Kinderboerderij!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Kinderboerderij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 00:49

Omdat ik steeds vaker lees dat er meerdere mensen op een kinderboerderij werken, ben ik eens benieuwd wie er allemaal op een kinderboerderij werken en hoelang je dat al doet!

Ikzelf werk nu 5 jaar op een kinderboerderij (vrjwillig) en draai ook weekenden (meestal de zaterdag), dat houd bij ons in dat je dus de verantwoording hebt die dag en dus van half 9 tot half 5 aanwezig moet zijn, moet voeren, schoonmaken, water geven etc. etc.
Meestal heb je wel hulp van wat andere vrjwilligertjes 9rond de 10, 12 jaar)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 01:41

Ik doe het zelf niet, heb het nooit gedaan en ga het ook nooit doen, denk ik.
Vrijwilligers werk vind ik super. Vind het geweldig dat er mensen zijn die het doen voor die lieve beesten en al en ik geloof dat als je met een aantal vast komt dat het erg gezellig is.
Toch zie ik het mezelf niet doen, om een paar redenen:
- Ik zit iedere dag tot minimaal 4 uur op school (daarna pinky doen, en soms werken)
- Zaterdags werk ik vanaf 3 uur, zal Pinky ergens van moeten onderhouden...
- Zondag is echt mijn dag Lekker uitslapen, lang naar pinky en als het nodig is huiswerk maken.

Ik snap dus echt niet hoe jullie (daar bedoel ik mijn leeftijdsgenootjes mee) daar tijd voor hebben.. Ik zou die tijd echt niet kunnen missen, echt niet..

Wel vind ik het super dat jullie het doen, heb er echt respect voor!

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:06

Ik help al 5 jaar bij een kinderboerderij (ook vrijwillig).
Dat is net zolang als dat het er staat, ik ben er dus vanaf het begin.
(en ook dat Niño geboren is)
Ik kom altijd wel in het weekend, o.a. om de pony's rw doen. Maar ook voor de andere dieren.
Soms kom ik dan ook nog door de weeks als ik het niet te druk heb met school (dit is dus wanneer ik naar school moet).
In de vakanties kom ik er zowat elke dag. Dan help ik eerst met alle stallen, en met dingen die er echt gedaan moeten worden op die dag. Daarna ga ik vaak met de pony's wandelen, longeren, enz.

Na deze vakantie ga ik denk ik minder omdat dit mijn examenjaar is, waarschijnlijkkan ik in het begin nog wel veel komen maar daarna niet of nauwlijk.

Het is ook wel grappig, ik en mijn vriendin hebben in januari een prijs gekregen van het stadsdeel en de kinderboerderij zelf, omdat wij de enigste (van iig de jeugd, ook van de volwassenen dacht ik) die er nog zijn, en dan ook nog eens vanaf het begin daar helpen.


Groetjes Niki

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:01

Ik ook, maar dat wist je al. Ik werk nu al weer bijna 4 jaar op de boerderij en daarvoor heb ik ook een jaartje geholpen, maar toen was ik 10 ofzo, dat kun je nog niet écht noemen Knipoog

En Pinky Girl, ik snap het zelf af en toe ook niet waar ik de tijd vandaan haal en eigenlijk blijkt ook maar weer, dat ik helemaal niet zoveel tijd over had, want ik ben blijven zitten, deels door het vele werk op de boederij (ook allemaal vrijwillig hoor), deels doordat ik school nu eenmaal een verschrrikkelijk stom noodzakelijk kwaad vind Misselijk .

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 17:18

Ik had met school ook niet zoveeltijd verleden jaar!
Ik ben er in de vakanties ook idd elke dag te vinden.
Ik denk ook dat het veel uitmaaklt of je een eigen pony/paard hebt of niet.
Ik hoef namelijk maar 3 x in de week naar flanagan.
Ik zou heel graag een eigen paard willen maar heb echt de tijd (ga naar barneveld, paardenhouderj) niet voor en het geld er niet voor.

Maar ik vind het ineder geval leuk om te doen, al die beesten zijn je toch dankbaar, en herkennen je ook als je aankomt, dan weet je weer waarvoor je het doet!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:17

Idd, die beesten herkennen je echt.
Ik vind het altijd zo geweldig! Anita jr begint altijd keihard te balken (als ze aandacht wil) en mij ziet langslopen of aankomen. Dan smelt ik meteen weg Lovers
En dan weet ik weer dat ik toch echt wel gemist word op de kinderboerderij als ik er niet ben

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:30

Het lijkt me zeker gewardeerd werk, echt wel. Door de dieren en door de mensen. Maar ik zou er echt de tijd niet voor hebben? En als ik ff vrij heb ben ik blij dat ik eens even rustig kan bokken ofzo... Gelukkig zijn er wel mensen die het graag doen Lachen

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:18

ik heb vanaf mijn 9e jaar al geholpen op een kinderboerderij. toen ik eenmaal groot genoeg was kreeg ik meer verandwoording en moccht echt alles doen. ontzettend leuk werk. met dieren werken is het mooiste wat er is. ook het te woord staan van de mensen die komen vond ik erg leuk. mijn afdeling was de geiten wei waar de geiten en schapen en de pony's liepen. echt hardstikke leuk. ik heb er zeker tot mijn 16 e gelopen. toen ben ik wegens omstandigheden gestopt.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:23

Ik werk nu +- 4 jaar op de boerderij en daarvoor was ik nog gewoon af en toe een hulpje. Ik draai ook weekenden en op zondag mogen de kinderen die iets willen doen niets doen dat is nu eenmaal een regel omdat wij alles al gedaan hebben wat noodzakelijk is om half 12 en de boerderij gaat om 2 uur open.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:25

Ik ga aankomende jaar op een dierenwijde werken voor school. Het is ook een soort kinderboerderij met geitjes schaapjes konijnen paardjes (2 fjordjes en 1 Tinker) en nog vele andere beestjes. Op deze boerderij werken verstandelijk gehandicapten (dus een dagbesteding) Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 20:55

Ik heb 2 jaar ofzo op een kinderboerderij gewerkt eerst altijd mee geholpen met mijn ouders daarna met mijn zus op zaterdag en zondag de dieren gevoerdt. Maar toen kwam er een hele stoute meneer (nog zacht uitgedrukt) werken Boos! en hij dacht of eigenlijk denkt want hij doet het nog steeds de baas te zijn over de kinderboerderij. dus toen is mijn moeder uit het bestuur gestapt en mijn zus en ik gestopt met voeren en daar vrijwilliger zijn, en mijn vader toen ook gestopt als hoofdvoeder Verdrietig
Die man gebruikt die dieren alleen als fokdieren om geld te krijgen Frusty
maar voor dat die man kwam vond ik het harstikke leuk om daar te zijn Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 21:11

Pinky_girl schreef:
Het lijkt me zeker gewardeerd werk, echt wel. Door de dieren en door de mensen. Maar ik zou er echt de tijd niet voor hebben? En als ik ff vrij heb ben ik blij dat ik eens even rustig kan bokken ofzo... Gelukkig zijn er wel mensen die het graag doen Lachen


je moet er idd tijd voor hebben, maar jij hebt onderhand ook een kinderboerderij op je pensionstalletje Knipoog:D en wat ij voor pinky en die andere beestjes doet vind ik ook geweldig hoor!

Assie: Ja! echt geweldig, kom je smorgens aan om half met een slaperige kop staan alle dieren op je te wachten: ETEN! soms zijn ze ook zeer irritant maar maken het dan altijd weer goed Haha!
Ik heb een adoptiegeitje die reageerd echt op me echt geweldig!
Ik wil antia j wel eens meeten en de andere beestjes Lovers gaan jullie trouwens weleens naar geitenkeuringen?!