerderij had zou ik er wel 2 ofzo willen maar wat ik ech geweldige pony's vind zijn Fell-pony's.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 17:20

toscana schreef:
zijn mooie pony's! Als een grote boerderij had zou ik er wel 2 ofzo willen maar wat ik ech geweldige pony's vind zijn Fell-pony's.


mun vriendin heeft ook een fell, hele leuke beesten zijn dat!!

Vrijgezel # 77

sophieXonim

Berichten: 18
Geregistreerd: 21-01-05
Woonplaats: hutje op de hei

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:53

Grapje zeker!
Ik heb ook een dartmoor, beter nog ik heb er 2. Het zijn bijde volle broers van (vader) Stourton Black Jack en (moeder) Stourton Storm. En of dat nog niet toevallig genoeg is: weet je hoe ze heten? Rens en Remco (officieel Renco) Alleen wordt mijn Rens 14 mei 10 jaartjes.

Ik heb ze nu ongeveer een jaartje. Ik heb ze sinds eind maart. De fokkers zijn F. Renders (Renco) en F. J. de Graaff (Rens). Hier onder een foto (als het lukt)

Afbeelding

Links is Rens, Rechts is Renco.

Owja nog een leuk weetje: ik heb eens gezocht naar hun stamboom, en ik kan van de vader van de moeder een aardig lange stamboom vinden, tot 1633! Eerst is het dartmoor, dan wat welsh bloed, en zelfs hackney bloed, en dan volbloeden en zelfs arabieren.
ik zal even zeggen hoe ik heb geklikt want anders is het zoeken!
eerst de website: http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=check&search_bar=horse&h=Flydon+Tor+Royal&g=5&inbred=Standard

Klik op: Dinarth Spark
Klik dan op: Klondyke
Klik dan op: Welsh Jack
En als laatste: buzzard

This misschien een beetje ver gezocht, maar ik vind het wel leuk!

owjah nog n vraagje hoe heet jouw ponyclub en hebben ze toevallig een website? Zou ik wel leuk vinden om te weten.

Onim= mijn Sgatje
Showteam de caballero's = leuk leuk leuk! kijk ook eens op de website: www.websitemaker.kennisnet.nl/caballeros wel doen hè!

sophieXonim

Berichten: 18
Geregistreerd: 21-01-05
Woonplaats: hutje op de hei

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:37

Nog ffies een aanvullig op mijn berichtje hier boven van het stamboek. De link is naar het paard Flydon Tor Royal dit is de vader van Stourton Storm dus de vader van de moeder. En dus alle paarden waarop je moet kliken zijn dus ook familie (voorouders).
Ik had t wel bij gezet, maar niet zijn naam, dus voor de duidelijkheid. Knipoog

Onim= mijn Sgatje
Showteam de caballero's = leuk leuk leuk! kijk ook eens op de website: www.websitemaker.kennisnet.nl/caballeros wel doen hè!

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:20

Hoi,

Ik heb ook een Dartmoor, Dizzy Gestoord van 9 jaar (bijna 10).
Hij is een ruin, maar veel mensen denken dat 'ie nog hengst is, omdat 'ie een stevige hengstennek heeft.
Hij is sowieso stevig (en te dik), maar moet 't ook tegen een groter paard opnemen. Hij is trouwens de baas van de wei
Foto's staan in mijn profiel -als het goed is-?

Hij is superlief en eigenwijs.
Jammer dat hij te klein voor mij is om op te rijden.
Hij is mijn handpony tijdens buitenritten (kan in het bos losgelaten worden), loopt voor de koets, kan goed naast de fiets mee en verder is het longeerwerk om de dikke buik "bij" te houden.

Hij zou met me door het vuur gaan.......

Expres gewacht, zodat 't topic weer op blz 1 komt te staan...... Haha!

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:22

oh nee Verdrietig , mijn foto's zitten niet meer in mijn profiel Ach gut

Wil je Australië op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-05 15:34

hihi....
grappig dat het topic weer opgehaald is Haha!

Vrijgezel # 77

gesina
Berichten: 815
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: amsterdam

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:19

Ikzelf heb geen volle dartmoor maar een kruising met een shet.
de vader van onze Black is Bink en staat bij een manege verderop.

Nolan van Halfweg *tweede premie* hengstenkeuring 2012 te Asten

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:36

Wij hebben ook een Dartmoor: Richter's Prince. Een ruin(tje) van 6 jaar (hij wordt 21 maart 6 jaar) oud en ongeveer 1.20 hoog. Het is een koffievos met lichtere manen. Zijn moeder is Amanda en zijn vader Kilbees James Bond (uit mijn hoofd).

Een vreselijk leuke lieve eigenwijze pony Knipoog .

Hij vindt vooral (race)spelletjes leuk en buitenritten maken, maar gaat inmiddels ook aardig springen Haha! .

Hij staat op de site van hypofocus fotografie bij de rassenencyclopedie onder Dartmoor pony !

Afbeelding

<3 /3 Zazou /3 <3

sophieXonim

Berichten: 18
Geregistreerd: 21-01-05
Woonplaats: hutje op de hei

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:02

mooie foto van richters prince.

Onim= mijn Sgatje
Showteam de caballero's = leuk leuk leuk! kijk ook eens op de website: www.websitemaker.kennisnet.nl/caballeros wel doen hè!

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-05 14:42

Prince schreef:
Wij hebben ook een Dartmoor: Richter's Prince. Een ruin(tje) van 6 jaar (hij wordt 21 maart 6 jaar) oud en ongeveer 1.20 hoog. Het is een koffievos met lichtere manen. Zijn moeder is Amanda en zijn vader Kilbees James Bond (uit mijn hoofd).

Een vreselijk leuke lieve eigenwijze pony Knipoog .

Hij vindt vooral (race)spelletjes leuk en buitenritten maken, maar gaat inmiddels ook aardig springen Haha! .

Hij staat op de site van hypofocus fotografie bij de rassenencyclopedie onder Dartmoor pony !

Afbeelding


is het een echte dartmoor?
ik dacht dat die geen bles mochten? Verward

Vrijgezel # 77

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:54

Hoi!

Wij denken een dartmoor te hebben maar papieren missen . Maar als ik deze ponys zo zie, vraag ik me sterk af of het idd een dartmoor is.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:07

hier een foto van sies:
Afbeelding

Wij noemen haar Hasj, of hassisch, maar hoe ze echt heet geen idee, kennis van ons heeft haar gekocht op een paarden markt, toen was die wond boven haar flank vrij vers(op de foto wel duidelijk), nu begint het mooi te genezen, ook om haar rechter achterbeen heeft ze een prikkeldraad litteken(boven het spronggewricht zie je een streep lopen), alsof ze echt heeft vast gezeten. Ze is enorm pittig, snel bang en ontzettend eigenwijs, maar ook een hele grote knuffel, en ik vindt haar ontzettend mooi. Ze loopt echt als een dametje, voetjes hoog optillen en ze wil geen natte voetjes krijgen Clown
Verder had ze heel erg last van jeuk en krabte ze der manen en staart altijd stuk, zelfs een keer der hoofd opengeschuurd, waarschijnlijk kwam dit door een huidprobleem, maar dat is nu gelukkig helemaal genezen, maar ze heeft wel nog oude kale plekjes, vooral boven haar oog. en haar manen zullen wel weer even duren voordat ze wat langer zijn.

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:25

loesjuhh schreef:

is het een echte dartmoor?
ik dacht dat die geen bles mochten? Verward


Een superechte Dartmoor *LOL* ! Anders had ie ook geen Dartmoor stamboek papieren !

Check op de site van het Dartmoor stamboek:
"Aftekening op het hoofd en aan de benen horen klein te zijn".

Je kunt dit toch moeilijk een grote aftekening noemen Knipoog
Overigens is die witte aftekening wel de reden waarom ze hem niet als dekhengst hebben gehouden, maar geruind.

<3 /3 Zazou /3 <3

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:40

Citaat:
Ze loopt echt als een dametje, voetjes hoog optillen en ze wil geen natte voetjes krijgen


Haha de dartmoors van sophieXonim zijn precies het zelfde kan niet missen zal ik zeggen bijna !
Die willen ook niet in de plassen en lopen als kleine friesjes en lippizaners ! Clown

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-05 18:37

nou, ik zal hier maar even 2 foto's van Rens neerzetten:
Afbeelding
Afbeelding
echt mooie, duidelijke foto's heb ik niet. in de zomer ga ik weer nieuwe maken, want dan is hij zijn wintervachtje kwijt en is het wat mooier weer!

Vrijgezel # 77


loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-05 18:43

showteam schreef:
Citaat:
Ze loopt echt als een dametje, voetjes hoog optillen en ze wil geen natte voetjes krijgen


hihi... precies Rens... maar toen hij eenmaal in het water stond, wilde hij er niet meer uit Tong uitsteken

Vrijgezel # 77

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-05 18:46


Vrijgezel # 77

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:18

heej prince,
ik heb een tijd het halfbroertje van prince verzorgd james bond heet hij ze hebben de zelfde vader Pling ik ken prince van de stal naast ons waar ik toen altijd kwam om te helpen met de pony's te verzorgen en in te rijden.....ik heb nog foto's van toen er voor de 2e keer iemand op prince zat ik zal ze voor je zoeken...

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:31

loekie schreef:
heej prince,
ik heb een tijd het halfbroertje van prince verzorgd james bond heet hij ze hebben de zelfde vader Pling ik ken prince van de stal naast ons waar ik toen altijd kwam om te helpen met de pony's te verzorgen en in te rijden.....ik heb nog foto's van toen er voor de 2e keer iemand op prince zat ik zal ze voor je zoeken...


Hai loekie,

leuk, zijn het digitale foto's ? kun je ze mailen Mail of op bokt zetten Ja ?

sophieXonim

Berichten: 18
Geregistreerd: 21-01-05
Woonplaats: hutje op de hei

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:23


Onim= mijn Sgatje
Showteam de caballero's = leuk leuk leuk! kijk ook eens op de website: www.websitemaker.kennisnet.nl/caballeros wel doen hè!

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Re: wie heeft er een dartmoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-05 16:57

sophieXonim schreef:
er staat nog niet veel op de website maar er staan een paar leuke foto's op hoor! wanneer volgt de rest?
http://www.websitemaker.kennisnet.nl/Dartmoor-Ponyclub weet niet of ik t goed schrijf hoor maar als je hier boven kijkt dan weet je zeker dat je de goeie hebt.

en als je dan toch al bezig ben:
http://www.websitemaker.kennisnet.nl/decaballeros
dit is de website van ons showteam wie weet komen rens en remco ook nog eens optreden!


ik heb er ook al een keertje opgekeken...
stiekem hoopte ik dat er al foto's van rens en remco op stonden Haha!
en dan mag ''mijn'' rensje ook wel bij het showteam hè Bloos (hij kan al compliment, buigen en voetje geven... dus... Bloos )

Vrijgezel # 77


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK en 7 bezoekers