Tevreden over jullie fokprodukt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Tevreden over jullie fokprodukt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 08:41

Ik bedoel daarmee of het door jullie gefokte veulen aan je verwachting voldaan heeft. Heeft de combinatie goed bijelkaar gepast of zou je nog het een en ander graag anders zien.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 10:57

ja, super! Hywell en Carmen is een goede combi, dit jaar het mooiste veulen tot nu toe! Dus is ze afgelopen week weer gedekt door Hywellie...
Spring en French Buffet xx is ook super! Veulen was veulenkampioen, dus dat zegt genoeg. Spring is weer drachtig van French Buffet dus!

Nou en Shy Laicka weten we dus niet, die is nou drachtig van Heartsease, en das afwachten hoe dat klikt...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 11:08

Ik ben niet zo heel goed thuis in het combineren van hengst en merrie. Heb het zo goed mogelijk geprobeerd en ik ben bijzonder tevreden met het resultaat!
Isolda en Bazuin deden het samen heel goed *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:04

Jur en Paddox matchen ook heel goed samen, dat blijkt wel (en verwachtte ik ook). Voice heeft de galop van Paddox en de bewegingen ook, maar het sterke lijf van mams. Wel karakter van Paddox.... Ben benieuwd wat ze op de keuring van haar zeggen. Voor mij kan ze iig niet meer stuk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:11

Ik ben heel tevreden over Glory, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg moeilijk vind om door de stadia van de groei van een veulen heen te kijken en een volwassen paard te zien. Zoals ze nu is ben ik er heel tevreden mee. Het is een schat en heel makkelijk in omgang, het ziet ernaar uit dat ze meer pijp krijgt dan moeders. Zou ik weer een veulen willen fokken koos ik weer dezelfde hengst...

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:13

wow,heb jij een bazuin gefokt!lache!misschien kun je volgend jaar parcival erop zetten?ik ben helemaal weg van zijn veulens...maar dat is ieder voor zichzelf.de hengsten die vanda's noemt,ken ik niet(behalve french buffetxx)een paddox veulen is ook wel heel erg leuk!zeker als ze zich gaat ontwikkelen zoals ze nu is zeg maar...(snappie um nog???)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:17

Jazeker, een paard moet voor mij 'iets' hebben waardoor ik ernaar kan blijven kijken en Valencia heeft zo'n aansprekende bouw, heel compleet, sterk en een hooghartig koppie op een mooie hals. Ze moet iets moderner van type worden dan haar moeder en dat is volgens mij helemaal gelukt.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:21

Ik ben zeker tevreden over de veulens.

Kyra (Mabnesscliffe Advisor x Copper) heeft meer bot dan haar moeder, iets wat ik graag wilde verbeteren.
Bij Sian (Menai Cwrtais x Melony) is vooral de houding en het front erg verbeterd ten opzichte van haar moeder. En ze kan echt goed bewegen.
Fleur (Mabnesscliffe Advisor x Macy) zal ook een stuk zwaarder worden dan haar moeder maar heeft gelukkig wel de houding en uitstraling van haar moeder.

Ik ben benieuwd of ik er over 3 jaar ook nog zo over denk...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 21:23

Zeker wel. Rubbo is een zeer knappe brede hengst met een mooie bles Lachen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 21:44

Met Floortje zijn we ook erg te vreden. Kleurtje van Papa Dennis, karakter van Mama Tammy en helaas de buik van mama Tammy. Wat haar beentjes gaan doen moeten we nog ff afwachten(of die Dennis recht worden of Tammy krom).

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 16:48

zeker weten.
Wij hebben beide merries gedekt met Parcival. Met als resultaat twee heel verschillende veulens.
Valiant is echt een ontzettend luxe veulen, mooi gebouwd en mooi droog beenwerk. Hij is vooral wat betreft karakter een flink stuk makkelijker als zijn moeder Sonja. Wat betreft beenwerk weet ik niet van wie hij het heeft, van zijn vader of zijn moeder. Beide hebben goed beenwerk en mooie gangen.
Vivian is een wat forser veulen, wat dat betreft lijkt ze op Manouk. Wel heeft ze supergangen, iets wat haar moeder veel minder heeft. Dus ook in dit opzicht zijn we hier zeker tevreden mee. Daarnaast heeft Viv een ontzettend lief karakter.
Dus met beide zijn we erg blij.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 17:59

In het begin niet echt...je kon er niet aan komen en van bouw vond ik ze nou ook niet zo speciaal...Maar nu!!! Het is een ongelooflijk braaf, lief en aanhankelijk veulen en ze is al tot een heuse mooie "dame" uit gegroeid (van 3 maanden dan maar kom)
Het is echt een heel ander ben er nu heel tevreden mee met mijn chocobruin veulen Knipoog Zal binnekort weer eens foto's plaatsen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:16

ze voldoet meer dan aan mijn verwachtingen. er zijn altijd dingetjes die anders zouden kunnen, maar sym is geweldig.
een voor een veulen waarvan ik had verwacht dat het een hengstje zou worden en een schimmel is ze behoolijk vrouwelijk en vossig hihi

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:05

SUPERtevreden, alleen de hengst heeft hij dit jaar niet meer Huilen , binnenkort zijn de foto's klaar van haar en zal ik er wat opzetten als het spulletje allemaal meewerkt sinds endoria plat ligt Frusty .

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:40

Zeker ik ben blij met Tychon, Ludora is UniformxDoruto, een beetje een kort paard, daarom speciaal Flemmingh gekozen hij fokt vaak lang gelijnde en grote paarden en dat was de opzet. Hoe ie het onder het zadel gaat doen is nog de vraag en als 2-jarige is ie niet op zijn voordeligst, maar toch zie ik er al goede kwaliteiten in. Hij is recht, heeft rechte en goede benen een mooie kleur en dat wat ik em heb zien lopen is ook niet mis..........

Niets te klagen dus !!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 23:46

yep, Wayorna voldoet tot nog toe ( nu jaarling) helemaal aan mijn 'verwachtingen'..
Hoewel ik de hengst heb bewust heb gekozen- ik heb hem ook op verschillende gelegenheden bekeken- was het toch een gok.
Nog meer dan fokken op zich al is: het was een jonge hengst die in zijn eerste dekjaar zat..
Er waren nog geen nakomelingen van hem, dus ik had erg weinig info daarover.. Haha!
Maar het bleek de juiste keuze!
Ik ben tevreden, vind haar leuk en goed qua type en karakter en ze doet het vooralsnog ook goed bij de jury, iets wat ik ook niet geheel onbelangrijk vind. Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:03

Ik ben ook SUPER tevreden met Ulvida. Ze heeft een supermooie bouw, alleen hadden haar gangen wat ruimer gemogen. Dat is wel jammer. Maar het was het eerste veulen wat we hadden gefokt en het is ons echt heel goed bevallen. Met de zoekfunctie kun je recente foto's vinden bij ITP!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:56

Sultan is pas 1,5 maand maar hij is gelukig nog steeds klein,wel iets geroeid anders is het ook weer niet goed.
Hij is lekker compact al een echt hengstenhalsje enz. hij loopt als een tuigertje, hoge knie actie, dus hij zal wel mooi voor een karretje staan later.
Alleen al die streken van hem zijn niet zo geweldig, t'is dat hij nog zo klein is anders hadden we nu al problemen gehad! hij steigert gaat als een ezel aan het touw hangen en trapt je als je erachter loopt! we zsijn het hem nu een beetje af aan het leren en het gaat al redelijk.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:36

Ik heb dit jaar twee merrieveulens van dezelfde hengst, maar met zeer verschillende moeders.
De vader is een zwartbonte KWPN reg, B hengst met een stokmaat van 1.68m en een halve engels volbloed.
Het eerste merrieveulen is van mijn KWPN merrie, die zelf een stokmaat heeft van 1.66m, bruin is met een beetje wit en ook half engels volbloed. Het veulen is bruin, heeft twee halve witte benen achter en een beetje wit op het hoofd.
De andere merrie is een marmerbonte appaloosa, ze was al drachtig van deze hengst toen ik haar kocht, anders had ik er nooit een bonte hengst op gezet, maar het resultaat mag er zijn!!! Mama is dus vos marmerbont en heeft een stokmaat van 1.51m. Het veulen is zwart(?!), met twee witte halve benen achter (net als haar halfzus) en een witte kol op haar hoofd. verder heeft ze enkele witte haren op haar kont, heeft ze gevlekte lippen en gevlekte geslachtsdelen, een mensenoog en gestreepte hoeven, een echte appaloosa dus!!! En ze is groot!!!, maar zowel vader als moeder fokken erg groot af, dus het is even afwachten hoe groot ze wordt, maar zeker wel 1.65m!!

Ik ben dus erg tevreden!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:58

Heyy

ik ben ook heel tevreden, ben ik ieder jaar! Ik ben blij dat ze supergezond zijn en ik ben heel blij met ze, Fiejo is een superbraaf hengstje, Toske heeft precies de kleur die we willen, alleen het karakter is wat chaggi, maar ja. En Panca is ook heel mooi!

foto's zie: http://www.home.zonnet.nl/stalsintels en dan onder veulens 2002, kun je het verschil zien Haha!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 13:44

Hajj,

M'n combi is perfect! (G basgier×Sissy) het is 'n hengst met 'n super karakter hij hou wel van spelen maar is verder 'n superrr beessie! hij zal nooit boven op je springen en bijt haast ni en leert snel vind ik:+: hij heeft egt 'n zacht karakter volgend jaar word Sissy weer gedekt door basgier Haha! en moeten we weer afwachten!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:08

Ja, over het algemeen ben ik wel tevreden met mijn veullie Votje...

Ze is een Gribaldi uit Lotje v. Balzflug x Pion x Amor....

Qua uiterlijk is ze bijna helemaal zoals ik gehoopt had dat ze zou zijn, zwart met weinig wit, heel sjiek en het hoofdje van mama. Qua karakter had ik gehoopt dat ze braver zou zijn dan de moeder maar daar is weinig hoop op.... Haha!
De bewegingen kan ik nog heel weinig van zeggen, Votje galoppeert heel veel en heel makkelijk. Laatst zag ik haar 5 zuivere wissels om de pas springen!! Cool In het draven laat ze zich weinig zien, niet echt een showbinkje, wel mooie techniek in de stukjes die ze laat zien maar wat weinig balans.

Ik vind het een mooi veulen maar heb opmerkingen gehad over het wat tere beenwerk.

Voor volgend jaar kies ik een andere hengst, 1 die wat meer bot fokt, zodat het veulen iets minder bloederig wordt dan Votje....

Hopen dat "Zotje" wel wat meer bot heeft en toch dat sjieke erin blijft houden!!