Een gesprek gehad met mijn instructeur..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Een gesprek gehad met mijn instructeur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 18:35

Vanochtend om 7 uur Gaaaap had ik al les vanwege de warmte. Voor diegene die ook al zo vroeg eruit waren, het was toen al behoorlijk warm. Normaal gesproken MOET ik altijd in wedstrijdkostuum lessen bij deze man, alleen het zijden hoedje mag ik weg laten. Maar ik dacht dat ik vandaag het jasje wel weg mocht laten, maar nee hoor. Daar begon irritatie nummer 1 al. Ik had het bloedje heet en meneer liet me keihard werken, terwijl hij lekker in de schaduw zat met een cocktail Boos! . Vervolgens kreeg hij het dus weer eens op z'n heupen toen het appuyeren niet echt lekker ging. Misschien was het de hitte, maar opeens kreeg ik de moed en sprong ik van mijn paard en begon dus te vertellen wat mij allemaal dwarszat, waarom hij altijd zo grof was enz. Hij had echt zoiets van wat krijgen we nou? Ik zal jullie verder niet belasten met onze woordenwisseling, maar uiteindelijk was zijn moraal dat ik blij mocht zijn dat ik 3 keer per week les krijg van hem, hij is de persoon die eisen stelt en ik moet rijden en m'n kop houden. Op mijn vraag waarom hij nooit complimenteus kon zijn, zei hij dat ik dan veel te gemakzuchtig zou worden, terwijl ik er nog lang niet ben (vertel mij wat, en daarbij, waar moet ik ooit zijn dan??). Uiteindelijk luidde zijn conclusie dat als het mij niet zint, ik er nu mee moest stoppen en oprotten. In die woorden ging het dus de hele tijd. De maat was vol voor mij, ik heb de teugels in z'n handen geduwd en zei dat ik er mee kapte. Ben weggelopen en volgens mij was hij met stomheid geslagen.
Ik ben toen naar mijn paard gegaan, en even later kwam hij het erf op. Ik dacht wat moet die nu weer, maar hij kwam nog om te kijken naar het been van m'n kreupele knollie (wat ik aan hem had gevraagd maar alweer vergeten was Frusty ) Ik moest een stukje met hem lopen, maar vanwege de pijn had hij een beetje startproblemen. Geeft die l.ul hem toch een schop, nou ik had het niet meer. Terwijl iedereen erbij stond heb ik echt lelijke dingen tegen hem gezegd (in het nederlands), totdat ik mij weer realiseerde dat die duits is Haha! Zo ga je toch niet met een (kreupel) paard om? Gelukkig kon de DA vandaag ook nog komen, toch nog een kundig advies gehad.
Net toen ik thuis kwam hing gelijk m'n opa aan de lijn die van het hele gebeuren op de hoogte was gesteld door mijn instructeur. Kreeg me dus een giga-uitbrander, kon het wel moeilijk verstaan, want altijd als mijn opa zit te zijken dan gaat mijn oma er zich mee bemoeien, dat die wat aardiger moet zijn, en uiteindelijk luister je dus naar een conversatie tussen 2 oudjes Haha! Maar goed, mijn opa mocht naar mijn idee ook wel eens een weerwoord hebben, dus heb ik gezegd dat ik de wedstrijden van 28 en 29 aug niet ga rijden. Dat zijn voor hem erg belangrijke wedstrijden en hij is te krenterig om er personeel voor aan te nemen. Dus hij was niet blij, zacht uitgedrukt. Hij zou mij ook wel even uit het bedrijf gooien. Mmm vraag me af of dat lukt, na mijn moeders overlijden heb ik mij ingekocht in het bedrijf, omdat mijn moeder dat wilde. Dus volgens mij kan hij mij niets maken. Al met al een geweldige dag, maar ben ook wel opgelucht dat ik geen les meer heb van zo'n idioot. En mijn opa trekt wel weer bij.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:39

pff wat een nare vent zeg Bloos
gelijk heb je hoor, niemand hoeft je zo uit te kafferen, heeft geen enkele zin (werkt denk ik alleen maar averechts)

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:46

He wat goed van je! Eindelijk heb je er iets van gezegd. Ik vind het knap van je hoor. En ga je nu op zoek naar een andere instructeur? Je opa draait vast wel weer bij...Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:56

wat irritant! ik zou daar echt niet tegen kunnen als mijn instructiece zo tegen mij deed dan was er echt eventjes iets mis en zou ik ook echt niet meer verder rijden. Ik zou ook echt zoiets hebben van bekijk het. Ik kan daar helemaal niet tegen als iemand mij helemaal afzit te zeiken.
Maar ik zou zoiets niet verwachten van mijn instructriece zijn is meer een vriendin voor mij geworden dan iemand die mij les geeft. We hebben best een goede band waar ik dan ook best trots op ben.

ik hoop voor je dat je nog een andere instructeur vind een goede!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:58

Wie gaat er nu lessen in wedstrijd tenue?
Zijn er meer mensen die dat doen vraag ik me dan af...

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:04

tjah,zo gek vin ik dat nog niet(lessen in wedstrijdtenue)zo kun je mooi je houding zien enzo...enne,is het niet zo dat jij blij mag zijn dat je met je 20 jaar al een bedrijf hebt(ingekocht)en dat je 3 keer per week les krijgt?ik weet het niet hoor,maar zo lijkt mij dat...ik zou stik dankbaar zijn als ik dat allemaal had...tuurlijk,hij kan absoluut te ver gaan(met dat kreupele paard schoppen etc!)mjah,ik ken je situatie niet echt,en ik zou ook geen blaffer willen als instructeur,maar ook zeker geen doetje zeg maar.en dat het warm is in je wedstrijd tenue,dat heb je dan maar te nemen...of kom ik nu erg bot over?dat is niet mijn bedoeling hoor!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:17

Hee super hoor, bijt maar van je af als het je niet zint. Ik hoop voor je dat je opa bijtrekt.... Hoest nu met je Flame? Zie je al enige verbetering?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:26

Zooo wat een moed.

Dat je 20 bent staat er voor mij buiten hoor. En dat je een eigen bedrijf hebt, vind ik machtig, velen zouden het willen maar niet kunnen.

Mij heb je het gevoel gegeven dat je voor je zelf opkomt en voor je paard. Petje af en dan echt af. Sjonge met dit weer zo'n pak aan, je reinste sadisme. Ook jij hebt recht van spreken.

Ik ken je niet, maar ben trots op je, doorzetten, maar wel het hoofd koel houden. Zelf beslissen. Als je je ingekocht hebt in het bedrijf heb je ook mee te beslissen, dus beslis jij ook van wie je lest krijgt en of het plezierig gaat. Niet iedereen kan leren op zo een botte manier. Hij voelt zich zeker heel groot en jij moet je zeker heel klein voelen. Als je 20 bent, ben je geen kind meer. Wees maar bitch, maar doe het met verstand!!

Dan maar een ander die iets meer vraagt en dan maar om de week 3 keer les en 2 keer in de week, zelf lekker veel oefenen, iemand met camera erbij kan je zelf ook nog kijken en dan lekker met veel plezier en motivatie verder gaan.

Nadat ik 3 maanden les had, had ik het gevoel dat het beter ging, zegt mijn instrukteur aan het eind van de les. Het gaat goed, er komt model in, ik zie progressie. En dat heeft mij op wolkjes gezet, want ik heb toch veel geoefend en voelde het zelf ook. Maar het moet ook eens gezegd worden. Als hij mij afzeikt en mijn paard naar behandeld dan is het voor mij in iedergeval ook afgelopen, geef ik liever geld uit aan iemand die het in mijn ogen meer verdiend.

Opa is van de oude stempel, laat maar, we leven in de 21e eeuw en hij heeft nu een kleindochter met pit die in de toekomt het hele bedrijf gaat leiden! en daar moet hij maar alvast aan gaan wennen.

Kop op en smile


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:40

wow goed van je hoor Haha!
met deze hitte in een wedsrijd tenue wat een rare man is dat
hopelijk vindt je nou een goede instructeur.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 20:49

Bedankt! Ben ook blij dat ik eindelijk eens kon zeggen wat ik dacht, alle frustraties er eens uit gooien.

Pebblientje: Ik snap jouw reactie, dat is dus waarschijnlijk ook de reden dat ik het zo lang heb volgehouden. Ik was bevoorrecht, moest dankbaar zijn, alleen voelde het niet goed. Ik ben gewoon de laatste paar maanden behoorlijk vernederd en flink in m'n ziel getrapt, en dat kost tijd om dat te herstellen. En ik een instructeur mag van mij best streng zijn, als het maar rechtvaardig is. En dat vond ik het dus niet.

Jurga: met Flame gaat het stukken beter, hij krijgt medicijnen, en met een weekje afstappen moet die weer pijnloos kunnen lopen. Hij had z'n kogel geblesseerd, gelukkig minder ernstig dan verwacht.

Wat het bedrijf betreft, ik heb me dan wel ingekocht (2 nichten van mij hebben ook een aandeel) maar ik heb vooralsnog geen plannen om het ooit te gaan runnen. Maar voorlopig verkoop ik mijn deel ook niet, helaas voor m'n opa als ik het vandaag zo aanhoorde...

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 21:48

Je opa draait wel weer bij(hij zal wel moeten... }> )
En over dat voorval met je instructeur...ik ben trots op je Party!! Na je vorige topic vroeg ik me al af hoe het nu ging en de bom is dus inmiddels gebarsten! Hartstikke goed van je en je vind wel weer een ander. En dan hopelijk een waar je goed mee overweg kan *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 21:51

Goed van je! Nadat je vorige keer had geschreven hoe jouw instructeur jou in de les aanspreekt, vind ik het super dat je er wat van hebt gezegd!

Opa gaat nog wel bewondering krijgen voor zijn kleindochter hoor!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:00

Super meid!
je opa draaid wel weer bij zoniet ja dat is heel jammer maar je kunt niet almaar over je heen laten lopen!Daarnaast heeft hij de kant van je instructeur gehoord dus ja....

Heb je al een nieuwe instructeur op het oog?
maare petje af hoor echt toppie!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:27

OK dan!

Het zal even lekker worden!
Je 3 keer in de week laten afzeiken, kom nou...

Als het je nou aan inzet ontbrak, maar dat kan ik me niet voorstellen als je om 7 uur sochtends al in wedstrijdtenue op een knol gaat zitten!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 23:10

Super Mirte! Echt heel goed van je!
Ben trots op je Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 23:37

Je hebt groot gelijk dat je het niet meer pikte. In wedstrijdtenue lessen is iets wat ik nog nooit gezien heb en een instructeur die om 7.00 uur in de ochtend een cocktail lust daar stel ik me iets bij voor wat ik maar niet zal zeggen Knipoog
Je opa zou juist trots op je moeten zijn. Hij heeft zijn bedrijf vast ook niet lucratief gekregen met maar alles van iedereen accepteren. Ik denk dat zijn kleindochter misschien meer op hem lijkt dan hij nu wil toegeven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 00:12

Kan maar 1 ding zeggen: Go Mirte!! Party!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 07:07

way to go!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 09:44

Citaat:
In wedstrijdtenue lessen is iets wat ik nog nooit gezien heb en een instructeur die om 7.00 uur in de ochtend een cocktail lust daar stel ik me iets bij voor wat ik maar niet zal zeggen


Haha percy, dat is een beetje het duitse leven, al vroeg aan het bier. In zijn geval dan een cocktail. Ja hij lust wel een biertje of een 'schnapps'. Haha!

Maar thanx iedereen! Ik voel me gewoonweg heerlijk vandaag, lijkt wel alsof er 10 kilo last van mijn schouders af is gevallen. Ga nu een beetje genieten van het mooie weer.
Ik heb nog geen nieuwe instructeur, maar ik ga rustig op zoek. Er is verder geen haast bij, dus ik heb alle tijd om iemand te vinden die beter bij mij past.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 10:10

Goede keuze Mirte. Paardrijden is bedoeld om leuk te zijn, ook als je er serieus iets in wilt bereiken.
Bevoorrecht? Misschien wel. Maar dat wil nooit zeggen dat je dan dus maar afgekafferd en de grond in getrapt mag worden.
Gogogo!
PS Ik denk dat jij in het dorp woont waar ik werk. Keertje meeten?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 11:06

Knap hoor, dat je eindelijk de waarheid durfde te zeggen.

Ik wil niet generaliserend doen hoor, maar dit voorval klinkt mij "typisch duits" in de oren. Waarom gedragen dat soort mensen zich als een soort legerofficier?

Ik had toen ik 18 was het plan om een paar maanden op een Duitse stal te gaan werken, mooie combi van met paarden bezig zijn en mijn Duits bij te spijkeren dacht ik zo. Na 2 weken ben ik daar weer weggegaan. Ik werkte daar 6.5 dagen per week van half zes 's ochtends tot een uur of 9 's avonds, stallen uit mesten, vegen vegen en nog eens vegen, helpen met hooi van het land afhalen enzo. (de echte rotklussen dus) en hoe ik goed ik mijn best ook deed, ik werd de hele dag alleen maar afgesnauwd, geen vriendelijk woord kwam er uit die man. En zijn rijlessen waren ook echte drillessen. Al was ik allang blij dat ik eens in de paar dagen een uurtje mocht rijden. Pas toen ik hem ging vertellen dat het niet zo ging als vantevoren afgesproken, kreeg ik ineens te horen dat ik vaker mocht rijden en of ik niet aan het concours een maand later mee wilde doen.

erg jammer dat het op zo'n manier moet gaan. Streng zijn is niets mis zijn, maar je mag er toch lol in hebben?

Sterkte hoor en beterschap voor je paard.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:10

Waar ligt jullie bak dan, of rijd je in het weiland? Ik had jou wel eens willen zien rijden in wedstrijdtenue Haha!
En reist je Duitse instructeur met je mee of zo?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:26

Zep"]
Kan maar 1 ding zeggen: Go Mirte!! Party!!
[/quote]

[quote="Lielle schreef:
way to go!


Inderdaad!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:03

Daar sluit ik me ook bij aan, jammer dat je opa niet aan jouw kant staat. Maar misschien draait hij wel bij. Succes!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 13:49

In wedstrijdtenue lessen, echt nog nooit van gehoord. Dan slijten mijn witte rijbroeken wel heel erg snel, zeker als ik er 3 keer in de week mee moet rijden.
Waarom had je een Duitse instructeur?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Contemplate, IASCrawler, ikkedus, laura22, Macs, sterregoud, Wopkebrok, xamberr en 38 bezoekers