Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Biskwie schreef:Ik rij regelmatig een oefenparcours (ook onder begeleiding) op 1.10 en heb laatst 1x ook 1.20 goed rond gesprongen. De hoogte is echt geen probleem. Ik ben zelf alleen onzeker op kortere lijnen, scherpe wendingen en dat ik dan zelf de afstand niet meer kan rijden/inschatten.
M_Vainqueur schreef:Ja dan kan ook. Maar wanneer je flexibel L bent gestart dan mag je de selectie wedstrijden en kampioenschappen niet meer in de B starten...
Biskwie schreef:Mijn instructeur wilde me met 10 winstpunten al over hebben naar het L. Momenteel zit ik op 39 winstpunten, maar als ´dressuurprikker´ vindt ik de overgang toch lastig. Misschien moet ik het ook gewoon maar doen, daar is het flexibel springen voor. Selecties en kringkampioenschappen rij ik alleen in de dressuur, dus voor het springen hoef ik het daar ook niet om te laten.
Biskwie schreef:Vraagje, hoe zit het in het L als ik op de stand van 10 verliespunten kom te staan. Moet ik dan weer 10 winst rijden in het L om op 0 te komen te staan, of moet ik dan terug naar het B, daar een keer winst rijden en ben ik dan L met 0 of L met min 10.
M_Vainqueur schreef:Wat mijn ervaring is is dat wanneer je de B zonder enige moeite rondkomt en leuk bovenaan meerijdt, dat je in de L ook heel makkelijk meekomt. Maar ik zou als je twijfelt gewoon een keer een rondje L hc starten.
schoentje schreef:Dan mag je dus nog maar 1 keer in het B starten voor de prijzen, met 40 moet je over. Ben je in het begin nog wat onzeker, dan rij je toch gewoon eerst B hc en daarna L. Dan heb je al een oefenrondje gehad, waarin jij en je paard het parcours al hebben gezien en dus met een vertrouwder gevoel de 2e keer de ring in kunt gaan.
schoentje schreef:Dan mag je dus nog maar 1 keer in het B starten voor de prijzen, met 40 moet je over. Ben je in het begin nog wat onzeker, dan rij je toch gewoon eerst B hc en daarna L. Dan heb je al een oefenrondje gehad, waarin jij en je paard het parcours al hebben gezien en dus met een vertrouwder gevoel de 2e keer de ring in kunt gaan.
Scum schreef:En hoe gaat het dan al je een barrage moet rijden? Dan heb je in ieder geval de hoogte/breedte al te pakken van het L en dan heb je toch een soort van voorproefje op een L parcours.
horisie schreef:hoe hoog is je paard kijk dan is even wat je kan