verzorging bij cross

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

verzorging bij cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:00

hey

binnenkort is er in onze buurt een recreatiecross; Das zo een beetje hetzelfde als een oefencross, maar je mag gewoon ook naast de hindernissen rijden het is niet bedoeld als wedstrijd, gewoon voor je plezier.
Waarschijnlijk mag ik meedoen en dus wou ik wel even weten of jullie speciale verzorging doen ofzo?? Waarschijnlijk cooling-gel op de benen achteraf en een zweetdeken op. Maar zijn er nog dingen??

Ik weet nog niet of ik ga springen (misschien gewone heggen en grachten wel, dat gaat wel al, maar de moeilijkere dingen ga ik gewoon naast rijden) maar waar kan ik vooral op trainen? Het parcours is 10kmlang. Mijn paardje heeft wel een redelijk goede conditie (1km in rengalop en dan zweet hij nog niet en ook niet zwaar ademen)
Ik kan trainen op de manege (dressuur en springen) en op een renbaan. Dus wat kan ik dan zoal oefenen???
alvast bedankt!
xxx

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:28

10 km. lijkt me een behoorlijk eind voor een 'oefencross' *LOL* Meestal is het een kilometer of vier Verward
Ik doe trouwens nooit echt iets bijzonders na de cross. Ik draaf eerst even aan een lange teugel, dan stap ik goed uit(als het koud is of regent met zweetdek). Met mooi weer wil ik nog weleens afsponsen, maar meestal regent het als ik ga crossen...*LOL* De benen haal ik meestal even een spons langs zodat ze schoon zijn(minder kans op infecties bij wondjes) en natuurlijk omdat je dan meteen alle plekjes ziet als er iets mis is...
verder doe ik eigenlijk niets bijzonders. Misschien anderen Verward

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 19:35

de mijne gaat , als ik alle onderdelen heb gehad, rondom in de antiploghistinezalf (als ik dat goed schrijf Verward ) vooral de pezen goed insmeren en dan doen we er van die molton-lappen om en daarover weer bandages en zo gaat ie de trailer op en de volgende dag halen we dat er weer af. zo krijgt ie geen dikke benen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 20:22

Ik ken die zalf niet eens Verward *LOL* Maar mijn paard/pony heeft nog nooit dikke benen gehad na de cross...Haha! Goed uitstappen helpt meestal ook wel Lachen Maar misschien een idee voor als ik straks weer wat hoger cross, waar koop je dat Verward

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 14:30

ok, alleszins allemaal al heel erg bedankt!
Met dit weer (het is nu echt wel heel warm) kan ik niet teveel trainen Boos! vanavond net even longeren. Morgen wel weer rijden.

Maar als het bij die cross ook redelijk warm weer is, moet ik dan ook een deken opleggen voor het uitstappen? (katoenen zomerdeken ofzo? )

hij heeft nu wel een redelijk goede conditie, maar 10km in galop? Verward hoe kan ik hier het beste voor trainen? Zoiets als intervaltraining? Ik kan wel op een renbaan in onze straat rijden. Dus daar kan ik het zeker oefenen. (het bos is veel te klein: das 1 minuut galop en je bent eruit Boos! )
xxx

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:16

Weet je zeker dat het 10 km is Verward Dat is wel veel hoor...

Met dit weer zou ik geen deken opdoen, dat is nergens voor nodig *LOL* Dan drogen ze aan de lucht sneller op Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 01:21

ja dat stond er toch... 10km, langs zandontginningsputten, vijvers en dergelijke..
Ik vind het trouwens ook wel redelijk lang. Zeker omdat het dan nog de bedoeling is om alles in galop te doen Haha!
Wat wel goed is dat er in de straat van de stal een renbaan is waar ik op mag (vrienden he Knipoog ) en die is dus 1km. Maar 10keer die baan rond in galop zie ik hem nu nog niet doen, dus dat wordt serieus trainen (stilaan opbouwen natuurlijk)
Morgenvroeg gaan we springen Haha!
xxx