we zijn weer aardig op weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

we zijn weer aardig op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:02

Twee weken terug plaatste ik een bericht dat mijn busje met alle paardenspullen gestolen waren [zie topic: ][VvdD] Alles weg!!
Ondertussen ben ik al weer aardig op weg naar een redelijk gevulde zadelkast.
Ik wil iedereen die mij zo vreselijk goed op weg geholpen heeft nog eventjes hartelijk bedanken voor alle support. Echt geweldig, zonder jullie was ik er nooit zo snel weer bovenop gekomen! Het is me zo waar geluk om weer passende sets van bandages en shabrakken bij elkaar te verzamelen. Zo heb ik een setje in bordeaux, donkergroen en een befaamde 'smurfenset' waarbij ik met een baby-blauw dekje rijdt en kobalt blauwe bandages. Op stal kreeg ik al complimentjes dat dit er toch wel erg leuk uit zag allemaal Knipoog . Jullie moeten weten dat ik voorheen al mijn dekjes en bandages alleen in wit had en absoluut geen andere kleur. Mijn stalgenoten hebben aangegeven dat dit toch echt wel leuker is dus ik hou het er in hoor Haha! . Ik heb zo weer een redelijke basisset van spullen bij elkaar en ik kan voorlopig weer eventjes vooruit.
Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik geen vervoer heb. Gelukkig heeft manlief momenteel vakantie en kan ik iedere dag zijn auto gebruiken. Als de vakantie over is wordt dat toch een beetje een probleem. Per fiets naar stal kan makkelijk alleen zit ik met mijn spullen. Verleden week is er op stal maar lieft 3 keer ingebroken in 1 week tijd en zijn er aardig wat zadels gestolen. Daar wordt je dus ook niet blij van.
Op stal is er geen afgesloten ruimte aanwezig waar je je zadelkast kunt plaatsen. En aangezien er behoorlijk veel pensionklanten staan is het aantrekkelijk daar een kraakje te zetten. Deze spullen vallen helaas niet onder een gewone inboedelverzekering. Hoe hebben jullie zelf je spullen beveiligd tegen diefstal. En zijn er nog Bokkers die een aparte verzekering hebben afgesloten voor de ruitersportartikelen? Ik ben benieuwd.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:32

jeetje nog meer inbraken? wat erg? ook uit de kastjes in de stal van het paard zelf?

Ik heb geen verzekering alleen een megastevige brandkast-achtige kast die we zelf hebben laten maken.
die kast breken ze niet 123 open het slot is wat minder stevig maarja ervaring leer dat als mensen erbij willen ze er toch wel bij kunnen komen hoe goed je alles ook afsluit etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:46

Ik kan je idd maar een ding aanraden een metalen kast en ene GOED slot. Is het niet een idee om allemaal zo'n kast te kopen misschien krijgen jullie nog een leuke korting zo.

Bij ons staat het dus ook niet achter de gesloten deuren maar omdat de kasten van metaal zijn en er discus sloten opzitten doet de verzekering niet moeilijk. Oja plus we hebben een hek wat gesloten wordt en een grijpgraage waakhond. Sinds die tijd zijn inbraken verleden tijd bij ons gelukkig.

ps wij hebben van die oude elektriciteitskasten van langs de weg maar een wordt SUPER. Misschien kan je zoiets regelen ergens??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 20:10

Nou gelukkig dat je weer een goede startset spullen hebt! Nu nog een auto om mee naar Lunteren te komen Knipoog....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 01:53

Ik heb gestaan op een stal waar in het contract staat dat je je tuig verzekerd dient te hebben. Mijn zadel en hoofdstellen zijn verzekerd, tot de waarde zover daalt dat het het niet waard is.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 08:16

Jippie fijn dat je weer vooruit kunt voorlopig!
Echt ontzettend balen dat je zonder auto zit nu.

Zou je eventueel, wanneer je wilt gaan rijden, met iemand mee kunnen rijden naar stal?
Of iemand zoals bijv. je ouders/ schoonouders/ vriendin, waar je een auto van mag lenen een paar keer? Of dat ze je wegbrengen/halen?
Dat scheelt ook.

Op de fiets je zadel meenemen... hmmm dat zie ik ook niet zitten nee. Frusty
Goh erg moeilijk. Veel sterkte en ik hoop dat er gauw weer 'vervoer' voor je spullen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 08:39

Als je voorlopig niet anders kan gaat het best aardig hoor met je spulletjes op de fiets. Ik doe mijn zadel over mijn stuur (springzadel) of achterop (dressuurzadel, de zweetbladen in de fietstassen rechts en links en een snelbinder over de achterkant). Dan kan je voor of achter nog je zadeldekje en singgel kwijt. Verder nog een flinke rugzak op je rug en fietsen maar. Maar niet echt super om elke dag te doen.
Lijkt me echt sh*t als er zoveel gestolen word. Bij ons kan je je zadel op stal ook niet verzekeren. Ik neem het nu niet meer mee op mijn fiets dus ik hoop maar dat ze uit mijn kluis blijven.
Wel leuk dat je nu met flitsende dekjes rijdt!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 09:02

orri schreef:
Ik heb gestaan op een stal waar in het contract staat dat je je tuig verzekerd dient te hebben. Mijn zadel en hoofdstellen zijn verzekerd, tot de waarde zover daalt dat het het niet waard is.


Tuurlijk Orri leuk dat ze dat zo zeggen maar leveren zij goede kasten en 2 sloten ??? Want dat is vaak het probleem de spullen moeten achter de sloten zitten en een veilige kast (dus niet hout).

Als ze dat niet doen en er wordt ingebroken krijg je nog niet ook al is het verzekerd. Als ze het makkelijk kunnen pakken is de verzekering ook niet gek.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:05

Ik heb mijn spullen bij de inboedel in verzekerd, voor als ze uit de schuur gehaald worden waar ik momenteel alles in opgeslagen heb. Wanneer de verbouwing klaar is en de spullen liggen weer op stal ben ik voor het luttele bedrag van € 3,00 per maand verzekerd voor de nieuwwaarde van zadel en hoofdstel wanneer deze van het terrein van het ruitersportcentrum waar we staan gestolen worden!

Maar voor de zekerheid, ik zou niet verbaasd zijn als ze met een paar maanden weer terugkomen voor de inmiddels nieuw aangeschaftte zadels, hou ik ´m de komende tijd nog thuis!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 97 bezoekers