vergoeding na overval?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

vergoeding na overval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-11 22:07

2 jaar geleden ben ik toen ik manager was in een winkel, samen met 2 collegaas overvallen door 2 gewapende jongens die zich hebben laten insluiten na sluitings tijd
Ik was toen ook nog eens 3 of 4 maanden zwanger

Nu hebben ze na ruim 2 jaar 1 of beide daders opgepakt, aangezien ik vandaag een brief kreeg over een rechtzaak binnenkort

ook kon ik een schadevergoeding aanvragen en moet bonnetjes en rekeningen en een formulier indienen voor de zaak begon.
Ik weet dat je ook wegens emotionele schade een vergoeding kan krijgen, maar hoe doe je dit en wat kun je dan krijgen?

ik ben 2 maanden na de overval weggegaan bij dit bedrijf en na de bevalling op kantoor gaan werken, met een veel lager inkomen en ben langere tijd erg klang bang geweest in het donker en schrok erg snel. Dit omdat ik me echt schrok toen ik ineens een mes op mijn keel gezet kreeg en vastgebonden werd terwijl ik me veilig voelde in "mijn" kantoor


Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:11

Neem via 0900 8844 eens contact op met de politie met deze vraag, daar kunnen ze je er meer over vertellen (welke formulieren, etc.). Via slachtofferzorg kunnen ze je hier ook goed mee helpen, die werken dagelijks met dit soort zaken. Ik zou aanraden om die laatste te bellen.

Om je schade vergoed te krijgen zal je de schade moeten willen verhalen op de verdachte en indien deze niet wil betalen, voegen ter zitting. Je stelt je dan als civiele partij in de strafrechtzaak en de rechter beslist dan of je wel of geen recht hebt op een schadevergoeding.

Even informeren dus!

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re: vergoeding na overval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:12

Hoe wordt er bepaald wat de emotionele schade is? En wat zou een bedrag hedendaags nog voor jou kunnen betekenen dan dat het minder word :) ?

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-11 22:15

ik ga morgen ook meteen ook bellen met mijn contactpersoon van slachtoffer hulp. ik kreeg de brief alleen pas na 17 uur aangezien deze bij mijn oude werkgever was aangekomen (niet mijn eigen adres gegevens gebruikt bij de aangifte aangezien de daders deze te zien krijgen) en ik kon niet meer bellen.
ik ben nu wel erg nieuwschierig geworden en vroeg me af of bokkers hier ervaring mee hebben
De rechtzaak is namelijk al over 10 dagen

na 2 jaar heb ik het op zich wel achter me kunnen laten, maar waarom niks vragen als het wel kan?
ik ben maandenlang heel schrikachtig geweest als iemand plotseliong naast of achter me stond.was zwabgerm ben opgeskloten geworden, vastgebonden en heb een me sop mijn keel gekregen.
Als de daders meteen gepakt waren had ik het ook aangevraagd, maar ze zijn pas na 2 jaar gepakt
tot 3 jaar na data kun je volgens mij een vergoeding aanvragen

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: vergoeding na overval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:27

Een oud collega van mij heeft wel een schadevergoeding gehad na een overval. Ik meen dat dat tussen de 100 en 250 euro was of zo, het exacte bedrag zou ik echt niet meer weten.

De dingen die jij beschrijft vallen zeker schade. Je bent belemmerd in je werk en dagelijkse bezigheden door angst die voortkomt uit de overval. Wat de ervaring van een mes op je keel hebben met je doet, daar kan ik gelukkig alleen naar gissen, maar zoiets doet wel wat met een mens en je vertrouwen in de omgeving.

Ik denk dat je dus zeker wel recht maakt op een schadevergoeding, maar daar zullen ze je via SH wel meer over kunnen vertellen.

Hoe is het nu, 2 jaar verder, nu het eigenlijk weer bovenkomt door die aanhouding? Wat doet dat met je?

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: vergoeding na overval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-11 13:50

Ik ben eigenlijk alleen maar blij, zeker omdat ik wil weten of een collega er nu wel of niet mee te maken had. Die twijfel is er namelijk nog steeds

Ik heb vanmorgen gebeld en het formulier opgehaald
helaas is de rechtzaak nu alles met diegene die de bankpas gebruikt heeft. Of hij ook bekend heeft de zaak te hebben overvallen hoor ik dan pas. Het waren er sowieso 2, en er is nu 1 iemand die voor de rechter moet verschijnen

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: vergoeding na overval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:03

Je kan slachtofferhulp bellen. Zij vullen een formulier voor je in voor materieele en emotionele schade.
Zij gaan hierover praten en stellen vanuit daar een bedrag op. Je moet vertellen wat je niet meer durft/waar je bang voor bent etc. Hier wordt dan je emotionele schade op gebaseerd. Ik weet niet precies hoe het zit als het verzoek wordt toegewezen en dan met de uitbetaling van de dader. Ik denk dat dat in mindering wordt gebracht en dat je dan een deel terug moet storten naar slachtofferhulp. Voor meer vragen mag je altijd een PB sturen!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: vergoeding na overval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:05

Slachtofferhulp kan je daarmee helpen :-) Gewoon een afspraak maken :-)

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: vergoeding na overval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-11 11:32

Blijkbaar hebben ze een vergissing gemaakt.
de overval is bij deze dader niet bewezen, alleen gebruik maken van de gestolen bankpas van die dag, dus ze hebben tenrechte die brief naar mij gestuurd

Slachtoffer hulp en de rechtbank kwamen er nu net pas achter en ik kan nu helemaal niks dus


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers