Dikke achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Dikke achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 10:46

Hoi,
Mijn pony heeft sinds gisteren ineens hele dikke achterbenen. Hij loopt niet onregelmatig maar wel erg stijf.
Zou dit gewoon door de warmte komen?? Of kan het iets anders zijn?? Verward
Ik ga ze wel een paar keer per dag afspuiten, kijken of dat wil helpen! Of heeft iemand nog andere tips of misschien een ander idee waar het door kan komen?
Alvast bedankt Lachen
Groetjes Diane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 10:48

kan warmte zijn. Staat hij overdag op stal?

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 10:50

Hij staat van sochtends tot halverwege de middag buiten. Dus hij staat een gedeelte van de middag en 's nachts op stal. 's Avonds krijgt hij ook nog beweging, longeren, rijden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 11:08

Als er mogelijkheid is hem s'nachts buiten te houden zal hij er geen last meer van hebben. Overdag is het te warm en zal hij waarschijnlijk niet veel lopen maar vnl ergens in een hoekje staan. Dan is de kans op stalbenen net zo groot als op stal staan.

s'avonds/s'nachts is het koeler en zal hij meer gaan bewegen en op zijn gemakje gaan grazen.

Als de benen echt dik zijn, rustig aan met longeren. Eerst voldoende laten stappen om het vocht uit de benen te laten opnemen in het lichaam.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 11:58

Dat in een hoekje staan valt wel mee, hij baggert eigenlijk altijd wel een beetje heen en weer door de wei.
Ja snachts buiten zou misschien kunnen helpen, maar dan moet ik even met mijn zus overleggen of zij die van haar ook buiten wil laten staan..anders is het heel de nacht gehinnik Haha!
Maar ik geloof dat het vanaf morgen al weer wat koeler zou worden dus misschien dat het dan wel overgaat!